KL-varaosat  Race.fi

Volvo 240DL -85 B200K->B230FT

  • 300 Vastauksia
  • 113310 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8032
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #240 : 29.12.2013, 17:32:41 »
Niin meinaat liittimien puolelta vai katkaistusta päästä? Liittimelliset ovat auton sisälle tuleva osa. Toivottavasti sulakerasialta lähtevää pienempää johtonippua ei ole kuitenkaan katkaistu aivan sulakerasian luota, koska siitä lähtee ilmamassamittarin johto. Siis sikäli mikäli sulla ei sitä johdonpätkää ole tallessa.

245:ssä vaihdoin moottorinjohtosarjan liittimen erilaiseen ja tein sille suoraan väliliitoksen rintapeltiin. Kaikki muut johdot menivät uusiksi. 700:ssa ei tarvitse kuin vetää samasta läpiviennistä auton omien johtojen kanssa. Kattele rintapellistä sellainen paikka johon saat tehtyä niin ison reiän, että boksin johto mahtuu läpi, muilla liittimillä ei ole merkitystä koska ne katkaistaan pois. Auton sisälle jää kuitenkin liitettäväksi vain viitisen johtoa mikäli liittää lämpömittarin, yms. johdot rintapellissä olevaan vanhaan moottorinjohtosarjan liittimeen.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 300
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #241 : 29.12.2013, 18:42:08 »
Niin meinaat liittimien puolelta vai katkaistusta päästä? Liittimelliset ovat auton sisälle tuleva osa. Toivottavasti sulakerasialta lähtevää pienempää johtonippua ei ole kuitenkaan katkaistu aivan sulakerasian luota, koska siitä lähtee ilmamassamittarin johto. Siis sikäli mikäli sulla ei sitä johdonpätkää ole tallessa.

Tarkoitan katkaistusta päästä, kun sulakerasian kuvastakin näkyy siitä lähtee kaksi nippua johtoja. On katkaistu sulakerasian lähettyviltä, mutta ilmamassamittarin johto löytyy hahaa:


Pitää tutkia mihin saisi tehtyä läpiviennin.

Tänään muokattiin keppiteline sopivaksi ja seuraavaksi pitää odottaa että kaveri pääsee kouluun hitsaamaan tuon alumiinin.

Taka-akseli sai myös Rostexin pintaansa ja huomenna toinen kerros. Päälle tulee vielä kaksi kerrosta Miranolin Metallackia. Luulis kestävän hetken tuo maali  ::)

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 300
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #242 : 05.01.2014, 00:25:37 »
Eipä ole hirmuisesti edennyt, mutta tänään tein pikavisiitin tallille ja kysymyksiä heräsi. Alotetaan ensin, vaikka jakopään kasaukseen liittyvistä kysymyksistä. Kansi siis lähiaikoina tarkoitus lyödä läjään. Onko alakerta nyt oikeassa ajoitusmerkissä kuvien perusteella ja ei ota venttiilit kiinni mäntiin? Kuvassa lohkon merkki ja rattaan merkki kohdakkain.

Ja keskimmäiset männät näyttävät tältä. Onko tarpeeksi alhaalla?


Sitten tuo kytkinpolkimen muokkaus. Sain polkimen vihdoin irti ja aloin tarkastelemaan kuinkas tarvii muokata. Ilmeisesti tämä kytkinpolkimen osa pitää kääntää toiselle puolelle:

Mutta pääsylinterin asennettuani totesin että tuleeko toimimaan, kun jää pirun lähelle kytkinpolkimen akselia tähän tapaan.

Tuo pääsylinterin pää ei hirveästi enään tuosta siirry alemmas.

Oman tyhmyyden takia tuli rikottua tuo osa missä on termari... Halkes kun oli näköjään jäänyt vielä jäämiä vanhasta tiivisteestä. Ehkä ensi kerralla muistaa poistaa kunnolla vanhat ennen kuin aloittaa asennus hommat  :-\

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8032
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #243 : 05.01.2014, 00:42:51 »
On kampiakseli oikeassa kohdassa.

Muokkauksen jälkeen kytkinpoljin näyttää tältä:

Eli sitä pitää myös jatkaa noin 7cm. Tulee kiinni ylempänä oleviin valmiisiin reikiin jolloin pääsylinteri on oikealla kohdalla.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa JoriK

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1001
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #244 : 05.01.2014, 00:46:34 »
Ei riitä että siirrät ton palikan  alapuolle, ainaki mulla se jäi liian lyhyeks sillein. Tosin katkaista se pitää. Kannattaa irrottaa koko poljinteline kokonaisuudessaan pöydälle ja ruuvaat siihen sen pääsylkyn kiinni niin pääset kätevästi mittaamaan just oikeen mallisen palasen painamaan pääsylkkyä ja just oikeeseen asentoon. ;) ite tein ainaki näin. :D Lisäks poljin pitää siirtää ylempiin reikiin siinä telineessä ja poljinta pidentää.  :) Jälkeenpäin kyllä harmittaa kun ei tullut kuvailtua omaa projektia kovinkaan tarkkaan, poljintelineestäkään tullut otettua yhtään kuvaa. ois saanu selventävän kuvan. :-\
« Viimeksi muokattu: 05.01.2014, 01:33:50 kirjoittanut JoriK »

Nykyiset: V70 D5 AWD R-design -11  / 240 -88
Entisiä : 242 -80,  245 -82 ,740 limousine -88, 940 -92, 940 -95, 940 -98, 940 -98,V70R AWD -98, V70R awd ¨laserblue¨-00, V70 D5 -05, V70 2.5T - 05, V70 D5 AWD -06, XC90 D5 AWD -07, V70 D4 AWD -13,  V70 D5 AWD ¨polestar¨-15,  V60 D5 AWD "polestar" -15, S80 D5 AWD Executive - 14, V70 D5 AWD summum - 14, V60 T8 AWD R-Design -20, V60 T6 AWD LR -23, S80 D5 AWD Inscription -15, XC-60 D5 AWD R-Design -14,S60 -03

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 300
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #245 : 05.01.2014, 00:47:02 »
On kampiakseli oikeassa kohdassa.

Muokkauksen jälkeen kytkinpoljin näyttää tältä:
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Eli sitä pitää myös jatkaa noin 7cm. Tulee kiinni ylempänä oleviin valmiisiin reikiin jolloin pääsylinteri on oikealla kohdalla.

Kiitokset tästä  O0 tekee heti paljon enemmän järkeä.

E: näyttäisi siltä että olet jatkanut kytkinpoljinta toisella samanlaisella polkimella vai kuinka?
« Viimeksi muokattu: 05.01.2014, 00:49:35 kirjoittanut Konefriikki »

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8032
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #246 : 05.01.2014, 01:01:24 »
JoriK, on se ainakin mulla piisannut, kuvassakin on vakiopituinen.

Silläpä, mutta samahan se on millä poljinta jatkaa kunhan pysyy nipussa.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa JoriK

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1001
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #247 : 05.01.2014, 01:22:37 »
JoriK, on se ainakin mulla piisannut, kuvassakin on vakiopituinen

Ite ainakin epäilin omassa tapauksessa että olis jääny liian lyhyeks, kun sylinterin "haarukka" tuli sillä vinoon joten tein hieman pidemmän alkuperäistyyppisen  mutta en sitten tiedä, pääasia että toimii :)

Nykyiset: V70 D5 AWD R-design -11  / 240 -88
Entisiä : 242 -80,  245 -82 ,740 limousine -88, 940 -92, 940 -95, 940 -98, 940 -98,V70R AWD -98, V70R awd ¨laserblue¨-00, V70 D5 -05, V70 2.5T - 05, V70 D5 AWD -06, XC90 D5 AWD -07, V70 D4 AWD -13,  V70 D5 AWD ¨polestar¨-15,  V60 D5 AWD "polestar" -15, S80 D5 AWD Executive - 14, V70 D5 AWD summum - 14, V60 T8 AWD R-Design -20, V60 T6 AWD LR -23, S80 D5 AWD Inscription -15, XC-60 D5 AWD R-Design -14,S60 -03

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1194
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #248 : 06.01.2014, 20:13:57 »


Sitten tuli asennettua IPD:n 25mm etuvakaaja. Helposti meni paikalleensa, mutta öljypohja ottaa nyt kiinni vakaajaan  :facepalm: Kun laskee auton renkailleen laskeutuuko vakaaja yhtään alemmas? Ajattelin ratkaista asian tukikumien alle tulevilla palasilla, joilla kone noususi n. 5-6mm.


Itse laitoin vakaajan kiinnikeiden alle parit prikat, jolloin se laskeutui sopivasti alaspäin. Ei kait sitä niitten moottorin tukikumien alle kannata ylimääräistä laitella.
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD2-vikalukijoita.

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 300
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #249 : 06.01.2014, 20:47:23 »
Itse laitoin vakaajan kiinnikeiden alle parit prikat, jolloin se laskeutui sopivasti alaspäin. Ei kait sitä niitten moottorin tukikumien alle kannata ylimääräistä laitella.

Ei muuten huono idea! Pitää seurata tilannetta, sitten kun saa käyntiin, koska tosiaan renkailleen laskettuna jää n. 5mm väliä vakaajan ja öljypohjan väliin.

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1539
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #250 : 07.01.2014, 18:54:44 »
Lainaus
Ja keskimmäiset männät näyttävät tältä. Onko tarpeeksi alhaalla?

aika ovela noi merkit näissä tinakutosissa vai mitä , eiköhän tuo on hyvä  noi merkit on muistaakseni 90ast ykköspytyn ykk sta .Eli kasaat vaan tuon merkin mukaan ja nokan hahlot suoraan kannen mukaan 
 tuo kasaus on vaan tehty tolle ettei venat ottais mäntiin kun lähtee kantta  kinnaa kiinni (tai niin on mulle sanottu)
« Viimeksi muokattu: 07.01.2014, 18:57:09 kirjoittanut bolinder »

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #251 : 17.03.2014, 23:11:20 »
Onkos täällä tapahtunu edistystä?  ::)
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 300
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #252 : 18.03.2014, 08:31:12 »
Onkos täällä tapahtunu edistystä?  ::)

Eipä ole, mutta viikon päästä kun YO:t ohi niin ois tarkotus saada ajokuntoon :P

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Poissa S4ce

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #253 : 18.03.2014, 09:17:56 »
Oho tämäpä olikin mielenkiintoinen projekti ja hyödyllinenkin. Itselläni on myös projektina vastaavan moottorin asennus 200-sarjalaiseen toki B6304 ja automaatilla

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 300
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #254 : 27.05.2014, 11:21:50 »
Eipä ole tämä paljoa edennyt, mutta hitsautin kaverilla keppitelineen kuntoon. Hiukan meni vinoon, mutta katotaa jos toimsi kuitenki...

Johtosarja vaikuttaa toivottomalta, joten ajattelin jos etsisi jostain ehjän. Tuleeko ongelmia jos hankin johtosarjan autosta, jossa on ollut automaattilaatikko?

Volvo 240DL -85 B200K+M45

 

Carcom Oy  Elekma