Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET

  • 275 Vastauksia
  • 77699 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #150 : 03.10.2012, 22:14:34 »
nyt on melkein kaikissa välys 0.35mm PAITSI ykkösen pako venassa vain 0.10mm ja kolmosen pako 0.20mm en saa niitä enään isommiksi koska siinä kupissa on jo niin pieni se säätölevy että jos pienemmäksi menee niin uppoaisi kupin sisään, jota ei ilmeisesti saa tapahtua ? taitaa kupin reuna ruveta sitten jyrsimään jo nokan pintaa ?

mutta mielestäni ei jää venttiili kantamaan, taitaa olla vaan tyhjät otettuna nyt pois siitä kumista. eli nokan päässä oleva kumi vain puristettuna kasaan, mutta venttiili kiinni.. tai sitten ei.

huomenna selviää lähteekö käyntiin

iso muutos siihen että vielä eilen ei mennyt edes 0.05 rakotulkki mihinkään väliin
« Viimeksi muokattu: 03.10.2012, 22:17:18 kirjoittanut skebazu »

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8015
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #151 : 03.10.2012, 22:36:48 »
Olisit vaan antanut niiden kannessa olleiden nostajien olla omilla paikoillaan. Harvemmin noi Volvon nokat kuluu siten, että pitää nokan kuluneisuuden takia välyksiä säätää.

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #152 : 04.10.2012, 07:53:05 »
Olisit vaan antanut niiden kannessa olleiden nostajien olla omilla paikoillaan. Harvemmin noi Volvon nokat kuluu siten, että pitää nokan kuluneisuuden takia välyksiä säätää.

totta, ku olis vaan antanu  :facepalm:



tulipahan selväksiv että b21et tai ainakaan tämä yksilö 405 kannella. ei ota venttiilit mäntiin jakohihnan katketessa, ollut kone ykk:ssa ja kun säädin välyksiä niin pyörittelin nokkaa huoletta ympäri.

tuota en tästä b21et:stä tiennyt.


Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #153 : 04.10.2012, 08:26:25 »
Kaikki Bxx koneet on vapaasti pyöriviä kuten myös Bxxx ahdetut (vai olikohan näissä joku poikkeus).
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa Pumpe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 161
  • Ilo alkaa kilosta.
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #154 : 04.10.2012, 19:37:19 »
B234f ei ainakaan ole, kieronaulaisia yksilöitä on ainakin ollut niin monta  :D
S80 D5
740 "T6"

EVO8

  • Vieras
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #155 : 04.10.2012, 19:50:21 »
nyt on melkein kaikissa välys 0.35mm PAITSI ykkösen pako venassa vain 0.10mm ja kolmosen pako 0.20mm en saa niitä enään isommiksi koska siinä kupissa on jo niin pieni se säätölevy että jos pienemmäksi menee niin uppoaisi kupin sisään, jota ei ilmeisesti saa tapahtua ? taitaa kupin reuna ruveta sitten jyrsimään jo nokan pintaa ?

mutta mielestäni ei jää venttiili kantamaan, taitaa olla vaan tyhjät otettuna nyt pois siitä kumista. eli nokan päässä oleva kumi vain puristettuna kasaan, mutta venttiili kiinni.. tai sitten ei.

huomenna selviää lähteekö käyntiin

iso muutos siihen että vielä eilen ei mennyt edes 0.05 rakotulkki mihinkään väliin

Miten ohutta levyä sulla siellä on? Fiatin ohuempaa säätöpalaa on joskus laitettu ja tarvittaessa kupin reunasta vähän madallettu.

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #156 : 04.10.2012, 20:13:19 »
ei siitä kupin reunastakaan paljon saa pois otettua ? pienin pala tulee nyt sen kupin reunan tasalle tai 0.05 sen yli. palan paksuutta en nyt muista

E: en käynyt sateen kunniaksi kasaamassa jakopäätä ja kokeilemassa käyntiin.
huomenna vaikka satais  ::)

E1: on tainnut vanhassakin kannessa venttiilit kantaa vähän ? eikös se selittäis aika hyvin ne -0.3bar paineet tyhjäkäynnillä (1000rpm nykyään) ? eikä moottorijarrutuksessakaan tosiaan enempää alipainetta :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 05.10.2012, 20:17:29 kirjoittanut skebazu »

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #157 : 06.10.2012, 16:05:47 »
Auto käy nyt vihdoin.
ahtopaineet tyhjäkäynnillä edelleen -0.25  :)

Se yksi venttiili pitää vielä säätää, sillee että ottaa kupista pois 0.25mm ja löytää pitää jostain 0.24mm paksu säätöpala. Mistäköhän tommosen löytäs  ???

Oli ehkä pientä naputusta venttiileistä havaittavissa lämpimänä.
ja aina kovan kiihdytyksen jälkeen paukahtaa putkessa.
kylmänä oli hyvä. Lämpösenä ehkä teho hukassa ja savutus alkoi.
« Viimeksi muokattu: 06.10.2012, 16:17:43 kirjoittanut skebazu »

Poissa tommi m

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • www.vrcf.fi
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #158 : 06.10.2012, 17:01:34 »

Se yksi venttiili pitää vielä säätää, sillee että ottaa kupista pois 0.25mm ja löytää pitää jostain 0.24mm paksu säätöpala. Mistäköhän tommosen löytäs  ???

tasohiomakoneella laattaa hiomaan... ei kai löydy. mutta voisko sen kupin pohjaa koittaa hiota syvemmäksi hiukan. pylväsporaan pistää hiomakiven. siis sisäpuolelta,missä venttiilin pää kohtaa. venttiilin päästä kun saisi hiottua pois olisi paras. itse ostin oman kannen ja piti olla asennusvalmis,mittasin kuitenkin välyksiä,ei ollut. hion pakoventtiileistä 2 milliä pois ennen kuin pääsi edes säätöarvoihin.   :P

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #159 : 06.10.2012, 17:09:48 »
Hyvä idea, milläköhän onnistuis tuon parikymmenystä ottamaan venttiilin päästä pois, niin että venttiili paikoillaan.

Poissa tommi m

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • www.vrcf.fi
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #160 : 06.10.2012, 17:23:13 »
dremelillä,tai sen tapaisella. eikä haittaa vaikka lähtee enempi kuin 0.2mm. säätövaraa on.

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #161 : 06.10.2012, 17:35:50 »
juu pitää toteuttaa, kiitos tästä  :)

linkatkaas joku johonkin nettikauppaan missä olis kierrosten rajoittimia myytävänä. tarttis saada nottei tällekkin kannelle käy samat kuin vanhalle. :juhau:

Poissa tommi m

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • www.vrcf.fi
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #162 : 06.10.2012, 17:56:28 »
msd 6al olis hiton hyvä. mutta en ainakaan itse oo saanu toimimman k-jetin kanssa. jakajaan rajoittimellinen pyörijä. mutta siinä oli ongelmamana liian raju pätkäsy. hajotti paikkoja.
http://www.aircooled.fi/tuote/56/sytytysyksikko-msd-6al

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4207
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #163 : 06.10.2012, 18:16:39 »
Auto käy nyt vihdoin.
ahtopaineet tyhjäkäynnillä edelleen -0.25  :)

Se yksi venttiili pitää vielä säätää, sillee että ottaa kupista pois 0.25mm ja löytää pitää jostain 0.24mm paksu säätöpala. Mistäköhän tommosen löytäs  ???

Oli ehkä pientä naputusta venttiileistä havaittavissa lämpimänä.
ja aina kovan kiihdytyksen jälkeen paukahtaa putkessa.
kylmänä oli hyvä. Lämpösenä ehkä teho hukassa ja savutus alkoi.
0.24mm säätöpala ?

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #164 : 06.10.2012, 18:36:54 »
msd 6al olis hiton hyvä. mutta en ainakaan itse oo saanu toimimman k-jetin kanssa. jakajaan rajoittimellinen pyörijä. mutta siinä oli ongelmamana liian raju pätkäsy. hajotti paikkoja.
http://www.aircooled.fi/tuote/56/sytytysyksikko-msd-6al

joo, ja ajattelin ihan halvimmasta päästä että jos vaikka 50e rajoitin jostain löytys, joskus semmosia osunt netissä vastaan kun ei ole ollut tarvetta ja nyt ei etsimälläkään..

0.24mm säätöpala ?

niin ? mutta sen voi jo unohtaa.
otan venttiilistä

 

Samppasport  Futurez