Proturbo  Autodiagnoosi

V70 -97 Konepellin vasen lukko irti ja pelti kiinni

  • 14 Vastauksia
  • 5011 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa LordM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Kämmäilyä vasemman ajovalon pesuria vaihdossa. Irrotin konepellin vasemman lukon kiinnityspulteista kaksi, että sain lukon sivuun ja pääsin käsiksi ajovalon alimpaan pulttiin. Unohin tietysti kiinnittää nuo kaksi pulttia takaisin ja lämäsin pellin kiinni. Hyvin toimi pesuri, mutta milläs nyt konepelti aukeaa???  ??? Kuskinpuolen avauskahva on löysällä, konepelti vasemmalta nousee vähän ja oikealta ei yhtään, konepellin alla olevaan avausläpsykkään pääsee käsiksi, mutta mitään ei tapahdu...Hokasin, että kyse taitaa olla siitä, että konepellissä itsessään kiinni oleva lukitusrauta ei satu lukkoon, koska lukon kiinnitys on irti...Tämän sain jo avuksi: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=2784.0

Muita ajatuksia?

Poissa Puusilmä

  • Kankea kahvimestari sr.
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3175
Vs: V70 -97 Konepellin vasen lukko irti ja pelti kiinni
« Vastaus #1 : 17.07.2012, 00:54:27 »


Muita ajatuksia?

Tuolla puhutaan vilkun irroituksesta ja konepellin avaamista sitä kautta:

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=14344.0

Katoppas jostain kuva miten etu vilkku irroitetaan.
Sitten huomaat jotta ohuella piikillä konepellin
sivuraosta saa sen lukituksen auki.
Etuvilkut irti ja sieltä pellinsalvat auki.

Poissa LordM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -97 Konepellin vasen lukko irti ja pelti kiinni
« Vastaus #2 : 17.07.2012, 01:04:41 »
Kiitos, tuohan kuulostaa jo lupaavalta. Paitsi että nyt tarvis varmaan saada se oikea vilkku irti, koska vasemmalta puoleltahan ei ole konepelti kiinni. Mistäs tuo vilkun irrotuskuva löytyy?   :-\  Tarttis siis varmaan päästä sille lukitussalvalle?
« Viimeksi muokattu: 17.07.2012, 01:09:47 kirjoittanut LordM »

Poissa Puusilmä

  • Kankea kahvimestari sr.
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3175
Vs: V70 -97 Konepellin vasen lukko irti ja pelti kiinni
« Vastaus #3 : 17.07.2012, 01:36:01 »






Tuoltahan se näyttää irrallaan pöydällä mutta autossa paikoillaan tilaa on paljon vähemmän. Eli tuosta "valkoisesta muovinpäästä" pitäisi päästä painamaan alaspäin niin se vapauttaisi sivuvilkun. Toi sivuvilkku maksaa motonetissä reilu pari kymppiä joten sen voi myös rikkoakkin jos ei muuten aukene.

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
Vs: V70 -97 Konepellin vasen lukko irti ja pelti kiinni
« Vastaus #4 : 17.07.2012, 09:02:42 »
Toi sivuvilkku maksaa motonetissä reilu pari kymppiä joten sen voi myös rikkoakkin jos ei muuten aukene.

Minulla oli muistaakseni noi molemmat jemmassa. Joku kiinnitysklipsi oli rikki, mutta kiinni on pysynyt ennenkuin vaihdoin toiset vilkut. Jos Turun alueella olet, niin saat rikotun tilalle sen (sikälimikäli muistini toimii ja on vielä tallessa. jompikumpi on ainakin..)

Poissa LordM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -97 Konepellin vasen lukko irti ja pelti kiinni
« Vastaus #5 : 17.07.2012, 09:23:59 »
Nonniin, tostahan jo alkaa näkemään  ;D Eikun askartelemaan.

Poissa LordM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -97 Konepellin vasen lukko irti ja pelti kiinni
« Vastaus #6 : 17.07.2012, 09:56:06 »
Ja yöllä tapahtui ihme ... Menin nimittäin äsken toivottamaan Vollelle hyvää huomenta ja vetäsin avauskahvasta ... NAKS ja konepelti auki!
Äkkiä hilppeet paikalleen, konepellin lukituksen tsekkaus ihan kaverin kanssa, pelti kii ja pakomatka jatkuu!

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
Vs: V70 -97 Konepellin vasen lukko irti ja pelti kiinni
« Vastaus #7 : 17.07.2012, 09:58:29 »
Vaikka lukot olisivatkin paikoillaan, niin silti näissä tahtoo olla häikkää avauksen kanssa. Itsellänikin tekee säädöistä huolimatta välillä sitä, että kuskin puoli ei aukea. Nykyisin auttaa kun, nostaa peltiä ja käy vetämässä kahvasta uudestaan. Joskus sekään ei auttanut, vaan toinen joutu vetämään kahvaa ja toinen nostamaan peltiä. ...tai sitten naru kahvaan ja kikkaillen pelti auki  :D

Hyvä kun aukesi!

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: V70 -97 Konepellin vasen lukko irti ja pelti kiinni
« Vastaus #8 : 17.07.2012, 10:51:28 »
Vaikka lukot olisivatkin paikoillaan, niin silti näissä tahtoo olla häikkää avauksen kanssa. Itsellänikin tekee säädöistä huolimatta välillä sitä, että kuskin puoli ei aukea. Nykyisin auttaa kun, nostaa peltiä ja käy vetämässä kahvasta uudestaan. Joskus sekään ei auttanut, vaan toinen joutu vetämään kahvaa ja toinen nostamaan peltiä. ...tai sitten naru kahvaan ja kikkaillen pelti auki  :D

Hyvä kun aukesi!

Mitäpä muutakaan se on ku käytön vähyyttä. Volvo on vahva laite. Omassa toimii tuo aukasu paljon paremmin ku ostaessa, mutta sitä on tullu oltua konehuoneessa jos toisenki kerran kaiken kolmen ja puolen kuun aikana mitä tuo on mulla ollu. Ihan tosin harrastemielessä, ei o paljo tarvinu korjailla.  :)
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa Puusilmä

  • Kankea kahvimestari sr.
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3175
Vs: V70 -97 Konepellin vasen lukko irti ja pelti kiinni
« Vastaus #9 : 17.07.2012, 11:35:12 »
Ja yöllä tapahtui ihme ... Menin nimittäin äsken toivottamaan Vollelle hyvää huomenta ja vetäsin avauskahvasta ... NAKS ja konepelti auki!
Äkkiä hilppeet paikalleen, konepellin lukituksen tsekkaus ihan kaverin kanssa, pelti kii ja pakomatka jatkuu!

Hyvä että aukesi, ei tarvinnun ronkkia suuremmin.


Poissa LordM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -97 Konepellin vasen lukko irti ja pelti kiinni
« Vastaus #10 : 17.07.2012, 12:17:34 »
Jaahas, nyt hihkaisin liian aikaisin! Se oikea puoli on jumissa. Kumma juttu, koska otin parin koeaukaisua ja annoin CRC-kylpyä. Saikohan oikea lukkoa liikaa namia?

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: V70 -97 Konepellin vasen lukko irti ja pelti kiinni
« Vastaus #11 : 17.07.2012, 12:19:56 »
Riippuen siitä että mitä tuolla tarkotat. Liika öljy valuu pois, ei se jumita sitä lukkoa. Se kyllä irrottaa likaa ja se lika voi sit tukkia, muttei se tee sitä heti.

Voisko olla vetovaijeri jumissa?
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa OssiKaba

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 187
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -97 Konepellin vasen lukko irti ja pelti kiinni
« Vastaus #12 : 17.07.2012, 12:28:06 »
Näissä voi auttaa se, ettei päästä aukaisukahvasta nopeasti irti vaan "saattaa" sen takaisin alas. Omassa joskus ei avannut toiselta puolelta, mutta kun tein näin niin jäi auki.

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
Vs: V70 -97 Konepellin vasen lukko irti ja pelti kiinni
« Vastaus #13 : 17.07.2012, 12:31:42 »
Näissä voi auttaa se, ettei päästä aukaisukahvasta nopeasti irti vaan "saattaa" sen takaisin alas. Omassa joskus ei avannut toiselta puolelta, mutta kun tein näin niin jäi auki.

Hyvä vinkki! Täytyykin kokeilla.
Mitä muuten topicin sijaintiin tulee, niin ehkä tämä olis ollut parempi: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?board=45.0
Tosin otsikko kertoo kaiken, mutta jos joku ei lue "uudet viestit" vaan hyppää suoraan tuttuun alueeseen, niin olisi jäänyt näkemättä... -H-

Poissa LordM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -97 Konepellin vasen lukko irti ja pelti kiinni
« Vastaus #14 : 17.07.2012, 16:10:18 »
Ratkaisuko tässäkö? Vasen vaijeri oli sittenkin päässyt vähän löysälle ja sitä pikkasen tiukentamalla pelli tuntuisi toimivan. Kuitenkin tarttee lähiaikoinan tsekata lukkojen säädöt ja kenties vaihtaa tuo lukkojen välinen vaijeri.

Tuota topicin sijaintia en kyllä miettinyt, yritin vaan laittaa otsikon kohdalleen. Pittää jatkossa kahtella tarkemmin.
« Viimeksi muokattu: 17.07.2012, 16:13:28 kirjoittanut LordM »

 

Samppasport  Futurez