Samppasport  Futurez

V70,-00, B5244T, lambdan vaihto auttoi, eipäs auttanutkaan (ratkaistu)

  • 7 Vastauksia
  • 3607 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa coolower

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 568
  • LANSSI.COM
Edellinen vikavalo kun saatiin sammumaan niin nyt seuraava syttyi taas.

Viime viikolla oli päällä seuraavat koodit:

280A: Etummainen lambdasondi; kohtuuton signaali-katkonainen
2A2A: Taaemman lambdatunnistimen lämmityspiiri; virta epäuskottava- katkonainen
2A1A: Taaemman lambdatunnistimen vanheneminen, virheellinen signaali- katkonainen

Ostin käytetyn etulambdan, se asennettiin viime perjantaina ja valo sammui, kulutus pieneni ja pakokaasut eivät enää haisseet ammoniakilta/rikiltä.

Neljään päivään ei mitään vikaa, kunnes aamulla valo syttyi taas, haju oli tullut takas ja varmaan tuo kulutuskin tuosta alkaa taas nousemaan.

Mikäli siellä on nuo samat koodit päällä niin mistäköhän on kysymys?

Eihän tuo kakkoslambda vaikuta seokseen ja sitä kautta rikkaalla käyntiin?

Vikavalo on sammutettu jo pari kertaa keväällä, toisen kerran valo pysyi sammuksissa noin puoltoista vikkoa ja toisella kerralla pari päivää.
Ja tuskin tuo käytetty lambda nyt heti lahosi kun se tähän laitettiin... ja tuon muutaman päivän/viikon normaali toiminta kanssa mietityttää.


« Viimeksi muokattu: 12.12.2012, 11:26:43 kirjoittanut coolower »
Käyttis: Volvo V70 (mk1) -00, B5244T, AW50-42, "VOLVO REBORN"
Harraste: Volvo 965 AMB -91, 2.8 (B280F), AW-71
Diesel/ Löpömörkö: Volvo 944 -91, D24T, ZF22 (Ahvenisto -24, survivor)
Rojekti: Volvo 162, production 1969 ( hiljaisessa myynnissä, "Saffron", uniikki, korivalmis, maalattu, 5000eur.)

Poissa kiilaolavi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Vs: V70,-00, B5244T, lambdan vaihto auttoi, eipäs auttanutkaan
« Vastaus #1 : 24.07.2012, 13:40:11 »
Tuommoset viat voisi johtua lambdojen johdoista...murtumia tai hapettuneita liitoksia...

Poissa coolower

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 568
  • LANSSI.COM
Vs: V70,-00, B5244T, lambdan vaihto auttoi, eipäs auttanutkaan
« Vastaus #2 : 27.07.2012, 10:13:29 »
Meneekö nuo molempien lambdojen johdot johonkin isompaan yhteiseen master-liittimeen tuonne konehuoneen puolelle?

Ei viitsisi viedä autoa kevein perustein marmoritiskille missä pelkkä johdon päässä käyttäminen maksaa sen 75eur...

Ja vielä toistamiseen kysymys... eihän taaempi lambda vaikuta seokseen vain ainoastaan tarkkeilee pakokaasujen puhtautta?
Käyttis: Volvo V70 (mk1) -00, B5244T, AW50-42, "VOLVO REBORN"
Harraste: Volvo 965 AMB -91, 2.8 (B280F), AW-71
Diesel/ Löpömörkö: Volvo 944 -91, D24T, ZF22 (Ahvenisto -24, survivor)
Rojekti: Volvo 162, production 1969 ( hiljaisessa myynnissä, "Saffron", uniikki, korivalmis, maalattu, 5000eur.)

Poissa coolower

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 568
  • LANSSI.COM
Vs: V70,-00, B5244T, lambdan vaihto auttoi, eipäs auttanutkaan
« Vastaus #3 : 09.12.2012, 14:24:39 »
Vaihdettu uudet boshin ykkös ja kakkoslambda. Sillä tuli kuntoon. Lambdoilla oli ajettu 340tkm. vaihtovälin kuuluisi olla 160tkm. ebaystä tilasin kun sai puoleen hintaan kun vertaa suomi varaosamyyjien hintaan.
Käyttis: Volvo V70 (mk1) -00, B5244T, AW50-42, "VOLVO REBORN"
Harraste: Volvo 965 AMB -91, 2.8 (B280F), AW-71
Diesel/ Löpömörkö: Volvo 944 -91, D24T, ZF22 (Ahvenisto -24, survivor)
Rojekti: Volvo 162, production 1969 ( hiljaisessa myynnissä, "Saffron", uniikki, korivalmis, maalattu, 5000eur.)

Poissa boogieman

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
Vs: V70,-00, B5244T, lambdan vaihto auttoi, eipäs auttanutkaan
« Vastaus #4 : 10.12.2012, 13:01:05 »
Vaihdettu uudet boshin ykkös ja kakkoslambda. Sillä tuli kuntoon. Lambdoilla oli ajettu 340tkm. vaihtovälin kuuluisi olla 160tkm. ebaystä tilasin kun sai puoleen hintaan kun vertaa suomi varaosamyyjien hintaan.
Oisko sulla varaosanumeroita kätevästi saatavilla? Ainakin etummainen lambda pitäisi ostaa, ja sinisellä oisivat 300 eur vailla moisesta  :idiot2:
Volvo V70 2.4D '03 aut.

Poissa coolower

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 568
  • LANSSI.COM
Vs: V70,-00, B5244T, lambdan vaihto auttoi, eipäs auttanutkaan
« Vastaus #5 : 10.12.2012, 13:44:40 »
etummainen: 0258007137, vanha oli jonkin muun numeroinen mutta Boschilla vaihtunut tuommoiseksi. Niillähän nämä numerot välilla vuosien saatossa vaihtuu.
Taka: 0258006197, sama nro kuin alkuperäisessä.

Vaihda suosiolla molemmat, ei muuta kun Visa vinkumaan ( ja nyt en puhu siitä homppelista säämiehestä).

Käyttis: Volvo V70 (mk1) -00, B5244T, AW50-42, "VOLVO REBORN"
Harraste: Volvo 965 AMB -91, 2.8 (B280F), AW-71
Diesel/ Löpömörkö: Volvo 944 -91, D24T, ZF22 (Ahvenisto -24, survivor)
Rojekti: Volvo 162, production 1969 ( hiljaisessa myynnissä, "Saffron", uniikki, korivalmis, maalattu, 5000eur.)

Poissa boogieman

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
Vs: V70,-00, B5244T, lambdan vaihto auttoi, eipäs auttanutkaan
« Vastaus #6 : 13.12.2012, 20:59:40 »
etummainen: 0258007137, vanha oli jonkin muun numeroinen mutta Boschilla vaihtunut tuommoiseksi. Niillähän nämä numerot välilla vuosien saatossa vaihtuu.
Taka: 0258006197, sama nro kuin alkuperäisessä.

Vaihda suosiolla molemmat, ei muuta kun Visa vinkumaan ( ja nyt en puhu siitä homppelista säämiehestä).

Boschin katalogi antaa kyllä ihan eri numeroita. Ota näistä nyt taas selvä.
Volvo V70 2.4D '03 aut.

Poissa coolower

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 568
  • LANSSI.COM
En ota kataloogiin sen enempää kantaa.

Otin vanhat irti katoin numerot, selvitin vieläkö saa samoilla numeroilla, etumaisen numero oli muuttunut (tilasin uuden uudella numerolla), takimmaisen sai samalla vanhalla numerolla.

Jos olet epävarma niin käy kyselemässä jossain varaosaliikkeessä oikeat numerot, kerro jääväsi vielä "miettimään ja odottamaan palkkapäivää", ota numerot ylös "että voit sitten helposti tilata puhelimitse varaosaliikkeestä uudet kun tilipäivä koittaa" ja ei muuta kun nettiin tilaamaan puoleen hintaan.
Käyttis: Volvo V70 (mk1) -00, B5244T, AW50-42, "VOLVO REBORN"
Harraste: Volvo 965 AMB -91, 2.8 (B280F), AW-71
Diesel/ Löpömörkö: Volvo 944 -91, D24T, ZF22 (Ahvenisto -24, survivor)
Rojekti: Volvo 162, production 1969 ( hiljaisessa myynnissä, "Saffron", uniikki, korivalmis, maalattu, 5000eur.)

 

Autoracing  KL-varaosat