Siis... Haloo... 
Kun se ratti lukitaan keskiasentoon niin se ON keskiasennossa.
Usein nuo nopeasti tehdyt (halvat) suuntaukset jättävät jälkeensä juuri sen että ratti on vinossa. Kun hommaan viitsii paneutua niin ratin saa kyllä kerrallakin suoraan. Nimim.. satoja ellen tuhansiakin suuntauksia tehnyt. 
Haloo, kuka siellä?

Siis nimenomaan tuo on asian ydin. Monesti, kun asentaja persepitkällä, korppa ja pää vinossa oviaukossa roikkuu. Katsoo, että nyt ratti on suorassa laittaa lukituksen niin eihän se oikeasti täysin suorassa / keskellä ole. Se siis ei ole keskiasennossa lähtötilanteessakaan ja sitten kulmat säädetään vinon ratin mukaan.
Tämä on siis tapahtanut itselläni noin 4/5 kerrasta ettei kovin hyvä prosentti ole, eri konttoreilla ja eri asentajan kanssa. Uusinta kierroksella sitten itse roikkuu ratissa.
En tiedä mikä on halpa ja kallis suuntaus? Eikös ne melkein kaikki ~100e nurkilla ole, yli tai alle.
Kyllä. Asentaja joka hoitaa homman oikein ja tietää mitä tekee niin homma menee nappiin. Tiedä sitten miksi se ei aina onnistu?
Hienoa, jos sinulta onnistuu.

Onhan se asentajastakin hieman noloa, kun asiakas joutuu palaamaan ja kertoo "ei ole ratti suorassa ja ratin ollessa suorassa auto menee vinoon". Sitten vielä neuvoo / näyttää, eikä tarvitse tämän jälkeen tulla.
Asentajasta tietysti voi tuntua, että asiakas on hieman

mutta asiakkaana tietysti suunnattomasti ärsyttää, kun hommaa ei kerralla saada kuntoon.
Montako prosenttia asiakkaista ajaa 40 tai pienemmän profiilin kumeilla ja jäykällä alustalla? Tietää tai kiinnostaa miten sen alla olevan kottero kuuluisi mennä suoraa tai halutulla tavalla. Varmaan aika pieni?
Itsekkin olen ajanut autoja joissa ratti on hieman vinossa ja niistä sanonut omistajalle "ihan suoraan se menee" on aika tyypillinen vastaus. Tämän tyyppisiä ihmisiä se ei tietysti haittaa. Hyvä, jos 3 pyörää on kiinni ja matkaa voi jatkaa tjs.
Itse Vianor -ketjua boikotoin edelleen ja välitän todella huonoja kokemuksia myös muille.