Race.fi  Puotilan autokorjaamo

v-70 200 2.4t takajouset

  • 5 Vastauksia
  • 4468 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jusu850

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
v-70 200 2.4t takajouset
« : 07.07.2012, 10:48:03 »
 Olis tarkoitus vaihtaa takajouset!! onko kellään kokemusta motenetin vahvistetuista jousista? onko vakioon verrattuna millaiset? entä kuinka paljon mahtaa joutua räpeltämään kun ne itse vaihtaa?? 850 oli aika helpot mut tässä iskari on housen sisällä!!

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Vs: v-70 200 2.4t takajouset
« Vastaus #1 : 07.07.2012, 16:54:00 »
Olis tarkoitus vaihtaa takajouset!! onko kellään kokemusta motenetin vahvistetuista jousista? onko vakioon verrattuna millaiset? entä kuinka paljon mahtaa joutua räpeltämään kun ne itse vaihtaa?? 850 oli aika helpot mut tässä iskari on housen sisällä!!
Ensin kysymys, onko autossa Nivomat Iskarit ( eli kantavat osan jousien kuormasta ) vai tavalliset iskarit ?
Tämän tiedon jälkeen voimme alkaa katselemaan että mitkä kannattaisi laittaa.
Noissa Nivomat iskareissa, ja niiden jousissa on pikkasen eroa vakiojousiin/iskareihin.
« Viimeksi muokattu: 07.07.2012, 16:55:34 kirjoittanut Teutori »
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

Poissa jusu850

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
Vs: v-70 200 2.4t takajouset
« Vastaus #2 : 07.07.2012, 17:08:40 »
joo ihan tavalliset on!!

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Vs: v-70 200 2.4t takajouset
« Vastaus #3 : 07.07.2012, 17:58:37 »
joo ihan tavalliset on!!
Jep, ittellä oli ainakin hyvä ratkaisu aikoinaan 855 mallissa Lesjöfors:in hevy duty jouset, vakioiskareilla.
Auton pitää vaan saada niin ylös, että kun iskarit ottaa pois, niin ne saa tulemaan jousien/takatukivarren kautta alapuolelta ulos, itse jousi tulee sitten melkein automaattisesti pois, kun pikkasen katsoo, ja miettii.
Ei paha homma tehdä.
Jos pelkän tunkin/pukkien varassa tekee, niin on toivottavaa, että on alla pehmeä maa, että saa kaivettua sellaisen kuopan, että saa iskarit pois  ;)
« Viimeksi muokattu: 07.07.2012, 18:00:56 kirjoittanut Teutori »
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

Poissa jusu850

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
Vs: v-70 200 2.4t takajouset
« Vastaus #4 : 07.07.2012, 18:25:42 »
ai saakeli... jus tota mietein kun katselin et voi olla paree et menee vaihtaan sellaaseen paikkaan mis saa koko auton ylös!!

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Vs: v-70 200 2.4t takajouset
« Vastaus #5 : 07.07.2012, 18:57:34 »
ai saakeli... jus tota mietein kun katselin et voi olla paree et menee vaihtaan sellaaseen paikkaan mis saa koko auton ylös!!
Joo, ittellä maalattiatalli, ja noita oon vaihdellu pariin S80:een, ja yhteen S60:een  8)
Helpointa on että saa auton edes 50 - 60cm ylös lattiatasosta, ei tarvii säätää niin pirusti toisella tunkilla.
Ja sitte,,jos teet alhaalla, niin sitten ei auton alle ilman kunnollisia pukkeja  :nohnoh
« Viimeksi muokattu: 07.07.2012, 19:03:45 kirjoittanut Teutori »
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

 

Autoracing  KL-varaosat