RallyBaron  Samppasport

Kysymyksiä 940 d24tic

  • 28 Vastauksia
  • 8957 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Harwey

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 119
  • www.vrcf.fi
Vs: Kysymyksiä 940 d24tic
« Vastaus #15 : 12.08.2012, 19:56:37 »
Miten saa kytkimen työsylinterin ilmattua kunnolla? Olen ilmannut nrmaalisti ilmausruuvia avaamalla ja kytkin pohjassa ja ilmaa ei tule. Kuitenkin vaihteet kytkeytyy paremmin jos kytkintä painaa useamman kerran eli tuntuu olevan ilmaa putkissa?
« Viimeksi muokattu: 12.08.2012, 19:59:53 kirjoittanut Harwey »
Volvo V70 2,4 10V "Hirviauto"

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: Kysymyksiä 940 d24tic
« Vastaus #16 : 12.08.2012, 21:10:00 »
Samalla tavalla kuin jarruja ilmaisit. Kannattaa varmistaa, että jarru-/kytkinnestesäiliö on tarpeeksi täynnä, sillä kytkimelle menevä neste lähtee läheltä säiliön yläreunaa.

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Kysymyksiä 940 d24tic
« Vastaus #17 : 13.08.2012, 10:46:56 »
Ainoa miten se tuntuu oikeasti ilmaantuvan on vetää letku jarrusatulan ilmausruuvista kytkimen ilmausruuviin ja pumpata jarrua, jos vaan lasket lientä läpi niin kunnolla se ei ilmaudu ennenkuin ajastaan pikkuhiljaa ajaessa ilmautuu.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa leitzo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: Kysymyksiä 940 d24tic
« Vastaus #18 : 16.08.2012, 20:58:19 »
Mites kun itellä on tollanen 940 vanhus tdic m90 vaihteistolla, ja kytkin ei tunnu irroittavan kunnolla..

Ilmaa ei ole ja pääsylinteri vaihdettu. Ja sen akselia pidennetty tuloksetta.. Edellinen omistaja tehnyt kytkin remontin juhannuksena ja sanoi että tuo vika ilmeni "yhtäkkiä" jonkin ajan päästä kytkinrempasta.

Ei auta polkee poljinta useita kertoja mutta kun kaasua antaa "ns. Kuorma auto tyylin välikaasun vaihto" niin ei mitään ongelmaa. Kiihdyttäessä ei taas korkeilla kierroksella vaihteet mene tupaan ollenkaan, tai menee mutta samalla menee sorvaamiseks.

Ja alaspäin kelatessa moottorijarrulla ei mitään ongelmaa, kunhan ei odota että kierrokset laskee..

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Kysymyksiä 940 d24tic
« Vastaus #19 : 16.08.2012, 21:55:52 »
Olisko silmälaakeri jumissa/rikki? Meneekö vaihteet ilman rutinoita tupaan paikallaan moottorin käydessä vai tuuttaako varattua vain auton liikkuessa?
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa leitzo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: Kysymyksiä 940 d24tic
« Vastaus #20 : 16.08.2012, 22:11:55 »
Välillä menee paikallaan, Useimmiten ei. Parhaiten toimii kun laittaa pakin päälle ruudusta peruuttaessa jonka jälkeen laittaa ykkösen. Tällöin meneee lähestulkoon aina täysin ongelmitta ja pehmeesti.

Liikenne valoista taas lähdettäessä 99% aina kaasun kanssa ykkönen tupaan (tällöin ei kytkeydy siis mikään vaihde, tai runnomalla ehkä mutta ei sovussa).

Poissa Harwey

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 119
  • www.vrcf.fi
Vs: Kysymyksiä 940 d24tic
« Vastaus #21 : 07.10.2012, 09:15:09 »
Lisää kysymyksiä d24td  :)
Paljonko on normaali öljynkulutus tommoselle 430tkm ajetulle koneelle?
Kun katsastuksen aika koittaa niin voiko noita kierroksia rajoittaa jollain? Säädänkö syöttöä pienemmälle. Tuossa t24td:ssä on ilmeisesti 2 syöttöruuvia?
Volvo V70 2,4 10V "Hirviauto"

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Kysymyksiä 940 d24tic
« Vastaus #22 : 07.10.2012, 11:18:36 »
Normaali öljynkulutus riippuu ihan siitä mitä kukin pitää normaalina, mutta yleisesti litra/1000 km pidetään vielä hyväksyttävänä.
Ei siinä kahta syöttöruuvia ole. Putkien keskellä on syöttöruuvi ja pumpun päällä ahdonalaisen säätö. Huippukierrokset laskee automaattisesti hieman kun laittaa perussyöttöä pienemmälle, ahdonalaiseen ei leimaa varten tarvitse koskea. Säätää perussyötön niin, että paikallaan kaasua polkaistessa putkesta tulee pieni musta pilvi niin ollaan aika lähellä totuutta. Tyhjäkäyntiä voi joutua säätämään isommalle jos joutuu laittamaan perussyöttöä paljon pienemmälle.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa blacksmoke

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: Kysymyksiä 940 d24tic
« Vastaus #23 : 29.01.2013, 17:30:20 »
Noniin. Täällä myös alkoi kyseiset oireet eli kytkin (neste) pohjaan jolloin pykälät ei mene päälle. (ei huuda varattua) Ei vain irrota. Poljin velton oloinen ja ei nouse takaisin ylös yhtä voimalla kuin normaalisti. Varsinainen mysteeri onkin, että tämä näköjään tapahtuu vasta kunnolla lämmittyä. Tänään (pakkasta noin 5 astetta) ajoin 40km maantietä. Sit aamu 8 ruuhkaan kaupunkiin, jolloin kytkintä tuli paineltua aika reilusti. Ja sitten taas 20km maantietä, jolloin huomasin että taaskaan ei irrota kunnolla ja loput 20km välikaasulla. Nyt taas kävin yli 6 tunnin tauon jälkeen kokeilee ni kyllä irrottaa. (ilmeisesti kerinnyt jäähtyä) Vikaa ilmennyt aikaisemminkin talvella kun pakkasta ollut yli 25 astetta, silloinkin vain kylmänä käynnistyksen jälkeen ja hävinnyt kytkintä pumppaamalla. Kiitos jo etukäteen arvauksista ja mielipiteistä toki faktat ja tai samanlaiset kokemukset että mikä sieltä on mennyt ois aina paras.

Volovohan on 940 d24tic laatikkona m46

Poissa V50R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 386
Vs: Kysymyksiä 940 d24tic
« Vastaus #24 : 29.01.2013, 17:36:37 »
Lisää kysymyksiä d24td  :)
Paljonko on normaali öljynkulutus tommoselle 430tkm ajetulle koneelle?
Kun katsastuksen aika koittaa niin voiko noita kierroksia rajoittaa jollain? Säädänkö syöttöä pienemmälle. Tuossa t24td:ssä on ilmeisesti 2 syöttöruuvia?

0.5-1,0 litraa/5000 km ihan ok ... Mutta öljynkulutukseen vaikuttaa myös öljymerkki ja sae.

Itselläni 2,5 tdi 500 tkm ajettu kulutti paljon mobil ykköstä, kun vastaavasti castrol vähemmän.
Puhumattakaan puolisynt. turbo diesel öljystä, mikä pysyi hyvin koneessa :)
Minulta löytyy tuuliohjaimia volvoihin ja pakettiautoihin :) Myös hirvitarroja löytyy, myös ns linssiversioo. Linssiversioo nyt myös hopeana, mustana, valkoisena ja punaisena.

Poissa J-P Heimonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
Vs: Kysymyksiä 940 d24tic
« Vastaus #25 : 29.01.2013, 21:35:45 »
Kytkinhaarukoitakin on väsähtäny näistä eli alkaa joustamaan  eikä irrota kunnolla sillon menee myös poljin vähän epämääraseksi.

Poissa blacksmoke

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: Kysymyksiä 940 d24tic
« Vastaus #26 : 14.02.2013, 16:51:40 »
Vika korjaantui kytkimen työsylinterin vaihdolla ja jarrujen kautta ilmaamisella. Kytkin irrottaa ja tarttuu tosin nyt aika paljon alhaammalta kuin ennen. Aika näppärä toi säätö tuos työsylinterin päässä oleva tanko kierteellinen ja mutteri päässä joka tulee kytkin haarukkaa vasten.  8)

Poissa D24TIC_TKU

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: Kysymyksiä 940 d24tic
« Vastaus #27 : 14.02.2013, 18:20:55 »
0.5-1,0 litraa/5000 km ihan ok ... Mutta öljynkulutukseen vaikuttaa myös öljymerkki ja sae.

Itselläni 2,5 tdi 500 tkm ajettu kulutti paljon mobil ykköstä, kun vastaavasti castrol vähemmän.
Puhumattakaan puolisynt. turbo diesel öljystä, mikä pysyi hyvin koneessa :)

Onpas toi vähäruokainen, 0.5-1 litraa tonnille on ihan normaali ainakin mun 525 tkm ilman kansiremppaa ajetussa, mut tosiaan riippuu paljon öljystä.

Ihan sama ollut Castrolin 5w- kanssa, pysyy koneessa ekan kymppitonnin ennen kun alkaa kulua.
Hellin ja Im-mobilin liemet puskee heti läpi, välittömästi vaihdon jälkeenkin litran tonnille.

Castrol näyttää vielä kympin ajettunakin melkeen öljyltä, noi em öljyt menee viikossa tahmeaksi vetiseksi pikimustaksi liimaksi.

 Mutta onko tuo huono vai hyvä ominaisuus? Mistäs se pasqa noihin muhin ilmaantuu mitä ei cass-trolliin, ja mistä se on pois?
 Meinaan että voiko olla että Castrol ei pese?
  Jos S:n ja H:n litkuissa on parempi pesevyys, jos on, niin mites se tiivistys- voitelu- ja jäähdytysominaisuudet toimii tollasessa vedensekasen pien näkösessä liemessä? Voiks ulkonäöstä päätellä mitään noista?

 Vai kannattaako saman tien siirtyä Rimulaan yms?
 
 Jotaan nesteen puolisyna-"turboöljyä" on joskus vahingossa heittänynnä koneeseen pullollisen-pari, mutten enää heitä.
 Kylmäkäynti alko kuulostaa sepelimyllyltä ja savut, siis ttu ihan helevetin törkeetä ruskeen harmaata jöötiä koko piha tukkeessa kolmannen kerroksen korkeudelle asti deekun rouskahtaessa aamukankeena käymään.
 Ei kiitos.
« Viimeksi muokattu: 14.02.2013, 20:18:38 kirjoittanut D24TIC_TKU »
enään jälellä vaan -95 deeku+M90 470 tkm.
 RIP -93 deeku+M46 705 tkm +B230FT+M90 Classic 330 tkm.

Poissa reynolds

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: Kysymyksiä 940 d24tic
« Vastaus #28 : 18.02.2013, 23:02:20 »
Mulla uodon tuntuinen kyltkin ilmoitti itsestään aikapian sillä että työsylinterin mäntä tuli ulos ja rikkoi kumit. Johtui juurikin siitä tapin painumisesta kytkinhaarukkaan. Hitsasin tappiin n.5-8mm lisää tavaraa ja uusin työsylinterin kumit. Ilma ei tahtonut poistua millään ennen kun ilmattiin suoraan siitä pääsylinterin päästä lähtevältä putkelta. Sen jälkeen sitten vielä työsylinterin kautta. Tämä siis 740.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy