Kulkukoira  Proturbo

Kulkuhaluttomuutta, V70 2.5tdi mk1

  • 24 Vastauksia
  • 22666 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3622
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: Kulkuhaluttomuutta, V70 2.5tdi mk1
« Vastaus #15 : 03.07.2012, 10:49:23 »
PPC sanois tämmöstä tuosta kolmosesta..

Diagnostic trouble code (DTC) information ECM-0039

Condition

The diagnostic trouble code (DTC) is stored if the difference between the desired and actual values for turbocharger (TC) boost pressure is too great.

Substitute value
-Only initial boost pressure is permitted
-No EGR control occurs.

Possible source

Flow too high:
-Defective turbocharger (TC) control valve
-Blocked hoses for the turbocharger (TC) control valve
-Defective turbocharger (TC)
-Blocked three-way catalytic converter (TWC) or exhaust system.

Flow too low:
-Air leakage in the intake system.

Fault symptom
-Poor acceleration, the engine feels sluggish
-The EGR system is not working.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Kulkuhaluttomuutta, V70 2.5tdi mk1
« Vastaus #16 : 03.07.2012, 15:17:44 »
Noiden 0038 ja 0039 koodien vuoks kannattais kattoo sieltä konehuoneesta sulake, en muista mikä. Mutta jos se on palanu niin ei liiku sitten mihkään.
Sen sulakkeen polttaa viallinen huohotuksen vastus joka on siinä imuputkessa lähellä turboa.
Tuossa se liitin näkyy irtonaisena. Keltanen nuoli.

Ja tuossa osa mikä sinne pitää vaihtaa, koko putki siis. Maksaa n.120€.

Tuo huohotin on siis saman sulakkeen takana kuin ahtopaineen ja EGR:n säätely.

Tarkista nyt tuollainenkin asia. Kerrotaan sit lisää jos tarvetta, tähän selostukseen.

Poissa gravicustoms

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
850 sama vika
« Vastaus #17 : 04.07.2012, 15:59:58 »
96 vuoden 850 2.5tdi seuraavanlaista vikaa ja apua tarvittais pikaseen... Eli, auto ei kiihdy normaalisti ja ahtaa vain puolet siitä mitä aikaisemmin. Mittaristoon sytty vihreä kolmiovalo (moottorin ohjauksen vikavalo). Vaihteiston vikavalokin palaa mutta on palanut jo kauan...  Puskee sinistä savua eikä enää melkein ollenkaan mustaa. Moottori pitää aikaisempaa kovempaa dieselin raksutus ääntä..

Vian alettua tarkistin ensin öljyt, öljy oli loppu joten uudet öljyt sisään. Ilmamäärä mittarin vaihdoin, parani vähän mutta ei mitenkään huomattavasti... Kaikki alipaineletkut ja ahtoputket tarkistettu ja ei löytynyt vuotoja.

JOTEN missä vika??? voiko olla että vikatila jää päälle ja pitäis testerillä nollata? vai mistä tätä vikaa pitäis nyt lähteä etsimään?

Poissa Sohveli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 186
  • Aina ei voi voittaa, ei edes joka päivä.
Vs: Kulkuhaluttomuutta, V70 2.5tdi mk1
« Vastaus #18 : 10.07.2012, 22:50:46 »
Kävinpäs tuossa näyttämässä volvoa katsastussedällekkin ja luulin että pomppaa iskareista ja takakallistuksenvakaajasta kun on poikki.

Mutta iskarit olikin hyvät ja ei se huomannu tuota tankoa ku hitsasin siihen latan palan joka ei kyllä pysyny kun tunnin pari ja sitte kuulu melko paukku ja irtosi  ;D
Pomppasikin sitten apparinpuolen etujarrusta vas 3,0 ja oik 1,6. Ja oikealle taakse ei ottanut kässärikään yhtään, oiskohan vaijeri irti?

Huomenna putsaan myös ilmamäärämittarin. Ja se vielä että kun jotku käski puhdistaa tuon ahtopaineanturin niin eikö se tehojenpuolesta ole hyvä että se on täynnä paskaa kun vikakoodi ainakin antoi että liian suuri virtaama ahtopaineilla. Eikös niitä pidä ollakkin!!  :D
*V70 -05 D5 Black Sapphire --- Volvo 240 Ambulance D24*

Poissa Sohveli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 186
  • Aina ei voi voittaa, ei edes joka päivä.
Vs: Kulkuhaluttomuutta, V70 2.5tdi mk1
« Vastaus #19 : 11.07.2012, 15:28:37 »
Leimaki tuli! Eessä jarrusatula vähä jumissa, takana kässäri palasi säätämällä ja rekkarikilven valoihin vaihto polttimot. Pikku vika, helppo korjata!  ;D

Ja ilmamäärä mittarinki putsasin oli aivan öljyn ja muun paskan peitossa. Jonkin verran tuli tehoja mutta ei se vieläkään oikein tuprauta mustaa niiku muilla.  :-\
*V70 -05 D5 Black Sapphire --- Volvo 240 Ambulance D24*

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1281
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Vs: Kulkuhaluttomuutta, V70 2.5tdi mk1
« Vastaus #20 : 03.10.2018, 17:26:06 »
Noiden 0038 ja 0039 koodien vuoks kannattais kattoo sieltä konehuoneesta sulake, en muista mikä. Mutta jos se on palanu niin ei liiku sitten mihkään.
Sen sulakkeen polttaa viallinen huohotuksen vastus joka on siinä imuputkessa lähellä turboa.
Tuossa se liitin näkyy irtonaisena. Keltanen nuoli.
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Ja tuossa osa mikä sinne pitää vaihtaa, koko putki siis. Maksaa n.120€.
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Tuo huohotin on siis saman sulakkeen takana kuin ahtopaineen ja EGR:n säätely.

Tarkista nyt tuollainenkin asia. Kerrotaan sit lisää jos tarvetta, tähän selostukseen.

Jahas.. Vanha topikki ja mulla sama ongelma ja samat kaksi koodia. Onko näissä diisseleissä jossain jotain piilo sulakkeita? Kun kaikki katsoin kolmeen kertaan ja kaikki ok.
Map anturi vaihdettu, ahtopaineen säädin vaihdettu, immu vaihdettu, alipaineletkut tsekattu, ahtoputket pitää.
Mikähän tätä voisi vaivata. Ja nuo pomon kuvat ei enään näy, mistä voisi katsoa apuja.
Tuliko topikin aloittajan tdi kuntoon???
NYKYÄÄN: -08 V50 T5 R-design at. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v -> ex.-06 Volvo V50 2.4

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3622
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: Kulkuhaluttomuutta, V70 2.5tdi mk1
« Vastaus #21 : 03.10.2018, 17:56:12 »
Huohottimen lämmitysvastus voi polttaa sulaketta. Vastusta ei saa erillisenä, vaan joutuu ostamaan imuputken. Voi myös irrottaa sulakkeen, jollon tulee koodi mutta autoa voi käyttää normaalisti. Nyt en muista sulakkeen numeroa, mun tdistä alkaa olla aikaa.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1281
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Vs: Kulkuhaluttomuutta, V70 2.5tdi mk1
« Vastaus #22 : 04.10.2018, 20:04:32 »
Huohottimen lämmitysvastus voi polttaa sulaketta. Vastusta ei saa erillisenä, vaan joutuu ostamaan imuputken. Voi myös irrottaa sulakkeen, jollon tulee koodi mutta autoa voi käyttää normaalisti. Nyt en muista sulakkeen numeroa, mun tdistä alkaa olla aikaa.

Tuo sulake nro olisi kiva saada selville. Tsekkasin kaikki sulakkeet jo 4 kerran läpi ja kaikki ehjiä.

Perkule alkaa kaikki paikat oleen jo katottu mahdollisten vikojen osalta..
NYKYÄÄN: -08 V50 T5 R-design at. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v -> ex.-06 Volvo V50 2.4

Poissa Elek

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 311
Vs: Kulkuhaluttomuutta, V70 2.5tdi mk1
« Vastaus #23 : 17.12.2018, 21:54:38 »
Vastus 11 ainakin v70 vm01,

Itsellä seuraavat oireet: nykii kiihdytyksessä ahtojen pomppiessa 0.9-1.3 ja moottorin vikavalo palaa, vikakoodina sanoo boost controllerissa olevan vika, kaikki ahtoletkut vaihdettu ja mappi anturi, ei auttanut..
 toissapäivänä meni huohottimen vastus joka poltti sulakkeen 11, liitin nyt väliaikasesti irti ja uus sulake sisällä mutta millä tuon pumppauksen saisi pois? Ilmamassamittari pitää kokeilla seuraavaks vaihtaa..
264
V70XC
Ex: 740 B230F, 740 B200E, 850 T5, 940 B230FB, 740 ruumari B200F, 940 B230F, V70 Mk1 TDI, 740 D6, V70 Mk2 TDI, 343 1,8,

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1281
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Vs: Kulkuhaluttomuutta, V70 2.5tdi mk1
« Vastaus #24 : 18.12.2018, 12:51:15 »
Itellä ei vieläkään ahda kuin 0,5bar. Kaikkea on vaihdeltu ja kaikkea tyhmääkin kokeilu, mut ei ahda ei. PAITSI, asensin evry/ahtomoden, niin ilman että evry päällä niin ei ahda ei vaikka potikasta säätää täysille  :buck2:, mut sitten kun laittaa evryn päälle ja hanaa niin piikkaa maksimissaan 1.2bar, vaikka heittäisi kokeeksi "överi" säädöt potikasta. Eli jottain vikaa on ja pahasti. Nyt ajellut maltillisissä evryn ja ahtomoden säädöillä ja pistän sen aina päälle kun käynnistän auton, niin onpahan nyt ainakin normi tehoilla  :2funny:

Mut loppuu ymmärrys ja käsitys tän kanssa, hen volvo mekaanikon kanssa ihmetelty asiaa ja ei ratkea.. ahdin varmaan ainut jota ei vaihdettu, mut kun ahtaa kuitenkin evryn kanssa, niin sekään ei voi olla. Ja aika harvoin sytyttelee edelleen vikakoodia 0039 tc turbo. Mut palautuu normaaliksi pienen hetken jälkeen ja yleensä vikavalo sttyy ja menee tehottomaksi jos kiihdyttää esim. loivaan ylämäkeen tasaisella kaasulla, että kierrokset kokoajan n.3000rpm.
NYKYÄÄN: -08 V50 T5 R-design at. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v -> ex.-06 Volvo V50 2.4

 

KL-varaosat  Race.fi