Aiemmin pähkäilimme väliluokan kortille 25 kW kuristettujen pyörien toimintaa.
Nyt on sitten kaasukahvan liikettä rajoittaen 25 kW kuristettu ruiskumoottorinen CBR600F koeajettu.
Oli yllättävän positiivinen kokemus, vaikka ihmeteltiin kylmien tyyppien kohdalla, että "tää ei voi toimia" kun kaasukahva kääntyy alle 30 astetta. Sekä kevarikuski että Pannarikuski kuitenkin tykkäsivät ajamisesta.
Monet vertaavat kuristettua pyörää täysitehoiseen ja pettyvät kun "eihän se mee mihkään". Jos mittatikkuna on kevari, vaihtuu bamburunkoinen ylikokoinen mopo oikeaan moottoripyörään, jossa on täysikokoisen moottoripyörän runko, alusta, jarrut, ohjaustuntuma ja suuntavakavuus. Ja kevariin verrattuna hirmuinen suorituskyky. Sehän kulkee ihan kuin normaali henkilöauto :2funny
Mutta kyllä sillä ajaa voi ihan hyvin. Eihän se lähde kuin moottoripyörä, mutta eipä tarvitse varoa takaatulevia kevarin tapaan. En tiedä minne saakka Cebari olisi pinkaissut, mutta satanen + ALV löytyi kyllä sangen vaivatta vaikkei kaasua mahdu kuin hieman raottamaan.
Ei sitten kuitenkaan ostettu sitä Cebaria, kun Thundercatin ajoasento, katteet, peilit ja yleinen mukavuus tuntuisivat sopivan Sport-Touring genren jälkimmäiseen osa-alueeseen paremmin.
Nyt vaan pitää löytää jo bongattuun Cattiin kuristukset jostain ja vähän äkkiä.
Tai oikeastaan, ei sillä nyt NIIN kiirettä ole. Kyllä minä voin ajaa Catilla itsekin muutaman päivän postipakettia odotellessa
