Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Volvon katsastus

  • 2314 Vastauksia
  • 789488 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6633
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #2310 : 04.10.2025, 12:03:42 »
Oliko nyt yli 2500kg kokonais massalle ei tarvitse mitata vaimentimia, ikä ei vaikuta eikä niissä mitään virallisia hylky arvoja ole. Testeri on hyvä työkalu, mutta monesti ääni, tuntemus, renkaat jne kertoo onko ok  70 ja 10% aika selvä samalla akselilla. 10 ja 10% voi olla ok vaikka pakun takana tyhjänä tai matalilla renkailla.

Hyvä pointti, noin se varmaan on
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa -JS-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 366
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #2311 : 30.10.2025, 22:09:35 »
Hyvä pointti, noin se varmaan on

Hiacesta tuli mieleen. Niissä yleinen vika on takaiskareiden ala kiinnityksen väljistyminen. Kumit litistyy prikkojen välistä ja hakkaa tyhjää iskaritestissä missä pieni liike. Hylky vai ei kun näyttääkin sen 50 ja 10% kuivilla iskareilla? Niin painava ettei tarvitse pykälien mukaan testata ja mitään virallisia rajoja ei ole. Itse laitan tuossa tilanteessa kehoituksen iskarin kiinnitys välyksellinen.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6633
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #2312 : 31.10.2025, 08:53:33 »
oon muuten kerran saanut Volvossa takaiskarin näyttämään testissä 0%, että joskus niitäkin pitää vaihtaa
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1886
  • It's Hip To Be Square
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #2313 : 31.10.2025, 12:08:57 »
Joskus vaihdoin seiskaan takaiskarit, kun olivat sylkeneet jo öljyt pihalle, seuraavalla leimalla ei arvot muuttuneet juuri miksikään... Ts. niillä lotisevilla pumpuilla sai uuden tulokset.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa suomipioneeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 91
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #2314 : tänään kello 01:09:31 »
XC vanhus tuli käytettyä leimalla. Ekalla kerralla pomppasi takapyöränlaakerista, sekä ajonvakautus vaatii huollon -tekstistä ajotietokoneessa. Tuota herjaa se on jo pari vuotta satunnaisesti herjaillut kääntökulma-anturin takia, nyt vain sattui katsuri kääntämään rattia tarpeeksi vasemmalle että tuli herja esille pahimmoilleen  ::)

Tuohon sas-000e vikaan tulikin sitten pakon edessä perehdyttyä. Vika johtui siitä, että kulma-anturi luuli ratin olevan suoraan ajettaessa 180-astetta vasemmalle. Purin anturin ja putsailin ilmalla. Vika edelleen päällä. Purin uudestaan, ja pyörittelin rattaan joka lukee kääntöä, 180-astetta oikealle. Nyt testeri kertoikin asteet täysin oikein, eikä herjoja tullut enää edes jyrkkään vasemmalle kääntäessä. Säästyipähän tuossa 500€ mitä tuo anturi olisi kl-varaosassa maksanut. Pyöränlaakerihan on näissä onneksi ihan niksnaks-homma takapäähän. Leima tuli uusintayrityksellä  8)
Nykyinen.Volvo XC70 2005 D5 AWD aut.---Ex.Volvo S60 2005 2.5T Aut.---Ex.Volvo V70 2009 2,4D Aut. "Wanha Taxi"---Ex.Volvo S60 2000 2.4i Aut.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron