KL-varaosat  Race.fi

Volvo 245 GLT 2.0 STW vm. 1990, 5-V Ruisku, 516000km

  • 98 Vastauksia
  • 27982 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HIGHEND

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • Pappavolvoilua. Ja muita mukavia lötköttimiä.


Ostin tänään periaatteessa ensiautoni, eli olen aiemminkin ostanut autoja, mutta ne eivät ole olleet nimissäni. Ajokortin saan vasta helmikuussa, koska tuli vuoden lykkäys ajo-oikeuslupaan. Siitä ei sen enempää ;)

Kyseessä siis Volvo 240 Kartano GLT vuosimallia 1990. Kakslitrasella perusmoottorilla, viisivaihteinen ruisku eli ei viidentoistalitran keskikulutuksia tai vajaatehoisuutta. Hienosti kulkee ja on juuri sellainen auto mitä olen aina halunnut - Takavetoinen Volvo. Ihastuin kakkossarjalaisiin vuosia sitten, kun silloinen isäpuoleni omisti sellaisen. Omanihan on toki sitäkin parempi. Madallussarjalla ja kaikilla vempeleillä, tosin sähkölaseja yms. ei ole, eli kaikki varusteet sähköpeilejä, turvavyötunnistimia ja ohjaustehostinta lukuunottamatta ovat jälkiäasenteisia.

Ruostetta lähinnä takakontissa.

Mittarissa tavanomaiset +500tkm, pellit on kovat kuin mitkä vaikka pintaruostetta löytyykin sieltätäältä. Hintaa tuolle kertyi 650€, joka ei ole paha huomioonottaen tehdyt korjaukset yms.

Vanteita on 8kpl alumiinisia, kesärenkaita kaikki, joista neljä huonokuntoisia. Talvirenkaat ostan mielelläni, kuten myös takapaksin (omassa lukko rikki, ruostetta ja takalasinpyyhinkin puuttuu :))










« Viimeksi muokattu: 17.07.2012, 00:14:15 kirjoittanut HIGHEND »
S80 2.4D & 240 B200E
Lisäksi kaiken maailman pönttöä ja päristintä

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Volvo 245 GLT 2.0 STW vm. 1990, 5-V Ruisku, 516000km
« Vastaus #1 : 12.07.2012, 02:41:59 »
Aika matala takaa, eteen kaipaa lisää tontitusta.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa HIGHEND

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • Pappavolvoilua. Ja muita mukavia lötköttimiä.
Vs: Volvo 245 GLT 2.0 STW vm. 1990, 5-V Ruisku, 516000km
« Vastaus #2 : 14.07.2012, 16:35:37 »
Takana on iskarit vaihtokunnossa.
S80 2.4D & 240 B200E
Lisäksi kaiken maailman pönttöä ja päristintä

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 245 GLT 2.0 STW vm. 1990, 5-V Ruisku, 516000km
« Vastaus #3 : 14.07.2012, 21:03:01 »
Tuohan on vasta sisäänajettu...  ;)

Stance näyttää aika hyvältä omaan silmään. Tosin näyttää keulivan?

Poissa HIGHEND

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • Pappavolvoilua. Ja muita mukavia lötköttimiä.
Vs: Volvo 245 GLT 2.0 STW vm. 1990, 5-V Ruisku, 516000km
« Vastaus #4 : 17.07.2012, 00:15:48 »
Nyt on tasokkaampia kuvia.

Autossa tällä hetkellä käynnistysongelma, joka tuli radiota asennettaessa/paikallaan ollessa. Tämän viikon aikana pitäis saada kuntoon. Sulakkeet on jo vaihdettu yms. mutta ei auta :/ Varmasti pienestä kiinni, mutta itse olen vielä autojen suhteen niin tumpelo etten osaa vikaa paikantaa :)
S80 2.4D & 240 B200E
Lisäksi kaiken maailman pönttöä ja päristintä

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
Vs: Volvo 245 GLT 2.0 STW vm. 1990, 5-V Ruisku, 516000km
« Vastaus #5 : 17.07.2012, 09:43:05 »


..auto on kyllä komea :)

edit:  ;D mikä helkutin "komena". komea siis tietty  ::)
« Viimeksi muokattu: 06.08.2012, 09:23:32 kirjoittanut adrock »

Poissa HIGHEND

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • Pappavolvoilua. Ja muita mukavia lötköttimiä.
Vs: Volvo 245 GLT 2.0 STW vm. 1990, 5-V Ruisku, 516000km
« Vastaus #6 : 18.07.2012, 01:37:24 »
Kiitoksia kehusta, samaikäiset ystäväni eivät vaan ymmärrä mikä näissä kiehtoo, kun ajelevat japanilaisilla amiskupeillaan.
S80 2.4D & 240 B200E
Lisäksi kaiken maailman pönttöä ja päristintä

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 245 GLT 2.0 STW vm. 1990, 5-V Ruisku, 516000km
« Vastaus #7 : 18.07.2012, 13:01:58 »
Kiitoksia kehusta, samaikäiset ystäväni eivät vaan ymmärrä mikä näissä kiehtoo, kun ajelevat japanilaisilla amiskupeillaan.

Se on se VOIMA, muotoilu ja kestävyys johon riisikipot eivät yllä...  ;)
(en siis vihaa japanilaisia, tykkään vaan enemmän Göteborgin tuotteista)

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Volvo 245 GLT 2.0 STW vm. 1990, 5-V Ruisku, 516000km
« Vastaus #8 : 18.07.2012, 19:58:43 »
Kiitoksia kehusta, samaikäiset ystäväni eivät vaan ymmärrä mikä näissä kiehtoo, kun ajelevat japanilaisilla amiskupeillaan.

Joo, ei voi kun nauraa noille kaikille uudempien VAG, yms tuotteiden palvojille, jotka porukassa (muka)vittuilee näille "paskalaatikoille"

Hohhoijjaa, jätetään heidät ihan omaan arvoonsa..
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa 745insports

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 310
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT 2.0 STW vm. 1990, 5-V Ruisku, 516000km
« Vastaus #9 : 18.07.2012, 20:30:13 »
Tosi on! Kyllä autosta pitää löytyä sitä jotain eli: voimaa, kokoa, käytettävyyttä, tilaa, särmää ja takaveto. Ja itsellenikin tämä kuva jää vain Volvosta!  8) Omaa Volvoa jo ikävä, kohta 2 viikkoo ollu armeijassa ja a

uto kotona lappeenrannassa.

Mut, nyt meni ot:ksi, joten, kyl on hyvän näkönen 245:nen, näit ei oo liikaa. ei muutaku kaikki ruosteet kuntoo ja auto siistiks ja keuliminen kurii nii on hyyvä!
Volvo V70, D5252T+Aut., vm. -99 Käyttöauto
Volvo 745, B230F+AW-70L, vm. -90 MYYTÄVÄNÄ
Volvo P210 VAN, B18+M40, vm. -65 Projekti

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3761
  • 195hv/406Nm
Vs: Volvo 245 GLT 2.0 STW vm. 1990, 5-V Ruisku, 516000km
« Vastaus #10 : 18.07.2012, 20:36:57 »
Vaikuttaakos tää Kotkan alueella  ???  ::)

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: Volvo 245 GLT 2.0 STW vm. 1990, 5-V Ruisku, 516000km
« Vastaus #11 : 18.07.2012, 20:50:07 »
Kiitoksia kehusta, samaikäiset ystäväni eivät vaan ymmärrä mikä näissä kiehtoo, kun ajelevat japanilaisilla amiskupeillaan.

Mulla on sama ongelma, oon ainut volvomies kaveri piireissä jollei sukulaisia oteta huomioon.. Muut ajelevat bemareilla ja riisikipoilla ja sit ne valittaa ku autot on rikki ja minä meen usein volvolla auttamaan :D

Hieno auto sulla kuitenkin  :hello:
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Volvo 245 GLT 2.0 STW vm. 1990, 5-V Ruisku, 516000km
« Vastaus #12 : 19.07.2012, 12:07:02 »
Vaikuttaakos tää Kotkan alueella  ???  ::)
Kuvissa ainakin Sutelan Prismalla, joten veikkaisin että vaikuttaa.  :)

Se on se VOIMA
Mistä sä voimaa löydät jos mottina on vakio b200F?  ???  :D
Elkää ottako tosissaan.

Poissa HIGHEND

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • Pappavolvoilua. Ja muita mukavia lötköttimiä.
Vs: Volvo 245 GLT 2.0 STW vm. 1990, 5-V Ruisku, 516000km
« Vastaus #13 : 23.07.2012, 18:28:02 »
Huomio Kotkalaiset Volvomiähet!!

Meikäläinen on totaalisen kusessa autoni kanssa. Tänään piti pistää seisontaan.

Kyse ei ole rahahuolista vaan siitä, että auto ei 2 päivää oston jälkeen enää käynnistynyt. Kaikkemme olemme yrittäneet. Kun tulee kipinä, ei kulje bensa. Kun bensa kulkee, ei tule kipinää yms, virranjakajan kansi + pyörittäjä vaihdettu, hall ja muut anturit tsekattu, johtojen päät kuorittu ja liittimet uusittu. Eräänä päivänä hurahti ekasta käyntiin, 150m ajeltiin jonka jälkeen sammui ja siitä lähtien ollut taas hajalla. Asiantuntijatkin tietävät vain uudemmista autoista, ja itsekin olen yrittänyt jo kaikkia mahdollisia niksejä.

Apua siis kaipaisin  :D
« Viimeksi muokattu: 14.06.2022, 03:16:55 kirjoittanut HIGHEND »
S80 2.4D & 240 B200E
Lisäksi kaiken maailman pönttöä ja päristintä

The moose

  • Vieras
Vs: Volvo 245 GLT 2.0 STW vm. 1990, 5-V Ruisku, 516000km
« Vastaus #14 : 23.07.2012, 18:41:19 »
onko moottorin ykk anturi ehjä. sen saa ostettua varaosaliikkeestä ite ja vaihdettua, se on kannen takana kytkinkopassa kii.

entäs b pumpun rele. se kököttää repsikan jalkatilassa hanskalokeron takana jemmassa. ja vaihto on helppo.

ohjeet noihin löytyy täältä foorumilta.


bensapumpun rele tuo valkonen loota.



ykk anturi tuolla missä ympyröity punasella.. konetta ei tietenkää tartte nostaa pois ;D
« Viimeksi muokattu: 23.07.2012, 18:46:55 kirjoittanut The moose »

 

Samppasport  Futurez