juuri tämän kaltaista infoa kaipailin 
tuo kone on aq 151a tyyppi kilven mukaan. Käykö bxx sarjan koneista kanget tuonne ? Olenko ymmärtänyt taas jotain väärin jos luulen että ne ovat lyhyemmät kuin bxxx sarjassa ? Ajattelin ihan bensan kanssa lotrailla tuolla ja vapari ei ole vaihtoehto. Mietin cometicin 3mm peltistä kannen tiivistettä tuohon. Saisi puristuksia vähän matalemmaksi. Tuossa oli 9mm kanget kun sen eilen purin. Mutta siis löytyykö volvon mallistosta lyhyempiä veivejä jotka tuohon kävisi ?
Kymppisarjan vinokoneesta eikä tappikoneesta käy kanget, ovat 145mm 152mm sijaan ja kummatkin kampikaulat on erimittaiset. Miksi haluat lyhyemmät kanget, se ei ole fiksu tapa madaltaa puristus-suhdetta.
Sipaiset vakio AQ151 männistä veke montusta 1mm syvemmäksi ja montun haklaisijaa niin että se kantti on vain 4-5mm reunalle, ni sit menee puristukset sopivalle tasolle.
E85 suosittelen ehdottomasti turbotukseen jos vaan on saatavilla läheltäsi (myydään PK-seudulla, turku, tampere, oulu ainakin), silloin voit ahtaa koneen vaihtamatta mitään/modaamatta ihan surutta 1bar+ paineella vaikka 8v kannella, ja litrahintakin alle euron. Ei kukaan fiksu ihminen enää bensalla aja, etenkään jos on ohjelmoitava ruisku.
Itsellä sellainen 400L E85 reservi, kun asun turun ja helsingin välillä, kaikki talouden kulkupelit (ruohonleikkuria lukuunottamatta) toimii E85.
3mm kannentiiviste EI ole fiksu turbotukseen, se tulee lävähtämään kovilla paineilla.
Että tosiaan, jos fiksu olet, turbotat tuon AQ151 vakio osin, kanget vaihdat B230FT/FK 13mm kankiin (saattaa niitä muistakin koneista 1990-> löytyä), ne kestää sen 400hv.
Mulla on yhdet 13mm kanget ylimääräisenä, tosin yhdessä on männäntapin hela vaihtokunnossa, siksi vaihdoin ne H-kankiin.