RallyBaron  Samppasport

Subbarikotelon rakentaminen

  • 190 Vastauksia
  • 83484 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2006
  • Näpräilijä
Vs: Subbarikotelon rakentaminen
« Vastaus #45 : 05.02.2011, 22:30:40 »
Haluun tehä kotelon, niin free air ei tule kuuloonkaan  ;D

Mutta kun laskin tota putkee, tuli jotain 50cm sen pituudeks... Voiko tuota toteuttaa jotenkin 2:lla putkella? Paljonko putkien halkaisijan tulisi olla? Saisko näin muutettua pituutta?

E: ei hitto, miksei oo tullu mieleen tehä koteloon kanavaa niinku nytkin on  :2funny: pitäs olla helpompi?
« Viimeksi muokattu: 05.02.2011, 22:38:29 kirjoittanut puppet »
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Subbarikotelon rakentaminen
« Vastaus #46 : 05.02.2011, 23:46:47 »
Millä sie laskit niin pitkän putken? 4" ja 40cm päineen pitäis riitää sille 45 l kopalle. Tosiaan tuolla portilla se kanssa onnistuu, mutta onnistumisen eteen teetättää paljon töitä. Ja portti koteloon sellaset ohjeet että samat kuutiot pitäs saada kuin putkessakin on, jos sisä mitat pysyy samana. Portin leveys ja korkeus olisi hyvä olla yhden suhde viiteen, esim 10 x 2cm ja päihin sitten hyvät pyöristykset.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2006
  • Näpräilijä
Vs: Subbarikotelon rakentaminen
« Vastaus #47 : 06.02.2011, 12:29:18 »
Millä sie laskit niin pitkän putken? 4" ja 40cm päineen pitäis riitää sille 45 l kopalle. Tosiaan tuolla portilla se kanssa onnistuu, mutta onnistumisen eteen teetättää paljon töitä. Ja portti koteloon sellaset ohjeet että samat kuutiot pitäs saada kuin putkessakin on, jos sisä mitat pysyy samana. Portin leveys ja korkeus olisi hyvä olla yhden suhde viiteen, esim 10 x 2cm ja päihin sitten hyvät pyöristykset.

Tolla Atai:n kaavalla ??? noh, se meni vituiks, viimenen tulos jotain 59 luokkaa  :2funny: Kahtelin illalla Powersoundin sivuilta illalla vielä sitä kanavalla toteutusta ja sen laskemista. On se kyllä aika monimutkasen tuntunen tosiaan. Hitonkohan tolle nyt ratkasuks keksis. Mites sen kahen putken kanssa voiko niin tehä ja miten sen vois laskee (oikein) ? Äkkiseltään tuntus, että kaks 2'' putkee ois suunnilleen saman mittaset kun yks 4'' ja kaks 4'' ois puolet? ???
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa HRemes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
    • S70TDI
Vs: Subbarikotelon rakentaminen
« Vastaus #48 : 06.02.2011, 12:57:04 »
tilavuus ja putken suun pinta-ala ei mene samassa suhteessa halkasijan kanssa putkissa ???
eli 2x2" ei ole lähellekkään sama, kuin 1x4"  :buck2:

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2006
  • Näpräilijä
Vs: Subbarikotelon rakentaminen
« Vastaus #49 : 06.02.2011, 13:49:30 »
tilavuus ja putken suun pinta-ala ei mene samassa suhteessa halkasijan kanssa putkissa ???
eli 2x2" ei ole lähellekkään sama, kuin 1x4"  :buck2:

Tätä arvelinkin kun ilmasta on kyse ja taajuuksia pelissä  :P

Pitiköhän sittenkin mennä sieltä mistä aita on matalin ja tehä normaalimpi toteutus niin pääsee edes värkkäilemään :hello:
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Subbarikotelon rakentaminen
« Vastaus #50 : 06.02.2011, 13:50:15 »
Minäkin vähän ihmettelin tuota kaavaa, enkä ymmärtänyt sitä... Mut mikäs sulla nyt on se ongelma? Itse käytän paljon kotelon laskemiseen tuota win isd ohjelmaa. Menet maxboom.fi sivulle, sieltä foorumi ja sitte laitteisto & rakentaminen, sitte kotelointi ja siinä tulee ekana toi laskurin käyttö ohjeet ja linkki mistä saat ladata sen. Muista vaan että se laskee niin että sinun pitää lisätä vielä elementin ja refleksin viemä tila, niin tulee sitten oikeanlainen. Siellä voi valita monta putkea, niiden halkaisiat jne. Kun tutkit vähä niin oivallat kyllä. Ja ohjeistus on kyllä sielä maxboomin sivulla.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2006
  • Näpräilijä
Vs: Subbarikotelon rakentaminen
« Vastaus #51 : 06.02.2011, 13:59:23 »
Minäkin vähän ihmettelin tuota kaavaa, enkä ymmärtänyt sitä... Mut mikäs sulla nyt on se ongelma? Itse käytän paljon kotelon laskemiseen tuota win isd ohjelmaa. Menet maxboom.fi sivulle, sieltä foorumi ja sitte laitteisto & rakentaminen, sitte kotelointi ja siinä tulee ekana toi laskurin käyttö ohjeet ja linkki mistä saat ladata sen. Muista vaan että se laskee niin että sinun pitää lisätä vielä elementin ja refleksin viemä tila, niin tulee sitten oikeanlainen. Siellä voi valita monta putkea, niiden halkaisiat jne. Kun tutkit vähä niin oivallat kyllä. Ja ohjeistus on kyllä sielä maxboomin sivulla.

Ei kai tässä muuta tällä hetkellä oo muuta kun valinnan vaikeus. :buck2:

E: hitto on helppo! kiitti vinkistä!!! 2:lla 4'' putkella tuo laskee 45l kotelolle että pitäs olla 24.09 pitkät putket. Liekkö toimis
« Viimeksi muokattu: 06.02.2011, 14:16:11 kirjoittanut puppet »
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Subbarikotelon rakentaminen
« Vastaus #52 : 06.02.2011, 17:45:45 »
Aivan, noh kyllä voisin suositella ekaks refleksi koteloks putkella toteutettavaa, kun on helpompi. Paljon sulla oli litroja kun laskit sen kotelon? Ja millaisen vireen laitoit? Kokeiles laskea kokeeks myös jollain kapeamalla putkella, millaista tulosta se antais. Ja jos teet kotelon niin että paneli johon tulee subi ja refleksi(t) olisi helposti irroitettava, jos vaikka sointi ei miellytä, niin on helppo poistaa vaan se paneli ja tehdä sitten uus. Ja jos jotain tuon ohjelman kokemuksesta sanotaan, niin emännän veljelle tehtiin koteloon refleksi vanhasta lietevaunun putkesta. Painetta on sen verran että kuuluu...

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2006
  • Näpräilijä
Vs: Subbarikotelon rakentaminen
« Vastaus #53 : 06.02.2011, 19:11:13 »
Ääh, pakko joku tossa oli mennä pieleen, kun toista kertaa en saanu samoja mittoja. Testaillaan... pitääkös siinä alussa vaihtaa niitä elementin tietoja? Siinä oli ne Vas:sit ja Qts tjsp.?
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Subbarikotelon rakentaminen
« Vastaus #54 : 06.02.2011, 22:12:11 »
Ei siinä tarvitse kuin valita joku subi, sillä ei tässä merkitystä ole. Sitte otat sen refleksi kopan, ja sen jälkeen merkitset halutun litra määrän, eli 40L ja vireen, suositus olisi 36hz seuraavalla sivulla sitten refleksien määrä ja sisä halkaisia ja sitten pitäski olla pituudet valmiina. Niin ja jos käytät kunnon putkea, jossa siis pyöristykset päissä, niin siellä samalla sivulla on valikko joka muuttaa hieman pituutta.

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1632
  • It's Hip To Be Square
Vs: Subbarikotelon rakentaminen
« Vastaus #55 : 07.02.2011, 20:14:57 »
Mikä muuten on refleksikotelon suurin ero ja hyöty suljettuun verrattuna? Riippuu tietysti elementistä, kumpaan soveltuu parhaiten, mutta jos verrataan ihan koteloita. Toistaa alemmas, lähtee enemmän meteliä...?

Ei ole tullut juuri perehdyttyä noiden sielunelämään, kun olen elänyt uskossa ja mutussa, että suljettu on yleensä toiston tarkkuuden kannalta parempi. ???
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Subbarikotelon rakentaminen
« Vastaus #56 : 07.02.2011, 21:48:09 »
Mikä muuten on refleksikotelon suurin ero ja hyöty suljettuun verrattuna? Riippuu tietysti elementistä, kumpaan soveltuu parhaiten, mutta jos verrataan ihan koteloita. Toistaa alemmas, lähtee enemmän meteliä...?

Ei ole tullut juuri perehdyttyä noiden sielunelämään, kun olen elänyt uskossa ja mutussa, että suljettu on yleensä toiston tarkkuuden kannalta parempi. ???
Painetta enemmän  ;)
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Subbarikotelon rakentaminen
« Vastaus #57 : 07.02.2011, 21:50:50 »
Itse en ole opiskellut niin paljoa että osais markkinoida etuja paperilta. Mitä olen käytössä huomannu, niin soi paljon herkemmin, ja niinku sanoit niin soi samalla teholla kovemmin kuin suljettu. Subin toisto ulottuu alemmas.

Paikalla Wolvis

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2552
  • Iänenpainevammaane volovoimmeene
Vs: Subbarikotelon rakentaminen
« Vastaus #58 : 08.02.2011, 13:22:10 »
Aihetta koskien, miten kannattaisi laittaa kotelo V70 mk1 sportswagonin takaluukun lattiaan kiinni? Tuntuu olevan paksua vaneria joten se puoli toimisi ihan kulmaraudoilla, kotelo on Salon Audiotarvikkeen tekemä refleksikotelo, ollen kopio Ground Zero radioactive 12" spl-mallin tehdaskotelosta.
Pihakoristeena Lolvo V70 2.5T '97 -myyty-
Pommina Volvo V70 2.5 automaatti '99 -myyty-
Mazda 3 1.6 Touring Business '10
Toyota Avensis 1.8 Valvematic Linea Sol '12

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Subbarikotelon rakentaminen
« Vastaus #59 : 08.02.2011, 16:54:22 »
Jos meinaat saada kulmaraudoilla kiinni pysymään, niin saat pultata levyt runkoon jottei ne irtoa. Mutta siitä tuli mieleen että entä jos tekisi lattaraudasta kiinnikkeet jotka tulis jostain verhoilujen välistä ja koteloon sellainen vastakappale joka tulis jollain sokalla kiinni, niin vois nostaa tarvittaessa talliin...

 

Futurez  Kulkukoira