RallyBaron  Samppasport

940 turbon kytkin ongelma

  • 4 Vastauksia
  • 1267 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Terppa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • www.vrcf.fi
940 turbon kytkin ongelma
« : 26.05.2012, 21:01:01 »
eli auto on 940 turbo M90 lootalla, kaksoismassa vauhtipyörällä ja tällä hetkella lastupäivitys ja kilon ahdot. Vaihdoin tänään uuden kytkinpaketin, koska vanha luisti ja antoi rätisevää ääntä kovissa vedoissa. Koeajolla kuitenkin ilmeni samaa ongelmaa eli kytkin tuntui luistavan edelleen ja sama rätinä jatkui vedossa noin 3500rpm:stä eteen päin. Onko siis mahdollistä, että tämä mielenkiintoinen viritelmä nimeltään kaksoismassa vauhtipyörä on syynä ns. luistavaan kytkimeen?? :buck2: :-[
940 2.3T -95, 360 2.0T -90 Megasquirt & projekt. 242 2.3T -79 Megasquirt...yms.

hevonen

  • Vieras
Vs: 940 turbon kytkin ongelma
« Vastaus #1 : 26.05.2012, 21:18:07 »
Kunnossa ollessaan se pitää vakiokaluston 1.2 bar ahdot, jurisee tosin pienillä kierroksilla jos runttaa kaasua, pitää pykältää sopiva vaihde niin systeemi kestää.
Onko varma että on vakioahdin?
N. 230+hp ja vähän ali 400Nm toi pitää kun ei kiusaa.
Vääntöhän ton tappaa ei teho.
Jos se rätisee yli 3500 rpm, ei se johdu väännöstä vaan ehkä tosiaan siitä viallisesta massapyörästä..?

Poissa Terppa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 turbon kytkin ongelma
« Vastaus #2 : 26.05.2012, 21:24:57 »
juu tosiaan rätinää kuuluu vp:n kohdilta, kun polkee isolla vaihteella ei esim. kun ykkösellä polkasee... mutta vanha levykin oli kulunut ja paineasetelmassakin oli halkeamia... mut jotenkii tuntuu nyt siltä että se ois tuon kaksoismassan syytä  :-\
ja tosiaan vakio ahin ja kilo ahtoja, sekä bensa ja sytkä lastu jo vuoden verran ollu kiinni...
« Viimeksi muokattu: 26.05.2012, 21:27:01 kirjoittanut Terppa »
940 2.3T -95, 360 2.0T -90 Megasquirt & projekt. 242 2.3T -79 Megasquirt...yms.

hevonen

  • Vieras
Vs: 940 turbon kytkin ongelma
« Vastaus #3 : 26.05.2012, 21:33:07 »
Sitten ei kannata pelleillä ostamalla uutta vauhtipyörää.
Hommaat vaikka vanhemman jäykän pottapyörän ja siihen kireän asetelman+massalevyn. Vaikka levy on vain 228mm se pitää kyllä sen 450Nm kunnon asetelmalla.
Sitten paat uudenveroisen kaksoismassakytkinpaketin myyntiin -40%.  :)
Saat vähän rahojas takas.
Kunnon kytkin ja vauhtipyörä ei tule käytännössä maksamaan kuin ne omat työt... :buck2:

Tai jotain tohon suuntaan... :D

Poissa Terppa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 turbon kytkin ongelma
« Vastaus #4 : 26.05.2012, 21:38:05 »
jep kai se tosiaan on paras tehä niin  :-\ onneks pottapyörä löytyy ihan suoraan hyllystä, enää ois se asetelma ja levy hommattava sitten sille kaveriks :buck2:
940 2.3T -95, 360 2.0T -90 Megasquirt & projekt. 242 2.3T -79 Megasquirt...yms.

 

KL-varaosat  Race.fi