Nostetaan vanhaa topiccia. Tekiköhän caddy ikinä tämän rempan? Minä tein ja voin kertoa muutaman havainnon mahdollisille kohtalontovereille.
1. Ylätukivarren takapusla on todella tiukasti paikallaan. Ei kannata vaihtaa varmuuden vuoksi. Jos vanhan puslan saakin pois, niin uuden paikalleen saaminen on sitten ihan karmea homma. Tukivarren navan puoleisessa päässä on samanlainen pusla kuin takana. En irrottanut ylätukivarsia navoista, sillä se olisi nähdäkseni vaatinut sopivan ulosvetäjän askartelua. Homma onnistui siitä huolimatta, vaikka napa onkin vähän raskas liikutella mukana ja vaatii alatukivarsien irroittamisen navasta.
2. Febin puslissa oli jonkin verran väljempi sovitus. Puslan sisäreikä ja tukivarren "akseli" tai booritus eivät istuneet samalla tavalla kuin alkuperäisen puslan kanssa. Alkuperäisessä puslassa luki "Boge", kuten Febin puslassakin. Alkuperäisosakaan ei maksa juuri mitään (n. 20 e/kpl), joten suosittelen hankkimaan sellaiset.
3. Puslan ulkokehä on muovia (tmv.) Jos vanhan puslan ulkokehä rupeaa pullistumaan poisvedossa puslan reiän huulille, voi pullistuneet palat hakata meisselillä tmv. atomeiksi.
3. Kierretangoksi vähintään lujuusluokkaa 8.8. Tämä kesti itselläni, vaikka tiukalla olikin. normaali 4.6 voisi hyvinkin katketa taistelun tuoksinnassa.
4. Erikoistyökalujen listaan lisättäköön 17 ja 19 mm räikkälenkit. Etenkin jälkimmäinen tekee ruuvailusta aika paljon sujuvampaa. Lisäksi tarvitaan tukevaa narua tai erittäin tukevaa rautalankaa, jotta tukivarren saa asennusvaiheessa pidettyä oikeassa korkeusasemassa.
5. Kannattaa harkita pakoputken irrotusta. Putki paikallaan vasemmalla puolella on vähän niukasti tilaa.
6. Ei kannata koskea taaimmaisen tukivarren (control arm vai mikä se onkaan viralliselta nimeltään) sisäpäähän, koska siellä on aurauksen säätö. Tämän minua viisaammat varmaan tiesivätkin jo.
Toinen puoli meni jo kaikkineen ehkä viidessä tunnissa (sis. tauot), joten ihan sunnuntaiasentajan pikaprojektista ei ole kyse. Homma kuitenkin kannatti, sillä sivutuuli- ja uraherkkyys vähenivät ihan tuntuvasti. Auto ja mieli rauhoittuivat

Muut taka-akselin puslat olivat ihan hyvinvoivan näköisiä. Jos eivät olisi olleet, olisi pitänyt varmaan ottaa koko akseli alas ja työn alle.