Sun auto vika ei kuulosta ihan perinteiseltä anturivialta, kun tyypillisempi taitaa olla että anturi pimenee kokonaan ja samalla pimenee koko järjestelmä.
Toisaalta vm. 2007 auto on jo sen ikäinen, että parkkitutkat saattavat alkaa yksi kerrallaan hajota vähän kerrassaan, kuten kävi omalle vastaavanlaiselle ja -ikäiselle autolleni viime kesänä.
Minulla homma meni siihen, että ekan anturin hajottua ja koko tutkajärjestelmän sen myötä pimennyttyä, testautin Volvolla ja vika paikantui taakse. Ostin alkuperäisen anturin merkkiosana hintaan n. 95 e. Sitten hajosi heti perään toinen anturi, niin tilasin lopulta ebaysta n. 30 e / kpl käypäisiä antureita loput kolme taakse ja vaihdatin ne kaikki nyrkkipajalla. Olisihan se anturi voinut olla rikki keulaltakin, mutta päätin ensin vaihdattaa koko sarjan takaa ja jos ei olisi korjaantunut, olisin vaihdattanut koko satsin myös eteen. Lisäksi tarvittiin sopivaa maalia kilikali-spray n. 10 e.
Antureita saa niin halvalla netin kautta, että melkeinpä kannattaa tilata koko satsi kerralla ja vaihtaa ne niin ei tarvitse testerissäkään käyttää. Sitten ei ole hajoamisistakaan harmia pitkään aikaan.