Race.fi  Puotilan autokorjaamo

940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?

  • 90 Vastauksia
  • 36708 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
« Vastaus #75 : 07.10.2014, 09:27:51 »
Meniskö tuohon pottapyörän vakio asetelma sitten?
Mutta eikös pottapyörässä ole hirmuisen syvällä se asetelman kitkapinta? Vaatisi kauheat holkit pulttien alle tuon pyörän kanssa.
Eikö kellään ole kokemusta tuosta kaksoismassan korvaamisesta tuolla Blingfactoryn vauhtiksella? Mitä kytkimiä olette käyttäneet?

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
« Vastaus #76 : 07.10.2014, 09:42:21 »
Niimpä tosiaaan. Littupyörän asetelma sitten  ;)
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
« Vastaus #77 : 07.10.2014, 10:29:17 »
Niimpä tosiaaan. Littupyörän asetelma sitten  ;)
Noissa vauhtiksien pulttijaoissa on siis eroja.
Kokeilin 850 2,5 20v 228mm asetelmaa tuohon ja se passaa heittämällä tuohon teräspyörään.
850:n asetelmassa on suurempi halkaisija pulttijaossa, ero ei ole suuri mutta ei kuitenkaan käy ristiin.
Voisiko tästä olettaa että littupyörässä on sama pulttijako kuin 850:n pyörässä vai että Blingfactoryllä on sattunut 850:n jako vinokoneen pyörään?

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
« Vastaus #78 : 07.10.2014, 11:43:13 »
mulla taitaa olla täysin sama pyörä mutta mulle tulee 850-T5 levy ja -765 asetelma, pultteja odotellessa...

ei käynyt suoraan tuolle t5 levylle vaan keski reikää joutuu suurentamaan jonkun verran ettei ota keskiönkiinnitysnastat kiinni ennen lamellia.

ei tullu orkkis kytkintä sovitettua tuohon vauhtikseen nyt se ei enään istu kun tapit on naputettu paikalleen tuolle 765 asetelmalle... 

Käyn tarkastamassa tuon oman asetelman numeron vielä.
EDIT: asetelma on alkuperäinen niin siinä ei ole muuta kuin Sachs TYP240 ja sisäpuolella 210 302 SAX 9 09
« Viimeksi muokattu: 07.10.2014, 11:52:02 kirjoittanut Niksa »

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
« Vastaus #79 : 08.10.2014, 07:47:06 »
EDIT: asetelma on alkuperäinen niin siinä ei ole muuta kuin Sachs TYP240 ja sisäpuolella 210 302 SAX 9 09
Alkuperäinen oli tuokin minkä numerot ilmoitin aijemmin.
Noissa alkuperäisissä asetelmissa on varaosanumerot todella hengettömästi painettu.
Paljon ajetusta/vanhasta asetelmasta ei varmasti näe enää numeroita.
TYP240 tarkoittaa tuota kytkimen halkaisijaa.

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
« Vastaus #80 : 19.10.2014, 12:58:52 »
Tilaamallahan ne. Mä vaihdoin samalla nämä osat:

http://www.varaosa.fi/LargeProductCard.php?productid=VolvoOE946379 (vauhtipyörän pultit, 8 kpl)
http://www.varaosa.fi/LargeProductCard.php?productid=VolvoOE959220 (paineasetelman pultit, 6 kpl)
http://www.varaosa.fi/LargeProductCard.php?productid=VolvoOE6842160 (kampiakselin stefa)

Noi paineasetelmanpultit oli liian pitkät teräsvauhtikseen ja 765 asetelmaan mutta alkuperäiset passas paikalleen.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
« Vastaus #81 : 19.10.2014, 14:10:06 »
2.0 turbo 155hv 940:een (mikä lie edes tuollainen malli?).
B200FT Italiaano. Pitäis olla ihan sama kaksoismassa kuin normi 2,3l FT:ssäkin.

Poissa Tuuks-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
  • www.vrcf.fi
Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
« Vastaus #82 : 21.11.2014, 07:11:37 »
Morjesta pöytään! Eli sellainen homman 940 230ft:n kanssa että, täysillä vedoilla kytkin pelittää 3vaihteelle asti hyvin mutta, 3vaihteella tapahtuu noin 3sek luistaminen... ja sitten taas loput vaihteista normaalisti kelaten koko ns. tehoalueen läpi ilman luistamista. Onko se vaan niin että kytkin alkaa olla lopussa? :-\ Vakio asetelma paikallaan ja perus virit. Tonin lastut, virtaavampi pönttö, kartiovapari ja BoostTee:llä nostettu ahdot sinne baarin nurkille.
V70 D5 -04

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
« Vastaus #83 : 21.11.2014, 14:06:36 »
kytkimestä loppuu pito, mulla teki vastaavaa, kolmosen pykälsi sisään niin mietti hetken ja sitte mentiin. korjaantui -765 asetelmalla.

Poissa Tuuks-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
  • www.vrcf.fi
Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
« Vastaus #84 : 23.11.2014, 21:14:31 »
kytkimestä loppuu pito, mulla teki vastaavaa, kolmosen pykälsi sisään niin mietti hetken ja sitte mentiin. korjaantui -765 asetelmalla.
Onkos tuo asetelma ihan bolt on mallia?
V70 D5 -04

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
« Vastaus #85 : 23.11.2014, 22:31:43 »
Onkos tuo asetelma ihan bolt on mallia?
On se johonkin bemariin. -763 tai -712 vois osua paremmin vauhtipyörän reikiin.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Tuuks-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
  • www.vrcf.fi
Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
« Vastaus #86 : 24.11.2014, 07:02:56 »
On se johonkin bemariin. -763 tai -712 vois osua paremmin vauhtipyörän reikiin.
Ilmeisesti ei kannata vaihtaa pelkkää levyä ja laakereita vakio asetelmaan?
V70 D5 -04

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
« Vastaus #87 : 24.11.2014, 07:09:29 »
Ilmeisesti ei kannata vaihtaa pelkkää levyä ja laakereita vakio asetelmaan?
Jos painelaakeria tarkoitit niin ei, pyhättömän viikon voi olla pitoa kytkimessä ja taas luistaa.

SRE:tä ja uutta levyä + muut hilut niin voi vähän kutitella lisääkin.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Tuuks-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
  • www.vrcf.fi
Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
« Vastaus #88 : 24.11.2014, 07:18:00 »
Jos painelaakeria tarkoitit niin ei, pyhättömän viikon voi olla pitoa kytkimessä ja taas luistaa.

SRE:tä ja uutta levyä + muut hilut niin voi vähän kutitella lisääkin.
Mitenkäs kun myydään SRE asetelmia niin kuuluuko siihen pakettiin myös levy ja muita tilpehöörejä? Hitto kun on ihan ummikko näissä kytkin hommissa kun ei ikinä ole tarvinnut vaihtaa. :o Ja tietenkin se että mikä asetelma sinne sitten varmuudella sopii ilman mitään muutostöitä/koneistamisia. Sintterillä vai massalevyllä?
V70 D5 -04

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
« Vastaus #89 : 24.11.2014, 07:34:24 »
Kait sen saa tilattua koko paketinkin mutta se, onko siinä taloudellisesti järkeä on eri asia. (Sachs 999763.999822)

Oliko sulla nyt kaksoismassavp siellä vai kiinteä?

Kaksoismassaan SRE -712 asetelma, vakio M90 240mm levyllä (saako irrallaan enää mistään?), vakio painelaakeri.
Kiinteään pottapyörään SRE -763 asetelma, M90 D24T levy, jos M90 loota (sachs 1862 468 031), vakio painelaakeri.

Jos kaksoismassa ja haluaa kiinteään pyörään muuttaa (ehdottomasti järkevämpää), hommaten vanhemmasta kalustosta tuo pottapyörä.


Ketjuja/hakua selaten, kyllä sieltä asiaa löytyy.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

 

Carcom Oy  Elekma