Futurez  Kulkukoira

Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET

  • 275 Vastauksia
  • 77645 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #195 : 01.07.2013, 19:29:01 »
tuli nyt semmonen mieleen että paljonko vaikuttaa vakio kannentiivisteen kestävyyteen kun alakerta on porattu 1mm ylikokoon ?
jääkös tiivisteen liekkirenkaat vähän liiaksi näkyville pytyn puolelle ?

ja jos ei vakio tiiviste käy, niin tuo edellinenhän oli vakio tiiviste. niin mistä sitten saa ylikoon tiivisteitä ?

tuskin 1mm vaikuttaa mutta varmistan nyt kuitenkin vielä..

tallillahan noita vois ihmetellä, sovitella ja ihmetellä mutta kun en sielä nyt ole, ja amatimiehien neuvot on aina hyvästä.
« Viimeksi muokattu: 01.07.2013, 19:32:23 kirjoittanut skebazu »

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1579
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #196 : 01.07.2013, 19:54:10 »
Jos en aivan väärin mutuile niin vakio tiivisteessä on reikä 1mm isompi kuin vakio poraus ja juurikin sen takia että ylikokoon poratun koneen kanssa käy sama tiiviste.

Ainakaan b230 koneessa ei 96,5mm porauksella (vakio 96mm) tule tiiviste sylinterin reunana yli.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4207
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #197 : 01.07.2013, 20:30:01 »
Jos ihan tarkkoja ollaan niin niitä tiivisteitähän on 2 eri porauksilla B21 ja pienemmät sekä B23.
Pienemmät numerolla 1378645 ja isommat 1378646.

http://www.skandix.de/en/spare-parts/engine/gaskets/cylinder-head/gasket-cylinder-head/575/

http://www.scantechproducts.com/carparts/en/product-list/product-list-1.79.1.php?cat3=72

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #198 : 01.07.2013, 20:52:15 »
kiitos tästä, nyt ehkä uskaltaa jo töistä tullessa ostaa tiivisteen ilman että käy talilla ensin ihmettelemässä..

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #199 : 04.07.2013, 18:12:26 »
Tallilla vaihdan just vena varren kumeja..
Osaako jokusanoa että miks mun kannessa ei ole pakopuolella ollut kiinni kumeja ?
Yläpään tiivistesarjassa kuitenkin tuli 8kpl kumeja.. Nyt paikallaan on vaan imupuolella, ei pakopuolella laisinkaan ?

Laitan nyt kuitenkin 8kpl kiinni vai?
Otin kuvankin mutta en osaa kännykällä linkata sitä tänne.  Latasin kyllä sen skebazu.1g.fi jossain siellä viimesin kuva se on..

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #200 : 04.07.2013, 18:25:09 »
Ei pakopuolelle näytä edes mahtuvan kumia ?
ei ohjurissa ole pyöristystä kuten imupuolella ?
lataan toisenkin kuvan 2min..

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1579
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #201 : 04.07.2013, 18:48:40 »
8v kannessa on venttiilivarren kumit vain imuventtiileissä.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #202 : 04.07.2013, 19:03:47 »
Miksi ylpääntiivistesarjassa tulee 8kpl kumeja mukana ?
Soitin laihian volvo asiantuntialle ja tätä se kans epäili.

Yks kysymys vielä ostin tiiviste sarjan nimikkeellä b21et vaikka kansi on tyypiltään 405, onko samat kumit ? Paikallaan ne ainakin jo on  ;)

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #203 : 04.07.2013, 22:05:29 »
kaikki on selvää ja kansi kasattu, mitäs paatte tämmösen amatöörin asialle  :hello:

ne kuvat näkyviin nyt koneelta:

siinä ei pakopuolella kumia, minkä takia nuppi menikin sekaisin.


kamat pöydällä.


työkalua ja kantta, kiitos taas työkalun lainaamisesta amazoni tyypille.


auto tulee jurva miitin jälkeen myyntiin, edellyttäen että savutus saadaan tällä kannen korjauksella loppumaan.. pistäkää korvan taakse, tästä volvo joka kulkee kahva edellä, kiinnostuneet saa tulla miitissä kattomaan tarkemmin, ja tosiostajat vaikka koe ajaa.

myyntiin siksi että pösö nyt kuitenkin vie vähemmän niinku kaikki ymmärtää ja rahaa pitäs saada tuohon projektiinkin.
« Viimeksi muokattu: 04.07.2013, 22:11:16 kirjoittanut skebazu »

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #204 : 08.07.2013, 19:18:26 »
Auto läjäs ja koe lenkkiä heitetty..

yläpääntiivistesarja kokonaisuudessaan vaihdettu, edelleen pitkissä moottorijarrutuksissa savuttaa valkoista savua. Normaali ajossa ei mitään, mutta tosiaan kun moottorijarruttaa nin savutus alkaa. Tiedä edes miten selittäis kun on niin hämärä juttu.

Tai jos tallin pihas paikallaan antaa vähän kaasua niin kun kierrokset ovat siitä laskeneet tyhjäkäynti lukemiin niin noin 3sek siitä hetkestä laskettuna alkaa pökkäämään valkoista putkesta about 3sek

Onko ideoita esim k-jetin suuttimet jäis moottori jarrutuksessa päälle/päästäis liikapitkään läpi ?
Onko se kuitenkin se ahdin ?

Tuun tällä kuitenkin miittiin että joku amatimies voi tulla kurkkaamaan ? Vettä eikä öljyäkään syö.. Jos öljyä niin niin vähän että en näillä lyhyillä koe ajoilla ole vielä sitä tikusta ehtinyt huomaamaan.

Ei viitti tässä kunnossa vielä sitä myydäkkään.
« Viimeksi muokattu: 08.07.2013, 19:20:24 kirjoittanut skebazu »

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #205 : 08.07.2013, 19:53:48 »
No nyt näkyy ahtimen kompurapuolelta löytyvän hieman öljyä

Poissa tommi m

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • www.vrcf.fi
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #206 : 09.07.2013, 02:46:14 »
Taitaa olla putkessa niin paljon mähnää että se siellä käryää kun lämpenee.  :P

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #207 : 09.07.2013, 12:20:13 »
Ettei olis samaa vikaa ku mulla? Putkes öljyä, palaa kun ajat menemään. Mulla se tosin rupes kunnolla lämmettyään lykkäämään sitä savua ihan tasaisessa ajossakin, ja auta armias ku vaikka motarilta vaihdat pois ja kun pysähdyt ja auto tyhjäkäynnillä. Niinku olis juhannuskokko auton takana. Nyt 1500km ajeltu ja enää ei ole vähään aikaan lykännyt yhtään ylimääräistä.
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #208 : 09.07.2013, 16:38:47 »
itseä epäilyttää toi ahdin kun siinä on aivan älyttömästi pitkittäisvälystä.. mitä sanoo asiantuntijat johtuisko siitä?
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1579
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #209 : 09.07.2013, 17:08:33 »
itseä epäilyttää toi ahdin kun siinä on aivan älyttömästi pitkittäisvälystä.. mitä sanoo asiantuntijat johtuisko siitä?
Ehjässä/toimintakuntoisessa ahtimessa ei ole/ei saa olla pitkittäistä välystä ollenkaan joten erittäin suurella todennäköisyydellä syy pölläytyksiin on ahtimessa.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

 

Elekma  Autoracing