Futurez  Kulkukoira

940 kattoluukku

  • 8 Vastauksia
  • 3580 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volvo940

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
940 kattoluukku
« : 16.07.2012, 20:51:45 »
Terve

Osaiskohan joku kertoo miten säädetään manuaalinen kattoluukku? On meinaan niin päin vi**ua. Eikä mee sisään ellei paina toisesta reunasta. Onko niissä jotain yleisesti rikki menevää osaa?  KIITOS jo etukäteen vastauksista

Poissa Dartteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 385
    • Asesepänliike Teräsjänne Oy
Vs: 940 kattoluukku
« Vastaus #1 : 16.07.2012, 21:24:28 »
En ole manuaaliversiota säätänyt, mutta eiköhän se ole mekaniikaltaan hyvin lähellä sähköistä. Sähköisessä säätö tapahtui seuraavasti:

  • Ajetaan luukku kiinni-asentoon, takareuna n. 2 mm kattopellin yläpuolella´.
  • Irroitetaan moottori
  • Ajetaan moottori irtaallaan sisäänrakennettuun "rajakytkimeensä"
  • Kiinnitetään moottori

Veikkaisin, että veivin pysähdyskohta on vastaavasti veivimekanismissä eikä luukun johteissa.
Harmonisaatio meni metsään! B230FT, B230FBT, B230FT, AQ250B ja B5254T2

http://terasjanne.com

Poissa volvo940

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 kattoluukku
« Vastaus #2 : 17.07.2012, 08:04:10 »
kiitän vastauksesta mutta en kyl viäl ihan noilla ohjeilla taida selvitä..

Poissa volvo940

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 kattoluukku
« Vastaus #3 : 18.07.2012, 08:32:12 »
eikö kellään oo tietoo?? :(

Poissa Dartteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 385
    • Asesepänliike Teräsjänne Oy
Vs: 940 kattoluukku
« Vastaus #4 : 18.07.2012, 09:39:29 »
No tarkennetaan. Veivi on kiinni yhdellä vissiin T25-kantaisella ruuvilla. Se pitää irroittaa ensimmäisenä. Samalla kannalla olevat ruuvit löytyy veivin alla olevan muovin reunoista, ne auki. Sitten pitäs löytyä mekanismia ihmeteltäväksi.
Harmonisaatio meni metsään! B230FT, B230FBT, B230FT, AQ250B ja B5254T2

http://terasjanne.com

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1232
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 kattoluukku
« Vastaus #5 : 18.07.2012, 18:10:34 »
Pitääkö painaa sitä luukkua vai ottaako se läppä siellä edessä vastaan? Itsellä tosin 740, mutta saman tapasta ongelmaa, eli se ilmaa ohjaava peltiläpykkä ei painu riittävän alas ja sitä pitää painaa alas, jotta luukku pääsee menemään kiinni. Ikinä en oo tuota purkanu ja voihan mulla olla vaan semmonen ongelma, että ne liukupinnat, jotka painaa läpän alas, on vaan kulunu.
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

Poissa Dartteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 385
    • Asesepänliike Teräsjänne Oy
Vs: 940 kattoluukku
« Vastaus #6 : 18.07.2012, 20:05:50 »
Jaaniin, alunperinkin oli se ilmanohjain ongelmana eikä veivin väärä asento. Omastani heitin tuulenohjaimen hittoon, kun se nahisti liikettä...
Harmonisaatio meni metsään! B230FT, B230FBT, B230FT, AQ250B ja B5254T2

http://terasjanne.com

Poissa volvo940

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 kattoluukku
« Vastaus #7 : 18.07.2012, 21:25:31 »
juu ei mullakaan se veivin asento ol ongelma vaan mist sitä itse luukkua säädetään. Kun on toisesta reunasta jää ylemmäs kattoon nähden.. ja kun veivaa kiinni niin ei asetu sitten millään kunnolla

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1232
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 kattoluukku
« Vastaus #8 : 18.07.2012, 23:18:12 »
Googlasin ja törmäsin tämmöseen artikkeliin, joskaan en lukenu sen tarkemmin, mutta voishan tuosta olla apua. Siellä oli myös tuon ilmanohjurin säädöstä juttua.
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

 

RallyBaron  Samppasport