Pari viikkoa sit V70 AWD diesel-automaatti -03 suoriutui muusta paitsi käsijarrutestistä. 
Viime viikonloppuna auto sai uudet roinat takapäähän alleen ja eilen kävin näyttämässä. Kahva nousi pikkusen liian ylös niin siitä jätti vielä korjauskehotuksen lappuun, muuten meni läpitte. Jouluaattoon mennessä pitäisi kiristää löysät pois. 
Kysyin samalla miks ei jarrujen lukemia tullut edelliskerralla tulosteeseen, sanoivat että nelikon jarrut saa testata koeajolenkilläkin... Niin ilmeisesti on.. 
Tuohan olisi sama jos kävisin vain kassalla sanomassa että jarrut toimii, hyvät on. Varsinkin kun niitä hiukan lämmittelee ennen konttorille menoa.
Kertooko tuo että konttorilla ei laitteistossa ole kykyjä testata nelivetoja??
Joo, kyllä ne saa testata koeajolenkilläkin. Käsijarrunkin pitämättömyyden huomaa siinä kyllä helposti. Ja kannattaa muistaa, että katsuri tekee sen 20-30 autoa päivässä, joten hänen näppituntumansa on ihan eri tarkkuutta kuin asiakkaan.
Monella asemalla ei mielellään ajeta nelivetoja rullille vaikka olisi rullissa se mahdollisuus. Ettei vaan sitten vahingossakaan hajoa mitään tai syty vikavaloja. Jos jarrut tuntuu koeajolla hyviltä ja osat näyttää silmämääräisesti hyvältä, niin sitten ne varmaan on hyvät.

Voihan sen sitten rullilla tarkistaa, jos tuntuu siltä, esimerkiksi jos jarrut ei tunnu riittävän hyviltä tai jos jossain levyssä on vähän uraa tai ruostetta.
Voihan olla myös, että jarrulukemat on vain unohtuneet lapusta, vaikka olisi testattukin, näitä sattuu ja ehkei kaikki jaksa niitä sitten korjata.