Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Lämmittimen moottori

  • 62 Vastauksia
  • 20941 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Lämmittimen moottori
« Vastaus #45 : 01.02.2014, 17:00:15 »
toihan on jo melkeen huono,etten sanois jopa epäkelpo :2funny:
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa Pyssy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 352
  • :p
    • Oldsmobile Club of Finland ry.
Vs: Lämmittimen moottori
« Vastaus #46 : 01.02.2014, 20:23:35 »
On se kumma kun ei papalla moottori pyörinyt :2funny:
(kuva)
(kuva)
Moottori selvästi osottautui vaihtokelpoiseksi.  On se kuitenkin pitkään pyörinyt ennen pysähtymistään.  Aika kovasti on kollektori kulunut.  Voin kuvitella ohjaamoon tulleen käryn määrää.  Oma oli jumissa alle 10 min ennenkuin käänsin tuulettimen nupin nollaan, ja käry alkoi olla sietämätön.  Siinä ajassa ei moottoriin vielä tullut näkyviä ylikuumenemisen jälkiä.
Etuvetoiset ei ole Volvoja
Nelitahtiset ei ole Saabeja
Vesijäähdytteiset ei ole Porscheja
Alle 11-sylinteriset ei ole Ferrareja

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Lämmittimen moottori
« Vastaus #47 : 19.02.2014, 19:51:45 »
hain kanssa motonetista,merkistä en tiedä mutta tämmönen oli paketti

mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa Panssarivaunu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 631
Vs: Lämmittimen moottori
« Vastaus #48 : 19.02.2014, 23:46:26 »
Proffa part of sweden.. Toivotaan että toimii, en ite tykkää oikein tuosta merkistä.

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Lämmittimen moottori
« Vastaus #49 : 20.02.2014, 16:19:37 »
Proffa part of sweden.. Toivotaan että toimii, en ite tykkää oikein tuosta merkistä.
onkos muut laittanut tätä merkkiä?
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa tommi m

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 548
  • www.vrcf.fi
Vs: Lämmittimen moottori
« Vastaus #50 : 20.02.2014, 16:42:39 »
Tuskin kukaan tietää mikä on moottorin oikea merkki,professional parts vaan pakkaa.  :)

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7621
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Lämmittimen moottori
« Vastaus #51 : 21.02.2014, 01:26:04 »
Proffa part of sweden.. Toivotaan että toimii, en ite tykkää oikein tuosta merkistä.
Professional Partsin pakkaus muistuttaa monissa tavaroissa ulkoasultaan yllättävän läheisesti Scantechia. Eiköhän se ole ihan samaa tavaraa mitä oli aiemmin Scantechin paketissa.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Panssarivaunu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 631
Vs: Lämmittimen moottori
« Vastaus #52 : 21.02.2014, 08:53:45 »
Selvä..  :)

Poissa Sharedoc

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 127
  • www.vrcf.fi
Vs: Lämmittimen moottori
« Vastaus #53 : 13.10.2014, 21:07:46 »
Mitä kautta puhaltimen moottorille tulee sähköt? Voiko tulevaan johtoon tai maajohtoon laittaa ylimääräisen etuvastuksen moottorin kulumisen vöhentämiseksi? Meinaan on jo 1 asennossa kova tohina.
Volvo 940 SE 2.3 B230FK/AW71L 270tkm -97
Exät Volvo 245 SE B200F/AW70 -90, Volvo 945 B230FK/AW71L -98, Volvo 945 2.3 B230FK/M90 -96, Volvo 245 GL B200F/M47 -90, Volvo 745 TIC -90 B230FT/AW71L, Volvo 245 -86 B200K/M45, Volvo 242 -81 B21A/M45, Volvo 245 -77 B21A/BW35, Volvo 145 -72 B20/BW35

Poissa Pyssy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 352
  • :p
    • Oldsmobile Club of Finland ry.
Vs: Lämmittimen moottori
« Vastaus #54 : 15.10.2014, 09:56:50 »
Etuvastukset ovat moottorin yhteydessä, että jäähtyvät puhaltimen ilmavirrassa.  Joka nopeudelle menee oma johto puhaltimen kotelon sisään ei-ilmastoidussa mallissa.  Pienimmän nopeuden johtoon voi laittaa vastuksen.  Sopiva arvo löytyy kokeilemalla.  Ohuesta rautalangasta tulee ihan hyvä.  Asennus pitää tehdä niin, että lämpiävä vastus ei polta tai sulata mitään.  Suurinta nopeutta ei kannata hidastaa, koska sillä saa huurteen pois tehokkaasti.
Etuvetoiset ei ole Volvoja
Nelitahtiset ei ole Saabeja
Vesijäähdytteiset ei ole Porscheja
Alle 11-sylinteriset ei ole Ferrareja

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Lämmittimen moottori
« Vastaus #55 : 15.10.2014, 15:34:08 »
Mitä kautta puhaltimen moottorille tulee sähköt? Voiko tulevaan johtoon tai maajohtoon laittaa ylimääräisen etuvastuksen moottorin kulumisen vöhentämiseksi? Meinaan on jo 1 asennossa kova tohina.
sanoisin että turhaa touhua,moottorit kestää pitkään eikä loppumisen merkkejä näy,aikoinaan niitä vaihdeltiin takuunalaisiin autoihin ja mitään oikeita vikoja ei itse  moottoreissa ollut, täytyy muistaa että nää ei oo ihan nuoria autoja mihin moottoreita vaihdellaan tänäpäivänä,ainakin omallakohdalla loppuu oma ikä ennenkuin 240sen moottori sen takia että se ois oikeasti loppu,mutta jokainen tavallaan,suosittelen kumminkin vaihtamaan uuden moottorin ennemmin kuin alkaa vanhaa säästelemään ja virittelemään vastuksia väliin,p.s 240 sarjan volvoissa mun mielestä paras lämmitys laite.

mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa D`Artagnan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 681
  • www.vrcf.fi
Vs: Lämmittimen moottori
« Vastaus #56 : 15.10.2014, 15:56:02 »
^Kaveri tarkoitti varmaan että jo ykkös asennolla tarvikemoottori pyörii suuremmalla nopeudella kuin alkuperäinen. Ääni on näin ollen pikku tuuletuksessa jo turhan kova.
Minun mielestäni saisi pyöriä myös 1 -asennossa hitaammin. Kakkosella pyörii jo tosi lujaa ja kolmosella lähtee tukka päästä. Ainakin Motonetin puhaltimella on tällaisia ominaisuuksia. Tehokas laitteisto tuo kyllä on.
Harraste: Volvo 240 GL B200K M47 -87

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Lämmittimen moottori
« Vastaus #57 : 16.10.2014, 13:45:52 »
^Kaveri tarkoitti varmaan että jo ykkös asennolla tarvikemoottori pyörii suuremmalla nopeudella kuin alkuperäinen. Ääni on näin ollen pikku tuuletuksessa jo turhan kova.
Minun mielestäni saisi pyöriä myös 1 -asennossa hitaammin. Kakkosella pyörii jo tosi lujaa ja kolmosella lähtee tukka päästä. Ainakin Motonetin puhaltimella on tällaisia ominaisuuksia. Tehokas laitteisto tuo kyllä on.
ok.nyt ymmärrän ja olen samaa mieltä ;)
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Lämmittimen moottori
« Vastaus #58 : 08.11.2014, 09:35:43 »
nonni,eilen sain kauan odotetun vireen päälle ja vaihdoin sen motskarin,enempää en viittinyt purkaa(laiska) mutta tällä purkamisella se onnistuu,lämppärin hanankin jätin autoon ja koko vasemmanpuolen peltisen ylätuen.





« Viimeksi muokattu: 10.11.2014, 18:33:22 kirjoittanut jen »
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa caulaote

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • 245 GLE -90 B230F
Vs: Lämmittimen moottori
« Vastaus #59 : 30.11.2014, 19:20:55 »
Lainaus
nonni,eilen sain kauan odotetun vireen päälle ja vaihdoin sen motskarin,enempää en viittinyt purkaa(laiska) mutta tällä purkamisella se onnistuu,lämppärin hanankin jätin autoon ja koko vasemmanpuolen peltisen ylätuen.


Mites pelkästään vuotavan hanan vaihto? Onnistuuko ilman suurempia purkuja? Ainkin näyttäis olevan suht näkysällä. Mihin kannattaa varautua ja kiinnittää huomioo?

 

KL-varaosat  Race.fi