KL-varaosat  Carwist

Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"

  • 214 Vastauksia
  • 67123 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa -SP-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: M46:een kestävämpi kytkin?
« Vastaus #30 : 11.11.2012, 13:34:13 »
Laita SRE asetelma ja vakiolevy niin kestää kyllä 400Nm mutta se sun laatikko ei kestä.
Ei se sintteriä tarvitse noihin tehoihin, sillä saa vaan laatikon porsimaan entistä nopsemmin... :buck2:

Niinkuin AnttiR aiemmin sanoikin.
Ja ihan turha ruveta kokeilemaan että jos vaikka kestäiskin... Ei kestä.
Rahaa heität jumalalttarille jos haluat kokeilla kun sulle kerta sanotaan asiat selvällä suomenkielellä.
vai, sprechen Sie Deutsch...

Jees, eli siis mun täytyy ottaa tämä http://bjorkmotorsport.com/index.php?dir=430&product=46203&from= ja sitten vaikka motonetistä vakio levy ja painelaakeri? Tosin tossa kyllä sanotaan, että kestää vakio levyllä ton 310Nm, en tosiaankaan haluaisi, ett alkaisi taas luistamaan?
Onko tuo Sachsi myös jäykempi polkimeltaan? Ja missä tuolla on se SRE, kun tossa ainakin lukee, että HD-asetelma, vai kuinka pihalla olenkaan? :D
« Viimeksi muokattu: 11.11.2012, 13:38:21 kirjoittanut -SP- »
Käyttis 740 16v ja Bmw e32 ja pari e36 ratakalustetta..
Alaikäisestä asti ollut rakkaus, joka tosin on jo myyty :( Volvo 940 B230FT with holset BC ymym
EX 318iS, Chevy Van, EVO5 stroker, Omega, Sierra
+ Muutamat kaksipyöräiset

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: M46:een kestävämpi kytkin?
« Vastaus #31 : 11.11.2012, 18:40:43 »
Jees, eli siis mun täytyy ottaa tämä http://bjorkmotorsport.com/index.php?dir=430&product=46203&from= ja sitten vaikka motonetistä vakio levy ja painelaakeri? Tosin tossa kyllä sanotaan, että kestää vakio levyllä ton 310Nm, en tosiaankaan haluaisi, ett alkaisi taas luistamaan?
Onko tuo Sachsi myös jäykempi polkimeltaan? Ja missä tuolla on se SRE, kun tossa ainakin lukee, että HD-asetelma, vai kuinka pihalla olenkaan? :D

HD = SRE.
Jos sulla siis on b230ft ja m46, niin sulla pitäisi olla 228mm kytkin pottapyörässä, eli asetelma on siis tuo -763 loppuinen, jolle luvataan vakiolevyllä 430nm, tuossa linkissä minkä itse juuri laitoit.
Itse ostin aikoinani virtalaracingilta saman asetelman, kun oli silloin halvin. Tämän hetken hinnoista ei ole kyllä hajua.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa huttune244

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 155
  • www.vrcf.fi
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #32 : 12.11.2012, 19:48:31 »
Kertookas, nyt tekniikkana b19et + m46, projektina ois koneen vaihto b230ft/k ja 46 säilytetään. Meneekö suoraan kiinni vai minkälaisen kytkinpaketin sinne tarvisin? Kone on 95-96vm. Kiitos.
Volvo 945 -98 Classic

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5129
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #33 : 12.11.2012, 19:58:10 »
Kertookas, nyt tekniikkana b19et + m46, projektina ois koneen vaihto b230ft/k ja 46 säilytetään. Meneekö suoraan kiinni vai minkälaisen kytkinpaketin sinne tarvisin? Kone on 95-96vm. Kiitos.

Kumman moottorinohjauksen meinaat laittaa? Jos käytät et:n ruiskua, niin sama vauhtipyörä/kytkinsetti sopii. Jos laitat ft:n ruiskun, niin tarvitset anturikehällisen "pottapyörän" ja siihen sopivan asetelman. Levy käy vanhastakin, jos on 228mm.

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #34 : 12.11.2012, 20:17:29 »
Kertookas, nyt tekniikkana b19et + m46, projektina ois koneen vaihto b230ft/k ja 46 säilytetään. Meneekö suoraan kiinni vai minkälaisen kytkinpaketin sinne tarvisin? Kone on 95-96vm. Kiitos.

Jos huono muistini pitää yhtään kutinsa niin b19et:ssä on "littupyörä", jossa on 215mm kytkin. FT/FK taas vaatii muistaakseni "pottapyörän" jossa on anturikehä moottorinohjausta varten, mutta pottapyörä taas on 228mm kytkimelle.
Eli menee suoraan kun otat vauhtipyörän (pottapyörä) ja kytkimen tuosta ft/fk moottorista. Paitsi jos uuden moottorin jatkeena on ollut m90, jolloin se on 240mm kytkimellä ja eri kytkinakselin boorilla.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5129
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #35 : 12.11.2012, 20:23:30 »
Eli menee suoraan kun otat vauhtipyörän (pottapyörä) ja kytkimen tuosta ft/fk moottorista. Paitsi jos uuden moottorin jatkeena on ollut m90, jolloin se on 240mm kytkimellä ja eri kytkinakselin boorilla.

Jos moottori on -95-96, niin siinä on ollut M90 ja kaksoismassavauhtipyörä. Siis jos ylipäätään on ollut manuaali :D

Poissa huttune244

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 155
  • www.vrcf.fi
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #36 : 12.11.2012, 21:07:54 »
Elikkä lh on tulossa ruiskuksi. Tarvitsen siis pottapyörän lh;n anturikehällä, mutta mikä asetelma ja levy siihen?  Ja siis koneen jatkeena ennen ollut juuriki  m90 mutta siihen ei tällä hetkellä olla siirtymässä, ellei halvalla saa :D
Volvo 945 -98 Classic

Poissa -SP-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: M46:een kestävämpi kytkin?
« Vastaus #37 : 13.11.2012, 08:41:11 »
HD = SRE.
Jos sulla siis on b230ft ja m46, niin sulla pitäisi olla 228mm kytkin pottapyörässä, eli asetelma on siis tuo -763 loppuinen, jolle luvataan vakiolevyllä 430nm, tuossa linkissä minkä itse juuri laitoit.
Itse ostin aikoinani virtalaracingilta saman asetelman, kun oli silloin halvin. Tämän hetken hinnoista ei ole kyllä hajua.
Joo, mutta eiyän tuo yllä näkyvä setti käy, kun 47:aan.. 45 ja 46:lle on tuo laimeampi kestoinen?
No, mites tuo vakio sitten kestää, luulisi, että sekin nyt uutena sen reilu pari sataa heposta kestää ja vääntöäkin, kun itellä siis yli kolmesataa tuhatta ajettu auto ja sain sen siis vasta tolla 1.2barilla sulamaan.. Tosin nyt se luistaa jo 0.8:lla :D
« Viimeksi muokattu: 13.11.2012, 08:43:25 kirjoittanut -SP- »
Käyttis 740 16v ja Bmw e32 ja pari e36 ratakalustetta..
Alaikäisestä asti ollut rakkaus, joka tosin on jo myyty :( Volvo 940 B230FT with holset BC ymym
EX 318iS, Chevy Van, EVO5 stroker, Omega, Sierra
+ Muutamat kaksipyöräiset

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2546
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #38 : 13.11.2012, 13:57:41 »
Ärrär... Ei se laatikko vaikuta kytkimeen vaan vauhtipyörä! 228mm kytkimelle tarkotetun nk. pottapyörän kanssa vaan yleensä on tuo M47, pl. 700/900 turbot joissa M46.

No okei, sen verran vaikuttaa että kytkinakselissa pitää olla oikea booritus, mutta ei kai kenelläkään enää sitä harvempaa ole käytössä?
Carpe jugulum

Poissa huttune244

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 155
  • www.vrcf.fi
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #39 : 13.11.2012, 14:41:45 »
940 2,3Turbo-121kW 90->3.94 (ei M90-vaihteisto) [1990-1994]   Meneekös tuo paketti b230fk ja m46 väliin? Ennen ollut m90 + kaksoismassavp, nyt laittamassa pottaa ja m46.
Volvo 945 -98 Classic

Poissa -SP-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #40 : 13.11.2012, 22:52:49 »
Juujuu, ei niin, mutta rupesin just miettiin, että vauhtis on kans sit omas tuo 228mm.. Niinno tarttee nyt vähän miettii noita hintoja, kun opiskelijana vielä ollaan.. Mut siis miten se uus vakio kestää?
Käyttis 740 16v ja Bmw e32 ja pari e36 ratakalustetta..
Alaikäisestä asti ollut rakkaus, joka tosin on jo myyty :( Volvo 940 B230FT with holset BC ymym
EX 318iS, Chevy Van, EVO5 stroker, Omega, Sierra
+ Muutamat kaksipyöräiset

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2546
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #41 : 13.11.2012, 22:57:44 »
940 2,3Turbo-121kW 90->3.94 (ei M90-vaihteisto) [1990-1994]   Meneekös tuo paketti b230fk ja m46 väliin? Ennen ollut m90 + kaksoismassavp, nyt laittamassa pottaa ja m46.
Menee.
Carpe jugulum

Poissa -SP-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #42 : 17.11.2012, 17:36:26 »
Juujuu, ei niin, mutta rupesin just miettiin, että vauhtis on kans sit omas tuo 228mm.. Niinno tarttee nyt vähän miettii noita hintoja, kun opiskelijana vielä ollaan.. Mut siis miten se uus vakio kestää?
Käyttis 740 16v ja Bmw e32 ja pari e36 ratakalustetta..
Alaikäisestä asti ollut rakkaus, joka tosin on jo myyty :( Volvo 940 B230FT with holset BC ymym
EX 318iS, Chevy Van, EVO5 stroker, Omega, Sierra
+ Muutamat kaksipyöräiset

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - Yhdistysyhteistyövastaava - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 7270
  • Recycle Racing #01
    • Juhan Volvosivut
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #43 : 17.11.2012, 18:14:13 »
Juujuu, ei niin, mutta rupesin just miettiin, että vauhtis on kans sit omas tuo 228mm.. Niinno tarttee nyt vähän miettii noita hintoja, kun opiskelijana vielä ollaan.. Mut siis miten se uus vakio kestää?

Opiskelijana ei kannata laittaa vakiota. Joutuu kuitenkin ostamaan het koht sen kunnollisen, niin menee enemmän rahaa.

Poissa -SP-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #44 : 18.11.2012, 15:39:10 »
Niinno periaatteessa, mutta siis miten hyvin tollanen uus vakio kestää? Kai nyt baarilla voi ajella eli reilu parilla sadalla hepalla?
Käyttis 740 16v ja Bmw e32 ja pari e36 ratakalustetta..
Alaikäisestä asti ollut rakkaus, joka tosin on jo myyty :( Volvo 940 B230FT with holset BC ymym
EX 318iS, Chevy Van, EVO5 stroker, Omega, Sierra
+ Muutamat kaksipyöräiset

 

Elekma  Autoracing