Samppasport  Futurez

MK1 V70R käyntihäiriö

  • 9 Vastauksia
  • 3151 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Tonto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
MK1 V70R käyntihäiriö
« : 06.06.2012, 23:27:23 »
Eli kyseinen vessa käy neljällä, nelospytyn tulppa kastuu vaikka kipinä tulee, puristukset näytti olevan 2bar ja vitosessa 12bar, matalat puristukset voi kai johtua siitäki et bensa huuhdellu öljyn pois. Normi kiihdytyksessä rupes sohlaan ja kanki ei luulis banaanille tollain vaan menevän.. Koitin toista tulppaa ja johtoo, ei apua, en oo kuullu aikasemmin mutta voiskoos olla imuventtiili palanu? Eipä oo tämmöstä tullu ennen eteen
V70 -06 D5, V70 -98 TDI, 850 T5R -95 (projekti)

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: MK1 V70R käyntihäiriö
« Vastaus #1 : 07.06.2012, 20:26:23 »
Venttiili voi olla tosiaan palanut. Mulla meni pakovena 960:stä, muuten samat oireet.
Voi toki olla vikaa männänrenkaissakin.
Ohivuotomittaus kertois aika tavalla.
Miltäs tulpat näyttää, onko öljyiset?

Poissa Tonto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: MK1 V70R käyntihäiriö
« Vastaus #2 : 07.06.2012, 23:10:12 »
4 tulppa märkä.. ei siinä kai muuta ku kansi pois, kaverin autosta kyse ja kallis remonttihan siitä tulee mut ei kai auta muu..
V70 -06 D5, V70 -98 TDI, 850 T5R -95 (projekti)

Poissa 850V70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 87
  • www.vrcf.fi
Vs: MK1 V70R käyntihäiriö
« Vastaus #3 : 08.06.2012, 11:13:52 »
Jos ennen aukaisua haluaa jotain tietoa, niin paineilmaa pyttyyn ja kuuntelemaan mistä tulee ulos. Mutta aukaista se tarttee joka tapauksessa koska selkeästi mekaaninen vika kyseessä.

Poissa vellu83

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: MK1 V70R käyntihäiriö
« Vastaus #4 : 08.06.2012, 21:57:27 »
itellä kans 850 t5r teki saman et kävi neljällä ja 5 sylinterissä 2 baaria puristusta.oli palannu pako venttiili.kuuli kyllä hyvin ku supsutti putkessa tyhjäkäynnillä.Itellä tuli remppa maksamaan pikkusen alle kolme sataa.

Poissa Tonto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: MK1 V70R käyntihäiriö
« Vastaus #5 : 09.06.2012, 16:44:44 »
itellä kans 850 t5r teki saman et kävi neljällä ja 5 sylinterissä 2 baaria puristusta.oli palannu pako venttiili.kuuli kyllä hyvin ku supsutti putkessa tyhjäkäynnillä.Itellä tuli remppa maksamaan pikkusen alle kolme sataa.

Kyl se varmaan maksaa juu ku jossain teettää, mut eipä siihen montaa sataa mee ku teet ite työt..
V70 -06 D5, V70 -98 TDI, 850 T5R -95 (projekti)

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: MK1 V70R käyntihäiriö
« Vastaus #6 : 09.06.2012, 21:06:10 »
Kyl se varmaan maksaa juu ku jossain teettää, mut eipä siihen montaa sataa mee ku teet ite työt..

Menee siihen, otetaan esimerkikis remppa halvimmilla harakiriosilla:
tiivistesarja n.120€ + tiivisteaine, venttiili n.15€, kannen pultit n. 30€ ja samalla varmaan kannattaa vaihtaa nokkahihna, kiristimet, mahdollisesti vesipumppu + uudet öljyt ja suodatin, sekä jäähdytysnesteet =>useita satoja euroja palaa.
Koneistamo ottaa kuiteskin lisäksi vielä omansa.

Mulla on just 6 pyttysen kansi rempassa, yksi ventiili vaihdetaan, muut hiotaan ja tarkastetaan, kumien vaihto ja tarvittaessa tasohionta, hinta-arvio oli n.250€.
Ite purin ja kasaan.

Sit vielä, jos joutuu jotain työkaluja hankkimaan, tai tekee alkuperäisosilla, niin kyllä siitä vaan hintaa remontille alkaa kertyyn.

Jos vellu83 on tuon tehnyt alle kolmen sadan, niin oot sitten varmaan kasannut sen vanhoilla jakopään osilla ja kansi ei oo koneistamossa käynyt?

Poissa vellu83

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: MK1 V70R käyntihäiriö
« Vastaus #7 : 09.06.2012, 21:54:42 »
kyllä kansi kävi koneistettavana mutta tutulla on koneistamo.kaveri hinnat.Juu ei vaihettu jako osia ku alle 5 tuhatta sitten uusittu.

Poissa Tonto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: MK1 V70R käyntihäiriö
« Vastaus #8 : 12.06.2012, 19:43:34 »
Menee siihen, otetaan esimerkikis remppa halvimmilla harakiriosilla:
tiivistesarja n.120€ + tiivisteaine, venttiili n.15€, kannen pultit n. 30€ ja samalla varmaan kannattaa vaihtaa nokkahihna, kiristimet, mahdollisesti vesipumppu + uudet öljyt ja suodatin, sekä jäähdytysnesteet =>useita satoja euroja palaa.
Koneistamo ottaa kuiteskin lisäksi vielä omansa.

Mulla on just 6 pyttysen kansi rempassa, yksi ventiili vaihdetaan, muut hiotaan ja tarkastetaan, kumien vaihto ja tarvittaessa tasohionta, hinta-arvio oli n.250€.
Ite purin ja kasaan.

Sit vielä, jos joutuu jotain työkaluja hankkimaan, tai tekee alkuperäisosilla, niin kyllä siitä vaan hintaa remontille alkaa kertyyn.

Jos vellu83 on tuon tehnyt alle kolmen sadan, niin oot sitten varmaan kasannut sen vanhoilla jakopään osilla ja kansi ei oo koneistamossa käynyt?

Kyl sen kannen ite tarkistaa ja venttiilin vaihtaa, ja kun on hyvät sopparit varaosa liikkeisiin jakopään osat pumppuineen 150e
V70 -06 D5, V70 -98 TDI, 850 T5R -95 (projekti)

Poissa Tonto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: MK1 V70R käyntihäiriö
« Vastaus #9 : 12.07.2012, 07:49:33 »
Joo, pakoventtiili palanu..
V70 -06 D5, V70 -98 TDI, 850 T5R -95 (projekti)

 

Autoracing  KL-varaosat