Eli ostin kyseisen auton helmikuussa 2008 ensimmäiseksi autokseni. vuonna 2009, Intin aikana autolle tehtiin niin sanottu "käyttöauto restaurointi", eli vaidettiin helmat+ takakaaret, ja hitsailtiin runkopalkkeja ja lattiaa. auto myös maalattiin alkuperäisellä värillä, ja alusta + kotelot ruostesuojattiin.
Nippeli tietoa autosta:
240 GL -87Tekniikka:Nykyään B230FT + M90 (SRE kytkin)
Marraskuussa 2008
Heinäkuussa 2010
Kesällä 2012:
Nykyään 2014:
Alustan osaa:
Projektipäiväkirjan tein nyt, koska autoon rupean ranettaan tuota konetta enemmänkin, suunnitelmissa olisi, nyt ensin saada tuo omituinen käynti häiriö pois, joka on kiusannut vähän aikaa, ja josta kyselin tuolla viritys puolella:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=20795.0Vika on nyt pahentunut siten, että auto ei pysy ajossa käynnissä, kun kaasun päästää, tai kytkimen painaa pohjaan. tyhjäkäynti on sen kuuloista, ihan kuin olisi järkyttävällä nostolla oleva nokka, vaikka sielä ihan perus A nokka on.
Mikähän tuollaista tyhjäkäyntiä aiheuttaa? Ilmamassamittariko

Tänään myös otin tankin anturipaketin irti, kun se tankin pumppu ei sanonut mitään, niin johtohan sieltä vaan oli mennyt läpiviennistään poikki. Pumppu toimi, kun sille anto virtaa suoraan napoihin. Pitää huomenna metsästää jostain sopiva läpivienti, niin saa anturi paketin kasaan ja takaisin paikalleen.


Auto tosiaan on ollut mulla joka päiväisessä ajossa muutoskatsastuksen jälkeen, eli huhtikuun alusta asti. Ensin auto toimi pitkän aikaa oikein ja hyvin, ja ahtojakin oli silloin 0,7-0,8 bar. Nyt ahdot on laskettu n. 0,3-0,4 bar, mutta silti auto ei toimi kunnolla.

Huomenna jatkamme tutkimuksia, jos saan anturipaketin korjattua ja paikalleen...