Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

2.5T nesteongelma (mysteerinen)

  • 49 Vastauksia
  • 19095 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vollo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5T nesteongelma (mysteerinen)
« Vastaus #30 : 06.02.2011, 20:43:55 »
Autovahinkokeskuksesta kannattaa myös katsella "varaosa-autoa".
http://www.autovahinkokeskus.fi

Poissa vovo-s70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • http://www.minunauto.com/auto/25198
Vs: 2.5T nesteongelma (mysteerinen)
« Vastaus #31 : 06.02.2011, 22:18:12 »
hmm.. tuon turbo remontin jälkeen alkoi tämä nesteongelma.. voisiko turbo aiheuttaa tuon kuplimisen ja paisuntasäiliöön ilmentyvän liiallisen paineen? Paisuntasäiliöön tuleva pieni letku ruikki välistä nestettä auton käydessä.

Poissa C70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 531
Vs: 2.5T nesteongelma (mysteerinen)
« Vastaus #32 : 06.02.2011, 22:43:24 »
Turbo on vesijäähdytetty, voipi olla halki  ::)

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5T nesteongelma (mysteerinen)
« Vastaus #33 : 07.02.2011, 06:03:41 »
Tuliko se lohko tarkastettua kunnolla kun kansi oli poissa? Ei näissä 83 mäntäisissä koneissa sylinterin halkeaminen ole aivan tavaton juttu. Varsinkin kun hönkää on otettu hiukan reilummin. Kuitenkin ihan vakiokoneitakin on hajonnut. Kansia ei niinkään hajoa vaikka viritystä ois tehty vähän pidemmällekin.

Jos turbo ois halki ja vuotais vettä niin se ei kulkeutuis koneeseenpäin...eikä varsinkaan pelkkään 3. sylinteriin.

Poissa vovo-s70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • http://www.minunauto.com/auto/25198
Vs: 2.5T nesteongelma (mysteerinen)
« Vastaus #34 : 07.02.2011, 13:09:18 »
Nyt kun kone kasattu ja testattu perjantaina ja ilmeni ilmakuplia paisuntasäiliöön. Tänään maanantaina korjaaja tarkasti autoa, 3. sylinteriin ei enään mene nestettä, mutta sylääri oli rikki. Korjaaja alipaineisti syylärin ja paineen katosi hetkessä vaikka vuotokohta oli aika peini. Uusi syyläri paikallee ja pitäs toimia.

Poissa vovo-s70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • http://www.minunauto.com/auto/25198
Vs: 2.5T nesteongelma (mysteerinen)
« Vastaus #35 : 07.02.2011, 19:38:13 »
Tuntuu vain hullulta että vuotava syyläri aiheuttaa kuplia paisuntasäiliöön. Onko se mahdollista?

Poissa C70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 531
Vs: 2.5T nesteongelma (mysteerinen)
« Vastaus #36 : 07.02.2011, 20:52:04 »
Joo, se päästää ilmaa järjestelmään ja tulee sitten paisariin.

Poissa vovo-s70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • http://www.minunauto.com/auto/25198
Vs: 2.5T nesteongelma (mysteerinen)
« Vastaus #37 : 12.02.2011, 20:36:29 »
Volle saatu perjantaina korjauksesta uuden kansipahvin ja syylärin kanssa. Kuitenkin nestejärjestelmään tulee kova paine, nestepinta tippuu min. alapuolelle ja valo syttyy.. Paisuntasäiliön korkin aukaistessa netepinta nousee max..ja jää siihen, mutta vähän ajan päästä sama toistuu.. Paisuntasäiliön korkki on 1,5Bar, ajattelin laittaa 1,0Bar korkin jos ongelma loppuisi.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 2.5T nesteongelma (mysteerinen)
« Vastaus #38 : 13.02.2011, 14:09:37 »
Siellä on ilmatasku jossakin, ja se puristuu paineen myötä kasaan. Voisi viitata vesikierto-ongelmaan, itselläni tuo sama ilmiö toimi kun ajeli luokkaa 80-90kmh, lujempaa jos ajo niin puhaltaa kaikki tielle, syy on siinä, että jostakin palotilan paine pääsee vesitilaan koska yksi räväkkä veto 60-100 aiheuttaa konehuoneen glykolipesun.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa vovo-s70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • http://www.minunauto.com/auto/25198
Vs: 2.5T nesteongelma (mysteerinen)
« Vastaus #39 : 13.02.2011, 15:58:58 »
Valtatiellä ajattaessa nestepinta pysyy normaalina, Max ja puolivälissä. Kylä ajossa kiesiä ajatteassa ja parkittaessa merkkivalo syttyy ja paine kova. Pahalta näyttää omasta mielestä siltä että lohko elää kun kone lämpiää.

Poissa vovo-s70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • http://www.minunauto.com/auto/25198
Vs: 2.5T nesteongelma (mysteerinen)
« Vastaus #40 : 13.02.2011, 19:00:43 »
Kun kone on lämmin ja sammuttaa niin kuuluu nesteen lorinan ääntä ja paisuntasäiliö tyhjenee melkein kokonaan.

hevonen

  • Vieras
Vs: 2.5T nesteongelma (mysteerinen)
« Vastaus #41 : 13.02.2011, 19:21:34 »
Ei se vuotava syylari tee ilmaa järjestelmään.
Vaikka kuplisi ja ääntä kuuluisi, anna olla jos nestettä ei varsinaisesti häviä. Itselläni ollut toimivat autot niitä jotka porlottaa sammuttamisen jälkeen ja paisarissa ei näy mitään.
Hetki menee niin kaikki on ok... :idiot2:
Sitten on eri asia jos sitä nestettä oikeasti häipyy vaikkapa 0.5-1litra per päivä. Jatkuvasti.
Voihan se olla että se vuotaa kennolta jalkatilaan niinkuin yleensä... :2funny:

Poissa vovo-s70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • http://www.minunauto.com/auto/25198
Vs: 2.5T nesteongelma (mysteerinen)
« Vastaus #42 : 13.02.2011, 19:27:21 »
Kylläpä tuohon saa nestettä lisätä, taitaa tuo paine pukata nestettä palotilaan paineen alla. Ja jalkatila tarkastettu aikoja sitte jos kenno vuotais..

Poissa vovo-s70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • http://www.minunauto.com/auto/25198
Vs: 2.5T nesteongelma (mysteerinen)
« Vastaus #43 : 13.02.2011, 19:30:05 »
Ja mistä johtuu kun laittaa auton kylmänä käymään, antaa käydä pihalla n.5 min. lähtee ajamaan ja lämpömittari nousee kolmanneksen normaalista ja sitten se alkaa "seilaamaan" ja välistä ei meinaa pysyä normaalissa lämmössä eli klo. kolmessa vaan seilaa alas ja ylös.

Poissa C70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 531
Vs: 2.5T nesteongelma (mysteerinen)
« Vastaus #44 : 13.02.2011, 19:55:20 »
Mulla teki viallinen termostaatti tota. Voi olla myös sun ongelma....mulla ei lämmöt noussu ja yhtäkkiä pomppas ylös ja sitten alas....kokeilin vaihtaa anturin pistokkeen, koko anturin,sitten termostaatin ja toimii.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy