Jonkin verran kokemusta maalaus- ja koritöistä... Ensinnäkin; ei koskaan mitään 1-komponenttimaaleja pakkelin alle. Pakkelin liuottimet on niin vahvoja, etteivät sprayt eikä 1k happomaali kestä niitä. Kitti saattaa kyllä kuivaa, mutta se alle jäävä maali pehmenee ja irtoaa pellistä. Eipä se pakkelikaan silloin siinä pinnassa ole kiinni, vaan irtoaa todennäköisesti hyvin pian.
Itse suosin seuraavaa menetelmää:
-Peltipuhtaaksi mahdollisuuksien mukaan. (tuttavalla soodapuhaltamo ja sitä tulee suosittua, liikaakin.

)
-Hitsaukset huolellisesti, mahdolliset tinaukset
kunnolla puhdistetun sauman päälle.
-Tinauksen hiomisen jälkeen uusi huolellinen puhdistus tinan pohjustusaineen jäämistä (happoa).
-Jos käyttää metallikittiä, niin sitä voi vetää nyt pellin/tinan päälle.
-Vasta nyt ensimmäinen pohjamaalikerros. Itse suosin ainoastaan 2 komponentti epoksia. (ei spray-, 1K-happo, tai hiontamaaleja) Yksi ohuehkokin kerros riittää ja ainoastaan niihin kohti, mitkä tarvitsevat kittausta. (en edes laittaisi maalia pieniin lommoihin jossain katossa/konepeitossa.)
-Kun epoksi on kuivunut, niin sen päälle vetokitti + ankaraa hiomista, hiomista, hiomista...
-Kun pinnat alkavat kelvata, niin
koko maalattavan auton/osan/alueen päälle epoksikerros (tähän voi käyttää myöskin 2k happoa, jos kittattuja kohtia on vähän ja ne ovat pinta-alaltaan pieniä) Tai jos hieman "fuskaa", niin maalaa pelkästään kirkkaalla pellillä olevat kohdat käsivaraisesti.
-Hiontaväri ja taas hiontaa...

-Viimeisten virheiden etsintä. Pieniin koloihin käy ns. "nitrokitti", puhkihiottuihin kohtiin voi vetää happoa. (jopa 1k tai
laadukas spray käy tänne)
-Pintavärit, lakat jne...