0.5-1,0 litraa/5000 km ihan ok ... Mutta öljynkulutukseen vaikuttaa myös öljymerkki ja sae.
Itselläni 2,5 tdi 500 tkm ajettu kulutti paljon mobil ykköstä, kun vastaavasti castrol vähemmän.
Puhumattakaan puolisynt. turbo diesel öljystä, mikä pysyi hyvin koneessa 
Onpas toi vähäruokainen, 0.5-1 litraa
tonnille on ihan normaali ainakin mun 525 tkm ilman kansiremppaa ajetussa, mut tosiaan riippuu paljon öljystä.
Ihan sama ollut Castrolin 5w- kanssa, pysyy koneessa ekan kymppitonnin ennen kun alkaa kulua.
Hellin ja Im-mobilin liemet puskee heti läpi, välittömästi vaihdon jälkeenkin litran tonnille.
Castrol näyttää vielä kympin ajettunakin melkeen öljyltä, noi em öljyt menee viikossa tahmeaksi vetiseksi pikimustaksi liimaksi.
Mutta onko tuo huono vai hyvä ominaisuus? Mistäs se pasqa noihin muhin ilmaantuu mitä ei cass-trolliin, ja mistä se on pois?
Meinaan että voiko olla että Castrol ei pese?
Jos S:n ja H:n litkuissa on parempi pesevyys, jos on, niin mites se tiivistys- voitelu- ja jäähdytysominaisuudet toimii tollasessa vedensekasen pien näkösessä liemessä? Voiks ulkonäöstä päätellä mitään noista?
Vai kannattaako saman tien siirtyä Rimulaan yms?
Jotaan nesteen puolisyna-"turboöljyä" on joskus vahingossa heittänynnä koneeseen pullollisen-pari, mutten enää heitä.
Kylmäkäynti alko kuulostaa sepelimyllyltä ja savut, siis ttu ihan helevetin törkeetä ruskeen harmaata jöötiä koko piha tukkeessa kolmannen kerroksen korkeudelle asti deekun rouskahtaessa aamukankeena käymään.
Ei kiitos.