Autoracing  KL-varaosat

V70 2,5TDi vm2000 automaattivaihteiston vikakoodi 003C

  • 2 Vastauksia
  • 2470 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tjkom

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Kyseinen 505 tkm ajettu kulkine hyytyili jokusen kerran, veto loppui ja kierrokset nousi. Tomaatin nuolivalo alkoi vilkuttaa mittaristossa.Tomaatin öljyt tummat ja kolmisen senttiä yli maksimin (auton käydessä). Öljynvaihto vei oireet viikoksi mutta sitten ne taas palasivat, kuten nuolivalon vilkutuskin, joka sitten aamulla oli taas tiessään kun kone oli kylmä. Vaikuttaa siltä että lämpimällä säällä kaupunkiajossa, varsinkin pitkän päätiematkan jälkeen toisisa tai kolmansissa valoissa vaihteisto luisti. Moottori seis 5 minuutiksi ja taas matka jatkui. Nyt kun on puhtaat öljyt ja oikea määrä niin ei ole tehnyt kuin satunnaisesti. Likaisilla öljyillä tultiin kerran kotiin loppumatkasta 10 km pätkiä kerrallaan.

Öljyt siis vaihdettu, hätiin löytyi Shell Donax Tx puolisynteettistä tomaattimehua, vaihdoin huuhtelemalla, toistakymmentä litraa reilusti käytin öljyä. Nyt on jokunen päivä, kohta viikko menty ilman luistatuksia. Puhaltelin silti aikani kuluksi eilen illalla lauhduttimen läpi paineilmalla, kyllä sieltä ainakin ilma kulki läpi.

Tänään luettiin vikakoodit Boschin testerillä. Vaihteistossa kuusi koodia, jotaka kaikki saatiin nollattua:
000C magneettiventtiili 2 mekaaninen vika
0209 tuntematon
0000 tunetematon
0302 tuntematon
0000 tuntematon
0005 tuntematon

Mutta mutta, mottorinohajusyksikköön (MSA 15.8) jäi edelleen tämä koodi:

003C Pakokaasu (MIL)-vika vaihteiston ohjaus

Jäi sinne ruiskutusennakko aikaisella ja ilmamassamittari näyttää tuplalukemia ohjearvoon verrattuna koneen käydessä, mutta ainakin ennakko on ihan itse tarkoituksella pantu aikaiselle ettei tarvitse niin pian säätää ruiskutusennakkoa uudelleen, kun se lyhyt hihna venyy ja ennakko sleepaa liian myöhäiselle (ei lähde kunnolla silloin käyntiin) kauan ennen 60 tkm vaihtovälin täyttymistä.
EGR on tukittu, liekö sillä mitään vaikutusta, enpä usko.

 Löytyykö tietoa mitä tuo koodi 003C tarkoittaa ? Onko siellä joku anturi rikki, kosketushäiriö, ... Onko kellään kokemuksia ?
« Viimeksi muokattu: 27.06.2012, 16:38:14 kirjoittanut tjkom »

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2,5TDi vm2000 automaattivaihteiston vikakoodi 003C
« Vastaus #1 : 27.06.2012, 18:08:21 »
Oliskohan siellä JÄÄHDYTTÄJÄ, ei lauhdutin. Ilmastoinnissa ja ponupannussa on lauhdutin. :2funny:
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: V70 2,5TDi vm2000 automaattivaihteiston vikakoodi 003C
« Vastaus #2 : 27.06.2012, 18:27:39 »
Kyseinen 505 tkm ajettu kulkine hyytyili jokusen kerran, veto loppui ja kierrokset nousi. Tomaatin nuolivalo alkoi vilkuttaa mittaristossa.Tomaatin öljyt tummat ja kolmisen senttiä yli maksimin (auton käydessä). Öljynvaihto vei oireet viikoksi mutta sitten ne taas palasivat, kuten nuolivalon vilkutuskin, joka sitten aamulla oli taas tiessään kun kone oli kylmä. Vaikuttaa siltä että lämpimällä säällä kaupunkiajossa, varsinkin pitkän päätiematkan jälkeen toisisa tai kolmansissa valoissa vaihteisto luisti. Moottori seis 5 minuutiksi ja taas matka jatkui. Nyt kun on puhtaat öljyt ja oikea määrä niin ei ole tehnyt kuin satunnaisesti. Likaisilla öljyillä tultiin kerran kotiin loppumatkasta 10 km pätkiä kerrallaan.

Öljyt siis vaihdettu, hätiin löytyi Shell Donax Tx puolisynteettistä tomaattimehua, vaihdoin huuhtelemalla, toistakymmentä litraa reilusti käytin öljyä. Nyt on jokunen päivä, kohta viikko menty ilman luistatuksia. Puhaltelin silti aikani kuluksi eilen illalla lauhduttimen läpi paineilmalla, kyllä sieltä ainakin ilma kulki läpi.

Tänään luettiin vikakoodit Boschin testerillä. Vaihteistossa kuusi koodia, jotaka kaikki saatiin nollattua:
000C magneettiventtiili 2 mekaaninen vika
0209 tuntematon
0000 tunetematon
0302 tuntematon
0000 tuntematon
0005 tuntematon

Mutta mutta, mottorinohajusyksikköön (MSA 15.8) jäi edelleen tämä koodi:

003C Pakokaasu (MIL)-vika vaihteiston ohjaus

Jäi sinne ruiskutusennakko aikaisella ja ilmamassamittari näyttää tuplalukemia ohjearvoon verrattuna koneen käydessä, mutta ainakin ennakko on ihan itse tarkoituksella pantu aikaiselle ettei tarvitse niin pian säätää ruiskutusennakkoa uudelleen, kun se lyhyt hihna venyy ja ennakko sleepaa liian myöhäiselle (ei lähde kunnolla silloin käyntiin) kauan ennen 60 tkm vaihtovälin täyttymistä.
EGR on tukittu, liekö sillä mitään vaikutusta, enpä usko.

 Löytyykö tietoa mitä tuo koodi 003C tarkoittaa ? Onko siellä joku anturi rikki, kosketushäiriö, ... Onko kellään kokemuksia ?

Jos tuota EGR:ää ei ole softattu pois käytöstä niin siitä tod.näk ilmenee vikakoodi. Sitä en tiedä onko se tuo mainitsemasi, ja miten se voi vaikuttaa maatin käytökseen. Tuo 15.8 vaikuttas olevan sen verti viisas että se ymmärtää jos egr:n kautta ei kaasut virtaakaan.
X6 35D

F20 120d M-Sport

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo