Autoracing  KL-varaosat

V70 vm. 2000 (bensa, NR-kone), hienoinen nykiminen tasakaasulla

  • 15 Vastauksia
  • 12258 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa roilo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 235
  • www.vrcf.fi
dodii, otsikko kertookin jo paljon.

Tasakaasulla kierrosluvulla ~2000 ja nopeudella ~80km/h on havaittavissa ajoittaista, pienenpientä, tuskin havaittavaa nytkytystä siten että ennemmin pieni kaasutus kuin vedon hyytyminen. Kone aivan kuin piristyy hetkeksi. Nytkäytystuntuma on todella vähäinen, luokkaa  "tuulenpuuska" tai jalan liikaudus polkimella.

Kiihdytettäessä ei nyi (bensansaanti ok), joutokäyntiä käy tasaisesti (sytkä OK?), ei vikakoodeja. Etulambda vaihdettu kk-takaperin. Tulppien vaihtoaika 5000km päässä joten ne vaihtuu joka tapauksessa mutta en usko vian olevan niissä.

Kaasuläppäkö siellä oireilee vai onko ilmanmittauksessa ongelmaa vai joku puolako pätkii vai putoaako kierroslukutieto pois (tämän pitäisi kai näkyä vikakoodina?).

Samanlaista kellään?
 
Volvo V70 Classic 2.4 -00 (B5244 S2)
Volvo V70 Classic 2.4 -07 (B5244 S2)

Poissa duster

  • Tarrabongari #1
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 350
  • www.vrcf.fi
dodii, otsikko kertookin jo paljon.

Tasakaasulla kierrosluvulla ~2000 ja nopeudella ~80km/h on havaittavissa ajoittaista, pienenpientä, tuskin havaittavaa nytkytystä siten että ennemmin pieni kaasutus kuin vedon hyytyminen. Kone aivan kuin piristyy hetkeksi. Nytkäytystuntuma on todella vähäinen, luokkaa  "tuulenpuuska" tai jalan liikaudus polkimella.

Kiihdytettäessä ei nyi (bensansaanti ok), joutokäyntiä käy tasaisesti (sytkä OK?), ei vikakoodeja. Etulambda vaihdettu kk-takaperin. Tulppien vaihtoaika 5000km päässä joten ne vaihtuu joka tapauksessa mutta en usko vian olevan niissä.

Kaasuläppäkö siellä oireilee vai onko ilmanmittauksessa ongelmaa vai joku puolako pätkii vai putoaako kierroslukutieto pois (tämän pitäisi kai näkyä vikakoodina?).

Samanlaista kellään?
pari vuotta vanhempi auto, sama ongelma, ja joskus tyhjäkäynti röpeltää muutaman sekunnin ja palaa normaaliksi. kiinnostais kanssa tietää mistä vikaa etsimään. alkuperäiset tulpat vaihdettu kuukausi sitten, ja ennen vaihtoa en moista ongelmaa havainnut mutta nyt kyllä  :o
V70 2.0T -98

Poissa roilo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 235
  • www.vrcf.fi

Samanlaista kellään?

Täällä oli samantyylistä vikaa: http://www.volvoxc.com/forums/showthread.php?p=83685

Wow, this happened so long ago for me. My symptoms were the following. First, I noticed it on constant highways speeds. Say 70mph or so. It feels like strong wind hitting your car and temporarily reducing the momentum. When this happened, I had no distinct failures or warnings.

Oireet siis aikalailla samat, vikana (ilmeisesti) ETM. Voi olla, että teen sille puhdistuksen ensin mutta mikäs se olikaan 103kW:en RN-sarjan moottorin (2,4l, vm. 2000) ETM:n varaosanumero?

Käykö 8644344 ja mikä lienee päivän "Simon FRF:ltä" hinta?

Onko kukaan kokeillut tätä? http://car-ecu-repair.com/volvo/throttle-body-131/?PHPSESSID=85a2cce6c92a54934367ce9d44771c90
Volvo V70 Classic 2.4 -00 (B5244 S2)
Volvo V70 Classic 2.4 -07 (B5244 S2)

hevonen

  • Vieras

Poissa ande2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 84
  • www.vrcf.fi
Moi, samanlaista vikaa kun roilolla. Onko roilo sulla syy selvinnyt?
Kyselin äsken hintaa FRFltä ja hinta oli ETM+tiiviste 349.78£
Varaosanumerot oli 8644347 ja 8636753.

Ilmeisesti ETM numero on oikea V70 Classic -00 2.4l 170hv autolle?
kone B5244S

Onko toi tiiviste suunnilleen minkä hintainen?

Eikös noita ETMiä saanut kyseisestä puljusta reilusti halvemmalla viime syksynä?

Onko muita paikkoja mistä noita kannattaisi kysellä?


« Viimeksi muokattu: 24.03.2011, 12:45:16 kirjoittanut ande2 »

Poissa boogieman

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
ETM:n tiiviste maksaa sinisellä 3 €.
Volvo V70 2.4D '03 aut.

Poissa roilo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 235
  • www.vrcf.fi
Moi, samanlaista vikaa kun roilolla. Onko roilo sulla syy selvinnyt?


Ei ole vielä selvinnyt mutta vahva epäilys kaasuläpästä edelleen. Varvastuntumalta nykymistä on vain tietyssä polkimen asennossa. Kattelen kuitenkin tulpat ja läppäkotelon ensin ennen kuin hommaan osan (aika kallista.. ) - toivottavasti volle ei sillävälin tee totaalistoppia.
Volvo V70 Classic 2.4 -00 (B5244 S2)
Volvo V70 Classic 2.4 -07 (B5244 S2)

Poissa 850V70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 87
  • www.vrcf.fi
V70 T5 -99  ja samat oireet. Eukko valitti, että nykii. No minä sitten maantielle ajamaan sen käyttistä ja niinhän se veto aaltoilee tasakaasuajossa. Ihan sama vaikka laittaa cruisen päälle, niin aaltoileva meno jatkuu. Ei mitään muita oireita, eikä mitään vikavaloa.

Kokeilen tulpat pistää vaihtaen huomenna ja sitten ruvetaan kiroilemaan enemmän. Testeriäkään ei ole itsellä. Mistähän tämmöiseen sopiva kätevimmin ?

Poissa 850V70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 87
  • www.vrcf.fi
Tulpilla ei vaikutusta. Noniin päästään kalliiden osien kimppuun.

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Saattaa olla kaukaa haettua, mutta ainakin nyt keväällä kun ilmat lämpeää ja ilmastointi herää eloon, niin se kompuran magneettikytkin saattaa räpsiä aika taajaan päälle-pois, joka tekee pientä tuntuvaa nykimistä tasakaasulla.

Eli ennen uusia kaasuläppäkoteloita ja koneen purkamista kokeilkaa näpätä se ilmastointi OFFille...

Tällainen huomio vain ihan kokemuksesta ;)
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa jarska1971

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Moi, samanlaista vikaa kun roilolla. Onko roilo sulla syy selvinnyt?
Kyselin äsken hintaa FRFltä ja hinta oli ETM+tiiviste 349.78£
Varaosanumerot oli 8644347 ja 8636753.

Ilmeisesti ETM numero on oikea V70 Classic -00 2.4l 170hv autolle?
kone B5244S

Onko toi tiiviste suunnilleen minkä hintainen?

Eikös noita ETMiä saanut kyseisestä puljusta reilusti halvemmalla viime syksynä?

Onko muita paikkoja mistä noita kannattaisi kysellä?

Tiiviste maksoi reilu vuosi sitten yhden punnan. Koko lähetys postikuluineen 207£. Kyselin myös Saksasta, olivat samoissa hinnoissa kun Suomessa. Saksassa oli yksi paikka missä niille tehtiin huoltojakin, tuskin kannattaa.
Ja tämä paikkahan Englannissa onwww.frfvolvo.uk puh 01792310999 fax01792701084 ja ainakin yksi kontakti henkilö on SIMON HURFORD palvelu oli erinomaista tuli 6:ssa päivässä DHL:llä :)

Poissa 850V70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 87
  • www.vrcf.fi
Eli ennen uusia kaasuläppäkoteloita ja koneen purkamista kokeilkaa näpätä se ilmastointi OFFille...

Tällainen huomio vain ihan kokemuksesta ;)

Hyvä huomio...  varsinkin jos kompura on vanha ja magneettikytkimen välys on iso, niin päällemenon nytkäys tuntuu selvemmin.

Meidän eukon kauppakassi meni sitten merkkihuoltoon. Mitään vikakoodeja ei systeemi ollut antanut, mutta asentaja oli ilmeisesti koeajolla huomannut testeri kiinni kaasuläpän asennon vaihtelevan ja kotelo meni tilaukseen. Olisin ite vaihdellut muuten, mutta kun netissä on peloteltu, että ecuun pitää ajaa uusi ohjelma niin siinä vaiheessa ei jaksa enää venkoilla rahastussysteemiä vastaan  :-\

Kaupan päälle tuli ilmoitus, että jakohihna on ihan finaalissa. Gatesin tarvikeremmi on ilmeisesti kovilla vaihtovälin ylärajalla. Saa luvan kestää kotitalliin asti ajamisen :)




Poissa 850V70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 87
  • www.vrcf.fi
Korjaamon lasku oli karvan vajaa tonni. Kotelon hinta n. 700, siihen päälle erinäköisiä testejä maantiellä ennenkuin uskoivat asiakkaan antamaan vikadiagnoosiin ja ite kotelon vaihto + uus ohjelma. On kyllä ihan turha vika, tyypillistä autotekniikan "kehitystä" latoa konehuone täyteen kaikkea huonosti testattua hyödytöntä paskaa.

Poissa savaaZ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
    • Autoveropäätökset
Jos joku löytää saman ketjun niin itsellä esiintyi myös samanlaista nykimistä (v70 -01 2.4 autom.) tänään vaihdoin tulpat (40e sinisellä) ja nykiminen ainakin ekan testilenkin kokemuksella loppui kuin seinään. Mikäli tulee takasin niin päivittelen tähän.
V70 -01 2.4 AT

Poissa roilo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 235
  • www.vrcf.fi
Tiedoksi "hienoisesti nykivästä maantieajosta" kärsiville:

Vika äityi eräänä päivänä ETM-valon syttymiseen, ETM:n palaessa käynti tyhjäkäynnillä rynkyttävää. Valo katosi uudelleen käynnistettäessä, mutta palasi taas eräänä päivänä.

Vaihdoin itse (helppoa) ETM:n Simonilta tilaamaani uuteen värkkiin, jonka ensin koodautin (ennakotilaus) Debil:ssä (Espoo). Alle 500€ tais tulla kaikkinensa

Vika korjaantui tällä. Kaasuläppä käyttäytyy hieman eri tavalla, ei enää laske kierroksia 600RPM:ään rullatessa valoihin vapaalla. Kylmäkäynnistyksessä nostaa tyhjäkäyntiä 1100:aan. Ihan onnistunut korjaus.
Volvo V70 Classic 2.4 -00 (B5244 S2)
Volvo V70 Classic 2.4 -07 (B5244 S2)

 

Proturbo  Autodiagnoosi