Carcom Oy  Elekma

Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET

  • 275 Vastauksia
  • 77670 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 628
Re: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #135 : 01.10.2012, 18:09:51 »
Josko kurkistat sinne venttiilikoppaan, että missä vaiheessa on ykkösen nokat ylöspäin.

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #136 : 01.10.2012, 18:15:33 »
kaiken järjen mukaan silloon ku nokan merkki ja kampuran merkki on kohillaan ykk:ssa.
mutta kyllä kyllä pitää alkaa taas purkamaan, kun ei tunnu nyt mikään muu auttavan
(olisin ajat sitten tarkistanut muttakun ei raaskinut, koska ei ollut tuon mallista venttiilikannen tiivistettä saatavana niin vedin siihen sitä motonetin vesipumpulle tarkoitettua tiiviste liimaa. niin ei vittiny pilata sitä liimapintaa ku pitää taas levittää uudet, jaippi kyllä sä laihialaisena ymmärrät  ;))
« Viimeksi muokattu: 01.10.2012, 18:17:28 kirjoittanut skebazu »

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 628
Re: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #137 : 01.10.2012, 18:26:03 »
Tuplavahinko.
Menee tiivistettä hukkaan ja pahimmillaan rupee bensaakin taas kulumaan ;D

Poissa tommi m

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • www.vrcf.fi
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #138 : 01.10.2012, 20:13:15 »
kampuran ja nokan merkit paikoilleen. pyörijän pitäis osoittaa suunnilleen siihen jakajan merkkiin. sen mukaan sytysjohdot. jakajan pultti vaikka pois ja pyörittään. kyllä sen pitäs tällä lähtee. ne väliakselin merkit on ihan tuhruja. oli itsel sama pulma,ja tällä tavalla löytyi taas käyntiääni.

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #139 : 02.10.2012, 17:26:07 »
Morot tallilta,

Ykk:ssa
nokka on asennossa missä pitää, eli venttiilit kiinni.
sama juttu kampuralla, prikuulleen oikeassa asennossa.
Jopa tuo jakajan pyöräkin on sittenkin oikein eli osoittaa kello kolmeen, omaab merkkiinsä.
ja jakajan pyöriäkin osoittaa ykköspytyn tulpanlähtöä.

Auto siis tärisee eerittäin erittän lujaa ja ei vastaa kaasuun kuin pumppaamalla. Eikä pysy käynnissä ilman kaasun pumppailua.

Apua apua ?

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #140 : 02.10.2012, 18:05:51 »
 :idiot2:

kiwat venttiilin välykset  ::) "välykset" ei oo välystä.

Ei mene edes 0,05 rakotulkki väliin. Eli venttiilit jää kantamaan.

Otin vanhasta kannesta, eli siitä mistä nokankin otin, niin nuo "kupit" joissa tuo säätöpala sijaitsee. Katoin mauserilla että olis ihan samanlaiset mutta otin vanhat koska olivat palvelleet samaa nokkaa edellisessäkin kannessa samassa bärjestyksessä.

No nyt oo  tallilla yksin eikä kokemusta välysten säädöstä ja vettäkin alkoi satamaan, pitänee odottaa että Fileman tulee joku päivä kaveriksi säätämään välykset.

toivotaan parasta että vika viimein löytyi :)
käynti ääni ja tyyli johdattaa pahasti kyllä sytytyksen puolelle  :-[

E: olishan nuo välykset ollu hyvä kattoa heti, mutta kiire kiire kiire  :-[
« Viimeksi muokattu: 02.10.2012, 18:09:36 kirjoittanut skebazu »

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #141 : 02.10.2012, 18:08:09 »
Niin ja kiitos jaipin 24/7 puhelinpalvelusta  ;)

Poissa oooozz|

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • Alltbra
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #142 : 02.10.2012, 18:09:42 »
Ookkona varma että käypi kaikilla pytyillä?
S90 D5 AWD inscription -17
855 T-5R -95

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 628
Re: Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #143 : 02.10.2012, 18:31:51 »
Niin ja kiitos jaipin 24/7 puhelinpalvelusta  ;)
Toivotaan nyt vaan että Volle on pian taas käyttökunnossa.

Sytkävialtahan se toikin kuullostaa.
Puristukset vuotaa imu/pakopuolelle ja jos sattuu syttymään niin pauketta piisaa molemmin puolin lohkoa.
« Viimeksi muokattu: 02.10.2012, 18:33:55 kirjoittanut jaippi »

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #144 : 02.10.2012, 18:36:44 »
kerran kun yritettiin käynnistää niin pamautti oikeen kunnolla imusarjan välistä :D
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #145 : 02.10.2012, 18:52:47 »
Ookkona varma että käypi kaikilla pytyillä?

kuullostaa siltä ku ei kävis, mutta kyllä kaikki saa ainakin kipunaa.

Sytkävialtahan se toikin kuullostaa.
Puristukset vuotaa imu/pakopuolelle ja jos sattuu syttymään niin pauketta piisaa molemmin puolin lohkoa.

 *tumppuun->

kerran kun yritettiin käynnistää niin pamautti oikeen kunnolla imusarjan välistä :D

niin teki, ja silloin oli vaan mielessä että kipinää tulee mutta väärään aikaan.
oikeeseen aikaanhan se tulee mutta venat jää vähä auki

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #146 : 03.10.2012, 09:03:11 »
:idiot2:

kiwat venttiilin välykset  ::) "välykset" ei oo välystä.

Ei mene edes 0,05 rakotulkki väliin. Eli venttiilit jää kantamaan.

käynti ääni ja tyyli johdattaa pahasti kyllä sytytyksen puolelle  :-[


Juu ei varmaan käy kunnolla jos ventiilit kantaa ja pauketta piisaa imu- ja pakopuolelle ;D
Eikun säädätte välykset niin varmaan rupeaa toimimaan. Sinänsä outoa, että välykset olisivat kadonneet jos kupit ja nokka ovat olleet ennenkin parina. Kenokoneessa kun yleensä ei tarvitse säätää välyksiä vaikka vaihtaisi eri nokkakepin (vakio).
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #147 : 03.10.2012, 09:10:06 »
Juu ei varmaan käy kunnolla jos ventiilit kantaa ja pauketta piisaa imu- ja pakopuolelle ;D
Eikun säädätte välykset niin varmaan rupeaa toimimaan. Sinänsä outoa, että välykset olisivat kadonneet jos kupit ja nokka ovat olleet ennenkin parina. Kenokoneessa kun yleensä ei tarvitse säätää välyksiä vaikka vaihtaisi eri nokkakepin (vakio).

mutta onkohan noissa 530 ja 405 kannen kupeissa sitten jotain pientä eroa ?

nyt siellä on siis 530 kannen kupit/säätöpalat ja tosiaan samassa järjestyksessä kuin ennenkin tuon nokan kanssa

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #148 : 03.10.2012, 14:01:32 »
Kupit on samanlaiset mutta saattaahan ne säätöpalat olla eripaksuiset. Eli luultavasti ei olisi kannattanut vaihtaa kuppeja vaan pelkkä nokka. Ainakin itse olen vaihdellut vakionokkia koneesta toiseen ja ei juuri ole tarvinnut säädellä välyksiä.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa tommi m

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • www.vrcf.fi
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #149 : 03.10.2012, 19:38:09 »
venttiilit oli syvemmällä,nyt ne oli eri syvyydessä. hiukan ku hio seetejä,niin kyllä välykset muuttuu. edellinen kansi oli rempattu. säätölaattoja tarvitaan..

 

RallyBaron  Samppasport