Race.fi  Puotilan autokorjaamo

V50 2.0D Ongelmia, kiire !

  • 65 Vastauksia
  • 25105 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D Ongelmia, kiire !
« Vastaus #45 : 26.07.2012, 12:35:21 »
Nyt ois hyllyssä jo kaks näitä magneettiventtiiliä, halvalla lähtis :D. Tuli tuon letkusarjan mukana taas uus venttiili.
Niin, eipä ole kukaan vielä kertonu miks haisee niin ?elvetin pahalle!
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

Poissa retzki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D Ongelmia, kiire !
« Vastaus #46 : 31.07.2012, 15:44:46 »
Huomasitko että oliko letkusarjan uusimisella mitään vaikutusta ongelmiin?

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D Ongelmia, kiire !
« Vastaus #47 : 31.07.2012, 16:09:35 »
Ei vaikutusta.

V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

Poissa retzki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D Ongelmia, kiire !
« Vastaus #48 : 01.08.2012, 07:13:14 »
Huomasin taas uuden oireen, kylmänä kuin käynnistää, auto vähän ns. pätkii. Jos painaa kaasua ja päästää nopeesti pois ja kun kierrokset tippuu, samalla moottori ikäänkuin pätkisi. Ja 1100 kierroksessa kuin yrittää pitää, niin mittari heijaa ja auto rupeaa hytkymään.

Toivotonta rupeaa olemaan... :-\

Btw. pitäskö tuon auton hehkuttaa näin kesällä? Joka kerta kun käynnistää niin hehkut vaan vilahtaa koetaulussa. Pitäisikö se kestää miten kauan?
« Viimeksi muokattu: 01.08.2012, 16:25:58 kirjoittanut retzki »

Poissa retzki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D Ongelmia, kiire !
« Vastaus #49 : 02.08.2012, 14:53:18 »
No nyt päätin että vien suuttimet ultraäänipesuun ja testaukseen.

Onko suuttimet kova homma irroittaa ite?

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D Ongelmia, kiire !
« Vastaus #50 : 02.08.2012, 17:24:38 »
Jaa a. Suuttimien irrotus.
Kyllä siinä varmaan saa vähän purkaa, imusarja veke ja suuttimien putket. voin olla väärässäkin ,saattaa saada pelkästään putket irrotttamalla ja paluuletkut. ?Kyllä se varmaasti onnistuu itseki irrottaa.
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

Poissa retzki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D Ongelmia, kiire !
« Vastaus #51 : 03.08.2012, 13:07:48 »
Jooo korjaamoltakin annettiin arvio työn suuruudesta, eli 30 minuutista 8 tuntiin. Kuulemma jossain autoissa suuttimet jumittuvat pahasti ja pitää olla jonkunlainen vetovasara/ulosvetäjä tms.

Saa nähä... ???

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D Ongelmia, kiire !
« Vastaus #52 : 04.08.2012, 08:36:45 »
Korjausoppaan mukaan on venttiilikoppa irrotettava, mutta se ei ole paha homma. Sitten vain suuttimien ylivuotoletkut ja ruiskutusputket pois. Sen jälkeen suuttimet irti. Tuossa ei ole maininintaa että suuttimet voisivat olla tiukassa(yleensä tuohon laitetaan jos jokin asia on vaikeasti irroitettava). Mutta eipä ole kokemusta asiasta, joten miksei ne voisi olla lujassakin. ?
Kyllä luulis tuollaisesta hommasta saavan tarkemman arvion. Tee itse, jos vaan pärjäät ilman autoa muutaman päivän.
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

Poissa retzki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D Ongelmia, kiire !
« Vastaus #53 : 04.08.2012, 13:49:50 »
Onko sinulla alfamer korjausopas vai mikä? ja jos ne irroittaa, eikös väliin pidä vaihtaa uudet tiivisteet? Ja noihinhan on omat momentit, missä kireydessä ne pitää olla?

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D Ongelmia, kiire !
« Vastaus #54 : 04.08.2012, 17:19:54 »
Alfamer. Kyllä suuttimien kuparialuslevyt pitää vaihtaa. Momentit
ruiskutusputket 30nm
suuttimet 1-vaihe 4 nm
                2-vaihe 45 astetta
Volvon mukaan myös ruiskutusputket olisi vaihdettava uusiin.
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

Poissa tupajumi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 74
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D Ongelmia, kiire !
« Vastaus #55 : 23.12.2013, 10:50:11 »
Jatkan tähän valmiiseen topicciin, fb puolella jo keskusteltu, v50 .2.0d savuttaa kiihdyttäes joka vaihteella, nelosen ohitus sytyttää i ja moottorijärj vaatii huollon, vikakoodeja anto liian suuresta ahtopaineesta, hehkujen ajotuksesta,jarruvalo kytkimestä ja jostain muusta, ideoita?

Poissa tupajumi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 74
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D Ongelmia, kiire !
« Vastaus #56 : 25.12.2013, 01:18:51 »
Kevyellä kaasulla kiihdyttäes kierrokser takertelee ja nypyttää, mutta pintakaasulla huomattavasti pirteempi ki täyskaasulla?

Poissa hemukatti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D Ongelmia, kiire !
« Vastaus #57 : 03.01.2014, 20:06:51 »
Nyt alkoi eukon vollessa olemaan käyntiinlähtöongelmia, lähtee kolmella käymään jos on vähänkin kone viileä, ilmeisesti joku suutin käyny fuskaamaan. Hehkut on kunnossa.
Onkos kuka laittanu noihin käytettyjä suuttimia hajonneiden tilalle ja mahtaakohan nuo olla samanlaisia esim V70:ssa missä 2.0d kone?
Aattelin nyppästä nuo irti ja viedä testaukseen niin näkee mikä niistä on viallinen..

Poissa Joni2402

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D Ongelmia, kiire !
« Vastaus #58 : 23.03.2014, 13:43:50 »
Autona v50 2.0d -05

Ei lähde käynmään jos ei paina kaasua muutamaa senttiä jalalla alas. Jos yrittää käynnistää ilman kaasua, tuntuu että käy vajailla ja ei reagoi kaasuun. Mistä etsimään vikaa??

Poissa Joni2402

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D Ongelmia, kiire !
« Vastaus #59 : 24.03.2014, 18:00:51 »
^^ eikö kellään ole tietoa?

 

Carcom Oy  Elekma