Futurez  Kulkukoira

V70 -09 takaiskarien vaihto

  • 9 Vastauksia
  • 4958 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 806
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
V70 -09 takaiskarien vaihto
« : 01.07.2012, 23:10:56 »
V70 -09 D5:een pitäis takaiskarit vaihtaa. Ilmeisesti yläkiinnitykset löytyy takasivuikkunoiden alla olevien verhoilumuovien alta. Onko noiden verhoilumuovien irroitus ja takaiskarien
vaihto paha rasti ?
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum, Ex:740 -89 B200F aut, V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6618
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: V70 -09 takaiskarien vaihto
« Vastaus #1 : 02.07.2012, 08:48:35 »
Älkää  teloittako, jos muistan väärin, mutta on sellainen muistikuva, että iskarin yläpää on kiinni pyöräkotelon puolelta?? Iskarin yläpäässä on sellainen laippa, joka on parilla pultilla kiinni runkipalkissa. Laippa pitää vaan siirtää uuteen iskariin työpöydän ääressä.

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 806
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Vs: V70 -09 takaiskarien vaihto
« Vastaus #2 : 02.07.2012, 10:58:13 »
Kiitoksia vastauksesta ! Volvo on tänään vuosihuollossa , saavat korjaamon pojat vielä tsekata nuo takaiskarien kiinnitykset.
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum, Ex:740 -89 B200F aut, V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1331
Vs: V70 -09 takaiskarien vaihto
« Vastaus #3 : 02.07.2012, 12:32:46 »
Paljon on sitten ajettu, jos pitää iskarit vaihtaa? Jotenkin itsellä sellainen kuva, että ne kestävät vuosia/useamman satatonnia. Tietysti varmaan vaikuttaa, missä ja miten ajaa ym. rasitus.

Kaverin 740:ssä kuulemma alkuperäiset... Ja toisen kaverin V 70 nivot kestäneet reilusti oli 400 000, uudesta asti.
a car you can believe in

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 806
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Vs: V70 -09 takaiskarien vaihto
« Vastaus #4 : 02.07.2012, 12:41:39 »
105 tkm  ajettu suomiauto.  92 tkm oli mittarissa ostohetkellä ja iskarit oli jo silloin löysät. Vetokoukkua ei autossa ole ollut.
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum, Ex:740 -89 B200F aut, V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa -jadi-

  • Hors d'âge
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1680
Vs: V70 -09 takaiskarien vaihto
« Vastaus #5 : 02.07.2012, 15:17:10 »
Paljon on sitten ajettu, jos pitää iskarit vaihtaa? Jotenkin itsellä sellainen kuva, että ne kestävät vuosia/useamman satatonnia. Tietysti varmaan vaikuttaa, missä ja miten ajaa ym. rasitus.

Kaverin 740:ssä kuulemma alkuperäiset... Ja toisen kaverin V 70 nivot kestäneet reilusti oli 400 000, uudesta asti.

Kyllä näissä uusissa malleissa on ihan luokattomat alkuperäiset perusiskarit, ei niiden käsin pumppaamisella paljoa ehkäistä osteoporoosia. Vähän samaa kuin ruottalaisten kannatushuuto urheilijoille: he(i)jaa, he(i)jaa...
Tervetuloa 2000-luvulle   :hello:  , on tainnut se yksi espanjalainen ex-ostojohtaja Opelilta, Volkkarilta ym. autotehtailta tulla viimein Volvolle. N. 45 tkm ajettu satsi löytyy autotallista, ei siis enää kahteen vuoteen auton alta.


Älkää  teloittako, jos muistan väärin ...

Ja Kulmamies, ei sua ole ennenkään tarvinnut laittaa muuria vasten, ei nytkään. On iskarit todella helpot vaihtaa taakse nykymallissa, pyörä pois ja voilà, mutta sen minkä takana voittaa, sen sitten etupäässä menettää.   
-"Kyllä sä oot sitte kultane, kun järjestät ns. tuntemattomille uskomattoman hyvän mielen."
- KIITOS!
-----
Слава Україні!    https://www.youtube.com/watch?v=izquEYtqXZo

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 806
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Vs: V70 -09 takaiskarien vaihto
« Vastaus #6 : 02.07.2012, 19:44:30 »
Autoa korjaamolta hakiessa keskustelin tästä iskari issuesta. Joskus lähitulevaisuudessa on vaihdettava alle kaikki 4 iskaria.
Oma valintani tuleviksi iskareiksi on todennäköisesti Koni FSD sarja, edellisessä oli sellaiset ja olin alustan toimintaan Koni FSD:llä erittäin tyytyväinen. Halvathan ei Koni FSD:t ole, asennettuna koko satsi varmaan jotain 1200 eur.
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum, Ex:740 -89 B200F aut, V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 806
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Vs: V70 -09 takaiskarien vaihto
« Vastaus #7 : 03.09.2012, 20:03:13 »
Auto korjaamolla, alustaremppa menossa ja Koni FSD sarja laitetaan alle.
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum, Ex:740 -89 B200F aut, V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2646
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -09 takaiskarien vaihto
« Vastaus #8 : 05.10.2012, 22:14:09 »
Jäi hivenen kesken, onko takaiskareiden vaihdossa mitään erikoista, joka aiheuttaa kulmakerrointa työhön?

Poissa -jadi-

  • Hors d'âge
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1680
Vs: V70 -09 takaiskarien vaihto
« Vastaus #9 : 05.10.2012, 23:21:48 »
Ei ole mitään erikoista, hommiin vaan.
Iskarin alapultti tukivarteen 175 Nm ja yläpultit koriin 30 Nm, siinä kiristysarvoja jos nämä Heicon paperit pitää paikkansa.
-"Kyllä sä oot sitte kultane, kun järjestät ns. tuntemattomille uskomattoman hyvän mielen."
- KIITOS!
-----
Слава Україні!    https://www.youtube.com/watch?v=izquEYtqXZo

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo