Ateho  Elekma

-86 240 turbo

  • 41 Vastauksia
  • 10918 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ökykisko

  • Käyttäjällä hoitamattomia kauppoja. T:Ylläpitö
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 302
  • www.vrcf.fi
Vs: -86 240 turbo
« Vastaus #15 : 13.06.2012, 14:46:08 »
megan rakennussarja laitettu tilaukseen ja lh osat myyntiin. perjantaina pitäis olla mega tontilla ja sitte viedä se kolvattavaksi eräälle tutulle..
suunnitelma siis seuraava: mega ohjaamaan ruiskua sekä sytkää.
sytkä toteutetaan normipuolalla+jakajalla ja moottorin pyörintätieto otetaan alkuperäiseltä hall-anturilta jakajasta.
jakaja on jo jumitettu. jos tähän pistää 16T turbon niin minkä kokoista suutinta kannattais ruveta metsästämään kun noilla vakioilla b230F suuttimilla tuskin pärjäilee pitkälle?

muuten ei oo oikein ehtiny perehtyä tähän kun veljen 740 turbon bensansaationgelmia katteltu.
« Viimeksi muokattu: 13.06.2012, 14:53:53 kirjoittanut Ökykisko »
Käyttäjällä Ökykisko on selvittämättömiä kauppoja, ks. tarkemmin http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=126.msg747348#msg747348

Poissa Ökykisko

  • Käyttäjällä hoitamattomia kauppoja. T:Ylläpitö
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 302
  • www.vrcf.fi
Vs: -86 240 turbo
« Vastaus #16 : 15.06.2012, 12:52:31 »
tuli tässä tutkittua vähän kaasuläpän anturia ja todettua, että se on on/off tyyppinen ja 800s volvoissa olis potentiometrityyppinen jonka mega vaatii.

onkos tuo 850 kaasuläpän anturi helposti sovitettavissa f:n kaasuläppään vai peräti pulttaa kiinni?

ja toinen juttu tuli mieleen kun auto on siis 240 86 ja siinä on ollut b200e moottori, eli siis mekaaninen ruisku, onko tankissa loiskelevyt ja tankkipumppu valmiina eli se soveltuisi tuon megan kanssa pelehtimiseen vai laitanko rosterista uuden tankin takaluukkuun johon soveltaisin alkuperäisen tankin anturoinnin mittarille ja oman pumppujärjestelmän
sitten?

mikä ruiskupumppu olisi hyvä? vaihtoehtoja olis 740 -88 b230f ruiskupumppu, 740 -86 b200e ruiskupumppu vai tuo 240 -86 b200e ruiskupumppu? muistaisin foorumilta lukeneeni, että e-moottorisen ruiskupumpussa olisi enemmän tuottoa kuin f-moottorin pumpussa? ainakin e-pumppu on fyysisesti isompi kuin f:n pumppu.. tänään pitäs megan saapua tontille ja sitten viedä se kolvaukseen..
« Viimeksi muokattu: 15.06.2012, 12:55:24 kirjoittanut Ökykisko »
Käyttäjällä Ökykisko on selvittämättömiä kauppoja, ks. tarkemmin http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=126.msg747348#msg747348

Poissa vellu_volvo

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 319
  • www.vrcf.fi
Vs: -86 240 turbo
« Vastaus #17 : 15.06.2012, 17:02:04 »
k-jettiläisen pumppu on tehokkain nuista ja antaa n.5bar jolla pääsee aika pitkälle käsittääkseni.
740 b234f aw72, e39 530d, ex. 240 Turbo

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2611
Vs: -86 240 turbo
« Vastaus #18 : 15.06.2012, 18:13:53 »
k-jettiläisen pumppu on tehokkain nuista ja antaa n.5bar jolla pääsee aika pitkälle käsittääkseni.
Tehokkain ja tehokkain. Ei sen tuotto mikään älytön ole, mutta eipä sitä sähköruiskussa maksimipaineilla tarvi käyttääkään.

Carpe jugulum

Poissa vellu_volvo

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 319
  • www.vrcf.fi
Vs: -86 240 turbo
« Vastaus #19 : 15.06.2012, 21:49:16 »
Taitaa olla molemmissa pumpuissa tuotto n.100l/h ja k-jet paineet 5bar ja sähköruiskun pumpun paine n.3bar?
740 b234f aw72, e39 530d, ex. 240 Turbo

Poissa Ökykisko

  • Käyttäjällä hoitamattomia kauppoja. T:Ylläpitö
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 302
  • www.vrcf.fi
Vs: -86 240 turbo
« Vastaus #20 : 17.06.2012, 13:43:04 »
en ajatellut sitä voimaa tuottaa bensanpaineella vaan tuotolla. perjaatteessa sama kumman laitan kun takaluukkuun se tulee kuitenkin niin on helppo tarvittaessa vaihtaa.
paineensäätimeksi tulee alkuperäinen 3bar säädin.
tänään saa vasta vietyä megan jatkotoimenpiteisiin ja viikolla koitetaan metsästää se kaasuläpän asentoanturi jostain.

moottorin pyörintätietoa taitaakin tulla nyt sitten triggeripyörä+volvon lh 2.4:n vr-anturi sitä lukemaan.
Käyttäjällä Ökykisko on selvittämättömiä kauppoja, ks. tarkemmin http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=126.msg747348#msg747348

Poissa Ökykisko

  • Käyttäjällä hoitamattomia kauppoja. T:Ylläpitö
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 302
  • www.vrcf.fi
Vs: -86 240 turbo
« Vastaus #21 : 13.07.2012, 14:38:08 »
huh..ei oo tullu taas päiviteltyä yhtään...mega on edelleen kasattavana ja sillä aikaa keräilty vähän osia nurkkiin.

ford-hukkakipinäpuola - löytyy
2x bosch -139 loppusia sytkämoduuleja - löytyy
triggeripyörä 12-1 - löytyy
fiestan kaasuläppäanturi - löytyy
vielä tarvii hankkia:

imuilman lämpöanturi
hall-anturi
laajakaista-lambda+mittari.
suuttimet.

hallin aattelin tuolta protopartsilta tilata, katotaan mimmonen on.

imusarja tarvis tehä...mitä mieltä minkä pituset noi runnerit(?) ois hyvä olla?
painekotelo tulee 75-110mm putkesta.

nuot 139 loppuset moduulit on siitä hyviä, että ne laskee itekseen noi puolan latautumisajat ni ei tartte niitä säädellä.





« Viimeksi muokattu: 13.07.2012, 14:39:42 kirjoittanut Ökykisko »
Käyttäjällä Ökykisko on selvittämättömiä kauppoja, ks. tarkemmin http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=126.msg747348#msg747348

Poissa vellu_volvo

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 319
  • www.vrcf.fi
Vs: -86 240 turbo
« Vastaus #22 : 13.07.2012, 18:20:51 »
Ite tilasin protopartsilta ihan kokonaisen johtosarjan antureineen niin ihan tuo honeywell hall anturi oli siinä ja sitähän ne kaikki on kehunu :D
740 b234f aw72, e39 530d, ex. 240 Turbo

Poissa Ökykisko

  • Käyttäjällä hoitamattomia kauppoja. T:Ylläpitö
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 302
  • www.vrcf.fi
Vs: -86 240 turbo
« Vastaus #23 : 14.07.2012, 02:37:39 »
itse teen johtosarjan aivan itse niin tulee sit semmonen ku sattuu tulemaan..eipä toi monimutkanen oo ite johdottaa..
Käyttäjällä Ökykisko on selvittämättömiä kauppoja, ks. tarkemmin http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=126.msg747348#msg747348

Poissa vellu_volvo

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 319
  • www.vrcf.fi
Vs: -86 240 turbo
« Vastaus #24 : 14.07.2012, 06:10:57 »
Nii eipä tuo ole, aattelin vaan kun ite tilasin tuon niin tuli jonnii verran edullisemmanks ku tuossa tuli kaikki anturit mukana.
740 b234f aw72, e39 530d, ex. 240 Turbo

Poissa Ökykisko

  • Käyttäjällä hoitamattomia kauppoja. T:Ylläpitö
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 302
  • www.vrcf.fi
Vs: -86 240 turbo
« Vastaus #25 : 14.07.2012, 11:42:50 »
no tosta volvon omasta moottorista kyllä löytyy vesianturit,nakuanturit ym jotenk ostettavaa jää ilmalämpöanturi ja hall joten siinä tuskin hirveitä säästöjä tulee.. ei silti tiedä..
Käyttäjällä Ökykisko on selvittämättömiä kauppoja, ks. tarkemmin http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=126.msg747348#msg747348

Poissa vellu_volvo

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 319
  • www.vrcf.fi
Vs: -86 240 turbo
« Vastaus #26 : 14.07.2012, 22:38:12 »
Niinno tuossa tapauksessa ei taija hirveemmin säästyä.
740 b234f aw72, e39 530d, ex. 240 Turbo

Poissa Ökykisko

  • Käyttäjällä hoitamattomia kauppoja. T:Ylläpitö
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 302
  • www.vrcf.fi
Vs: -86 240 turbo
« Vastaus #27 : 15.07.2012, 01:11:39 »
vielä tarvi fordin imm hankkia niin olis aika hyvästi tietoa moottorista tolle megalle..ei pitäs heti päästä hajoomaan. jää nähtäväksi miten toimii. isompi ahdin on myös metsästyksen alla koska tuo 940 turbon mitsu ei oikein riitä tonne 300hv asti..luultavasti ainakaan 8v kannen kanssa. holsetin tuotos luultavasti tulee..
Käyttäjällä Ökykisko on selvittämättömiä kauppoja, ks. tarkemmin http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=126.msg747348#msg747348

Poissa vellu_volvo

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 319
  • www.vrcf.fi
Vs: -86 240 turbo
« Vastaus #28 : 15.07.2012, 11:55:43 »
Minkä takia tarviit megan kanssa immun?
740 b234f aw72, e39 530d, ex. 240 Turbo

Poissa Ökykisko

  • Käyttäjällä hoitamattomia kauppoja. T:Ylläpitö
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 302
  • www.vrcf.fi
Vs: -86 240 turbo
« Vastaus #29 : 15.07.2012, 16:46:31 »
eihän sitä tarvitse mut on se aina varmempi mitä enemmän sillä ohjaimella on tietoa moottorista
Käyttäjällä Ökykisko on selvittämättömiä kauppoja, ks. tarkemmin http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=126.msg747348#msg747348

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy