Futurez  Kulkukoira

Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET

  • 275 Vastauksia
  • 77710 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Viltsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #120 : 27.09.2012, 21:44:56 »
Sulla on 1. pytyssä silloin huuhtelu ja imutahdin vaihto meneillää, kun jakaja lykkää sinne kipinää? Eli venttiilit auki kun kipinä tulee ja käynti tietysti aika heikkoa silloin.

Nosta jakaja ylös ja käännä kampiakselia 1 kierros ja laske jakaja takas paikalleen.   ::)
740tic -85  740gle -88

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 628
Re: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #121 : 27.09.2012, 21:48:10 »
Toi olis just se "puoli rinkiä" pielessä, eli täyden kampiakselin kierroksen.
Etit koneesta ykkösen yläkuolokohdan jossa venttiilit on kiinni. Sitten vedät siitä natsasta mihin pyörijä osoittaa piuhan ykköspytylle. Seuraavista natsoista järjestyksessä pyörimissuuntaa seuraten 3-4-2.

Sytkälampulla hienosäätö ja koneet tulille.

Viltsu ehtikin jo edelle 8)

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #122 : 27.09.2012, 21:59:42 »
kiitos teille kullan murut <3

E: perjantaina firman sauna ilta, eikun anteeksi tyky päivä... mutta eiköhän tuo lauantaina sitten liene käynnissä
« Viimeksi muokattu: 28.09.2012, 07:50:11 kirjoittanut skebazu »

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 628
Re: Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #123 : 27.09.2012, 22:13:12 »
kiitos teille kullan murut <3
Piti sit tääkin kommentti lukea pihalla kännyllä.
Taas naapurit ihmettelee että mitä toi höyrypää räkättää yksin pimeässä ;D

Sent from my GT-I9001 using Tapatalk 2

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #124 : 27.09.2012, 22:14:08 »
Sulla on 1. pytyssä silloin huuhtelu ja imutahdin vaihto meneillää, kun jakaja lykkää sinne kipinää? Eli venttiilit auki kun kipinä tulee ja käynti tietysti aika heikkoa silloin.

Nosta jakaja ylös ja käännä kampiakselia 1 kierros ja laske jakaja takas paikalleen.   ::)

Eikö tuokin oo helpompi kun nostaa jakajan irti, kääntää sen akselia puolikierrosta ja tipauttaa takaisin paikoilleen ;) Mutta nythän tuolle ei ole tarvetta kun auto kerran käy ja asteet näkyy lampulla.

Itse olen jokakerta jakopäätä laittaessa katsonut, että mihin pyörijän kärki osoittaa kun kampi ja nokka ovat merkeissään. Ei olisi ensimmäinen vinokone, jossa olisi jakopään merkkeihin laiton jälkeen jakaja pielessä. Niitä kun on moni ehtinyt rassaamaan niin jollakin on hihnan vaihdon yhteydessä apuakseli mennyt sivuun ja se on sitten korjattu nostamalla jakaja irti ja kääntälllä akselia (tai vaihtamalla tulpanjohtojen paikkoja) ja kun seuraava seppä remmiä vaihtaessa laittaa apuakselinkin kohdalleen niin se sitten ihmettelee kun jakajan on ihan missä sattuu :D
Ja omasta kokemuksesta voin sanoa, että välttämättä ei piisaa jakajalla säätövara jos apuakseli on pari-kolme hammasta pielessä. Kerran nostelin jakajan jokusen kerran pois paikoiltaan kun apuakseli oli sen kolme hammasta pielessä ja jakajalle ei millään saanut kunnolla säätövaroja. Aina piti vetää säätö aivan jompaankumpaan reunaan, että sai lähelle oikeeta. Lopulta sitten löysäsin jakoremmin ja laitoin apuakselinkin merkkiinsä niin sai jakajan säädönkin laittaa keskelle.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8015
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #125 : 29.09.2012, 00:50:04 »
millä tavalla puoli kierrosta pielessä ?

eli pyörijä on ykk:ssa 180 astetta väärässä asennossa osoittamassa nelosen tulpan johtoa. niin silloin ajoituslampulla näyttää ajoitus olevan 15 astetta

Sitähän se vika sitten löytyi. Ei muuta kuin kovaa ajoa taas...

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #126 : 29.09.2012, 01:24:47 »
Sitähän se vika sitten löytyi. Ei muuta kuin kovaa ajoa taas...

 tykkää

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #127 : 30.09.2012, 15:28:22 »
Nyt on kokeiltu 180 astetta toisinkin päin ja etittiin ennakko siihen 15 astetta. Ei muutaku välillä pamahda putkessa. Ja käänsin sen takas 180 astetta ja 15 ennakkoihin niin lähtee käyntiin muttei pysy ilman kaasua ja kone\auto tärisee älyttömästi

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #128 : 30.09.2012, 16:29:47 »
juu mutta se remmi tosiaan on pielessä vain siitä akselilta mikä pyörittää virranjakajaa, nokka ja kampi osuu oikeisiin kohtiin niitten omille merkeille.

nopeampi ja helpompi ettiä ykk ja kääntää virranjakaja oikeaan asentoon, ja tehdä hienosäätö ajoituslampun kanssa  :)

ei tartte purata kuin tulppa ja jakaja pois  *taavih->
En tiä mistä johtuu, mutta mulla vaan ei usko riitä tähän vieläkään. No se on toki hyvä että pääsee noin helpolla kun ei laita sitä jakopäätä kohilleen vaan säätää vaan sytkän, mutta kannattaisko nyt kuitenkin tsekata että edes nokan ajotus olis kohallaan, vaikkapa ihan ykkösen tulpanreiästä kattoa että kellari on nollassa ja sitten nokan merkki tsekaten.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #129 : 30.09.2012, 16:36:14 »
kannattaisko nyt kuitenkin tsekata että edes nokan ajotus olis kohallaan, vaikkapa ihan ykkösen tulpanreiästä kattoa että kellari on nollassa ja sitten nokan merkki tsekaten.

tsekattu on, nokka ja kampi akseli on täysin niinkuin pitää.

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 628
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #130 : 30.09.2012, 19:47:35 »
Jos nyt ykköseen tulee kipinää oikeaan aikaan, niin eihän ole 3. ja 2. pytyn piuhat ristissä.

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #131 : 30.09.2012, 20:06:17 »
Sytkä järjestys 1 3 4 2

E: 2 ja 3 pytyn tulpat on kyllä märät kun taasen 1 ja 4 pytyn ihan normi kuivat.
« Viimeksi muokattu: 01.10.2012, 10:13:53 kirjoittanut skebazu »

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #132 : 01.10.2012, 15:55:07 »
Nyt on kokeiltu 180 astetta toisinkin päin ja etittiin ennakko siihen 15 astetta. Ei muutaku välillä pamahda putkessa. Ja käänsin sen takas 180 astetta ja 15 ennakkoihin niin lähtee käyntiin muttei pysy ilman kaasua ja kone\auto tärisee älyttömästi
Vaihdoitko myös tulpanjohtojen järjestyksen kun kiepautit jakajaa 180 astetta? Jos et niin sulla oli johdot väärässä järjestyksessä ;)
Kannattaa vaihtaa tulpat, jos ovat kastuneet niin eivät enää anna kunnolla kipinää tai saattavat olla kokonaan pimeänä (eritoten NGK:t on tosi herkkiä pimenemään jos kastuvat).

Eli jos sulla on jakaja ja syttyjohdot siinä järjestyksessä missä sait käymään ja näet lampulla syttymerkin nelosen johdosta niin sulla on jakaja sen puolikierrosta pielessä. Käännät jakajan akselia puolikierrosta ja laitat syttyjohdot uudelleen jakajan kanteen niin, että 1 ja 4 sekä 2 ja 3 vaihtavat keskenään paikkoja. Pitäs pelata ja ajoitusmerkkien näkyä normaalisti ykkösen johdosta katsellessa. Jakajan rungossa (siinä reunassa mitä vasten kansi nojaa, voi olla vaikea havaita) on viiva mihin pyörijän kärjen (ja ykkösen nastan) pitäisi osoittaa silloin kun kampi ja nokka ovat merkeissään ja ykköselle pitäs jakaa kipinää, sehän ei tosin osoita oikein jos apuakseli ei ole merkissään..
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 628
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #133 : 01.10.2012, 16:49:25 »
Ethän ole sekaantunut jakajan pyörimissuunnassa?

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #134 : 01.10.2012, 18:00:23 »
tulpanjohtoja on aina yritetty vaikka millä tavalla myös vaihdella, nyt on monta kertaa jo kokeiltu niin että jakaja on oikein tai että se on 180 astetta väärin ja molemmissa variaatioissa heitelty tuloksetta vielä tulpanjohtoja sikin sokin...

ja pyrimis suunta on kyllä tiedossa, näkeehän sen ilman virranjakajan kantta kun kampiakselia pyörittää..

tänään koitin toisilla tulpilla, ja vielä toisilla johdoilla, ja vielä sitä 2 ja 3 ristiin jne...

ei mitään uutta positiivista kerrottavaa...

otan tässä joku sateeton päivä taas kaikki auki ja kasaan uudestaan. rupesi mietityttämään tuo säädetävä nokkapyörä että saakohan sen asennettua 180 astetta väärin päin. ei pitäisi saada mutta katotaan

 

KL-varaosat  Race.fi