Autoracing  KL-varaosat

B200K katosi kipinä

  • 23 Vastauksia
  • 12012 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10041
  • Teiden tukko
Vs: B200K katosi kipinä
« Vastaus #15 : 07.02.2011, 23:37:55 »
Harvoin olen saanut hyvää signalia tulpanjohdosta, huono strobo minullakin lainassa ollut? :idiot2:

Mistään en mitään tiedä mutta mistä se signaali otetaan ajotukseen jos ei tulpanjohdosta?
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Joni_S

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
Vs: B200K katosi kipinä
« Vastaus #16 : 02.01.2013, 16:52:56 »
Käytän tässä vanhaa ketjua hyväksi kun läheltä aihetta liipataan, olen kärjetöntä sytkää ehkä vaihtamassa kärjellisen tilalle, kyseessä 240 jokkisvolvo josta kaikki sähköt rapsittu pois ja uudet vedetty. Mittasin yhdestä kärjettömällä sytkällä olevasta 240 kerran että kärjettömässä puolalle tulee vain n. 5volttia virtaa, muistanko oikein tämän ja jos näin niin jossain täytyy olla jännitteensäädin/alentaja mikälie virallinen nimi, minkänäköinen mutikka se on ja miten toimii? Onko kenties joku noista kuvan mutikoista jotka on vasemman iskaritolpan edessä?  Kärjettömän jakaja, puola, sytkänvahvistin ja johtosarja edellisten välille minulla jo varastossa on, virrankulku vaan on nyt vähän mysteeri.




Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: B200K katosi kipinä
« Vastaus #17 : 02.01.2013, 22:26:56 »
Jos on etuvastus puolalla niin se on sellainen 5 senttiä pitkä ja puolitoista paksu vaalea "kalikka" puolan lähistöllä. Kärjellisissä ainakin on puolan alapuolella siellä kartturin puolella. Tuossa http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autonvaraosat/Sytytys-hehkutusjarjestelma/Sytytysosat/Sytytyspuola/Suurtehosytytyspuola-53402/ bilteman puolassa on se etuvastus puolan päällä. Kyllä sinne enemmän mielestäni pitäisi tulla kuin 5V, jos en väärin muista niin luokkaa 9v. Ja on noilla ajettu kokonaan ilman etuvastustakin, tarkkailee vain ettei puola kuumene kovasti. Jos jo lyhyen käyttelyn jälkeen puola kuumenee kättäpolttavaksi niin tarvitsee laittaa etuvastus tai vaihtaa sellainen puola joka ei etuvastusta kaipaa (esim. Bilteman sininen). Normaalisti etuvastus ohitetaan starttauksen aikana, jotta saadaan voimakkaampi kipinä, ainakin vanhemmissa vinokoneiden starteissa herätenavan vieressä on toinen lattaliitin juuri tätä varten, siihen tulee virta vain startin pyöriessä. Siitä herätteen viereisestä navasta johto puolan plussaan niin saa täydet virrat startatessa.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: B200K katosi kipinä
« Vastaus #18 : 19.03.2013, 18:40:13 »
Varotuksesta huolimatta pakko kysyä kun loppu järki.

Voiko sytkäpääte olla paskana vaikka puolalle tulevaan siniseen piuhaan tulee virta?
Jäitä housuun!

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: B200K katosi kipinä
« Vastaus #19 : 19.03.2013, 21:45:31 »
Voi. Puolan sininenhän on virta ja sytkäpääte sitten ohjaa sitä toista, maatto puolta.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: B200K katosi kipinä
« Vastaus #20 : 20.03.2013, 01:45:06 »
Voi. Puolan sininenhän on virta ja sytkäpääte sitten ohjaa sitä toista, maatto puolta.
Tämä selvä. Varmistin vaan etten turhaan hae uutta sytkäpäätettä, vaikka se nyt pitäs vaihtaa lähes aina ku B200K-koneinen 240 lakkaa käymästä, jos vaan tankissa on ainetta.

Kipinä löyty ja syyllinenkin kipinän puuttumiseen oli tuo mainittu sytkäpääte.
« Viimeksi muokattu: 23.03.2013, 00:30:28 kirjoittanut Elk »
Jäitä housuun!

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: B200K katosi kipinä
« Vastaus #21 : 26.04.2013, 21:49:16 »
laitetaan tähän nyt vielä vaikka vikakin ilmeisesti selvisi. Mulla oli kanssa kipinä hukassa omassa volvossa ja kaikki muut syttyvermeet vaihdoin paitsi HALL-anturin. Lopulta vika löytyi niinkin yksinkertaisesta paikkaa kun se sytty-yksikön liittimestä oli maadoitus johto oli pudonnut liittimestä.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Volvo V.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • Volvo - Ei tarvi selitellä
Vs: B200K katosi kipinä
« Vastaus #22 : 12.08.2021, 17:44:00 »
Tämä selvä. Varmistin vaan etten turhaan hae uutta sytkäpäätettä, vaikka se nyt pitäs vaihtaa lähes aina ku B200K-koneinen 240 lakkaa käymästä, jos vaan tankissa on ainetta.

Kipinä löyty ja syyllinenkin kipinän puuttumiseen oli tuo mainittu sytkäpääte.

missä tuo sytkäpääte sijaitsee?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8035
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: B200K katosi kipinä
« Vastaus #23 : 12.08.2021, 19:28:19 »
missä tuo sytkäpääte sijaitsee?
Vasemmassa sisälokasuojassa akun etukulmalla.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

Proturbo  Autodiagnoosi