Kysytäänpäs nyt sitten täältäkin
Elikkä auto on V40 -97 2.0i aj. 280tkm
Mulla kans samaa onkelmaa kun otsikkoon sopii ja tarttisin kipeesti apua ton vollen kanssa.
Elikkä kun lähtee kiihdyttämään normaalisti niin nykii/kangertelee ennen 2000rpm aika vahvasti. Nykiminen on semmosta aika pehmeetä mutta kuitenkin v****maista.
Nykiminen menee ohi kun painaa lisää kaasua ja toimii sen jälkeen normaalisti ylemmillä kierroksilla, sitten taas seuraavalla vaihteella sama juttu. Se nykiminen voi alkaa myös ku ajaa esim. nelosella ja antaa kierrosten pudota siihen alle 2000rpm.
Autoon tähän mennessä vaihdettu vikaa etsiessä:
-Tulpat
-Tulpanjohdot
-Lambda-anturi (Vikavalo palo, siksi vaihdettiin)
-Polttoainesuodatin
-Tankkiin laitettu pullo suuttimien puhditusainetta
Vikakoodeja ei antanut muutama viikko sitten kun kävin luetuttamassa vikakoodit kun lambdaa herjas. Tai siis happitunnistin häiriö oli ainut mikä tuli. Se on nyt kunnossa ja volvon alkuperänen tuli kiinni laitettua autoliikkeen toimesta kun kävin siellä vähän juttelemassa.
Voisko ruiskutussuuttimet aiheuttaa tollasta? Eikös jos ne olis likaset niin nykis koko kierrosalueella?
Yks on kans tuo ilman sisäänottojärjestelmä/alipainejärjestelmä jos siellä ois jotain vuotoja/tukoksia.
Mikä olis hyvä tapa selvittää vuodot? Kättä väleihin vähän koitin tunkea, mutta ei äkkiseltään mitään tuntunut.
Nyt oon sitten vähän antureita epäillyt että joku niistä ois rikki.
Autodatan mukaan sellasia antureita mitkä nykimiseen vaikuttaa ois mm. jäähdytysnesteen lämpötilatunnistin, kaasuläpän asentotunnistin, imuilman lämpötilatunnistin.
Map-anturi (imuilman alipainetunnistin) on kans yks mitä voisin epäillä, se lähettää tiedon ECUlle moottorin kuormitustasosta, niin eikös se tavallaan vois liittyä tohon?
Yks vielä on toi kaasuläppäkotelo/kaasuläpän asentotunnistin.
Viimisenä on sitte se veemäisin ja suolasin moottorinohjausyksikkö. Sitä en haluis lähtee vaihtaa, ei oo halvimmasta päästä.
Kiitos jos joku jakso lukea! Kaikki apu on tarpeen ja eikun arvailemaan!
