RallyBaron  Samppasport

850R nykii..

  • 42 Vastauksia
  • 14928 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tulu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
Vs: 850R nykii..
« Vastaus #15 : 27.03.2011, 23:36:14 »
Vika taisi löytyä, kun pumppailtiin alipainetta bypassiin niin eipä ollu mitään vaikutusta.. eli kalvo varmaan rikki.. Korjaussarjaa tilaamaan..  :)
MB

Poissa heke.r

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • www.vrcf.fi
Vs: 850R nykii..
« Vastaus #16 : 03.04.2011, 12:18:52 »
Kuinkas sitten kävikään, saitko uuden kalvon? Orkkis vai ipd:n tekel.? Mistä,hinta?

Poissa Tulu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
Vs: 850R nykii..
« Vastaus #17 : 03.04.2011, 13:53:15 »
Uusi odottelee paikalleen laittamista, kunhan on aikaa..  Iisalmen turbohuollosta tilasin ja hintaa oli 120e.. Paketissa on se kalvo, jousi ja kuppi.. Kyllä se vika siellä piilee, koskapa tällä hetkellä imusarjalta menevä letku on irti ja tulpattu, ja auto toimii normaalisti.. Ahtomittarin mukaan ahdot 0.6bar, kokeilin vielä mielenkiinnon vuoksi laittaa letkun rikkinäiseen bypassiin, niin ahdot nousi 0.9bar kiihdyttäessä..
MB

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: 850R nykii..
« Vastaus #18 : 03.04.2011, 13:56:42 »
Tuo testi kyllä viittais että pässi saattaa olla ehjäkin. Letku irrotettuna 0.5bar jälkeen jousikuorma antaa periksi ja pässi alkaa vuotamaan. Ahtopaine kanteen kaveriksi niin ahdot nousee tuonne normaali lukemiin.

Poissa supa87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 130
  • www.vrcf.fi
Vs: 850R nykii..
« Vastaus #19 : 03.04.2011, 21:24:07 »
ota pässi irti ja kato onko se kalvo ehjä  ::)

Poissa Tulu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
Vs: 850R nykii..
« Vastaus #20 : 23.04.2011, 13:18:17 »
Uusi kalvo vaihettu ja kyllähän siellä entisessä melko iso reikä olikin.. Nyt loppu pätkiminen, mutta minusta ahdot nousee vieläki yllättävän korkealle.. 0.8- 0.9 bar  suunnilleen kun kiihdyttää täydellä kaasulla.. Mutta tosiaanki pätkiminen loppu, niin kaitse kunnossa on?  :o
MB

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: 850R nykii..
« Vastaus #21 : 23.04.2011, 13:33:07 »
Uusi kalvo vaihettu ja kyllähän siellä entisessä melko iso reikä olikin.. Nyt loppu pätkiminen, mutta minusta ahdot nousee vieläki yllättävän korkealle.. 0.8- 0.9 bar  suunnilleen kun kiihdyttää täydellä kaasulla.. Mutta tosiaanki pätkiminen loppu, niin kaitse kunnossa on?  :o
Eikös vakiona ole 0,85bar vai muistanko väärin?
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Tulu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
Vs: 850R nykii..
« Vastaus #22 : 23.04.2011, 13:57:45 »
Edelliseltä sivultapa se selviää, eli automaatti kysessä jossa 0.6 bar + 0.2 bar (20sek ajan) tuli itelläki vähä huonosti luettua tuo, eli taitaapa se normaalisti sillon toimia.. Ei ole tosin tullut testattua tuota 20sek kiihdytystä  ;)
MB

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: 850R nykii..
« Vastaus #23 : 23.04.2011, 14:01:40 »
Edelliseltä sivultapa se selviää, eli automaatti kysessä jossa 0.6 bar + 0.2 bar (20sek ajan) tuli itelläki vähä huonosti luettua tuo, eli taitaapa se normaalisti sillon toimia.. Ei ole tosin tullut testattua tuota 20sek kiihdytystä  ;)
Aivan joo... Itellä oli tuo malli jossa vaihteistoöljyt hämmennetään itse. Mut tuntus sulla ny pelaavan. :)
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa ordi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • 850 T-5
Vs: 850R nykii..
« Vastaus #24 : 03.05.2011, 16:51:32 »
vaihtaako ne turbo huollossa sen kalvon kun itellä samanlainen ongelma mut menee viisari sentin puoltoista yli turbo mittarin? ahin kävi jossain kuopion lähellä olevassa liikkeessä huollossa.

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: 850R nykii..
« Vastaus #25 : 03.05.2011, 20:18:31 »
vaihtaako ne turbo huollossa sen kalvon kun itellä samanlainen ongelma mut menee viisari sentin puoltoista yli turbo mittarin? ahin kävi jossain kuopion lähellä olevassa liikkeessä huollossa.
Alkuperäinen mittari näyttää vähän miten sattuu. (sen takia siinä ei ole skaala ja arvo vaihtelee autosta toiseen).

Mun autossa tämä on noin 1bar. mutta yleensä siinä missä valkoinen alue loppuu on 0.9-1.1bar paikkeilla.
§

Eli Kun selität että sentin puolitoista yli mittarin voisitko sanoa onko se yli valkoisen alueen loppua tai alkua.
Jos yli valkoinen alue niin ota yhteyyttä viimeistään ensi viikolla niin voin myydä sulle mun ylimääräiset kiertokanget sun (tulevien) banaanikankien tilalle.

viisariu suoraan ylös on kl 12 ja suoraan oikealle on kl15. mihin asti sun mittari menee? (jos yritettäisiin tällainen tapa selitää ahtoja mitä ei pahemmin voida tulkita)

Poissa ordi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • 850 T-5
Vs: 850R nykii..
« Vastaus #26 : 04.05.2011, 15:57:26 »
joo siis valkoisen alueen yli menee sen sentin puoltoista ja sitten siellä pätkäsee ja puottaa ahot nolla kohtaa elikkä mittarin puoleen väliin.

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: 850R nykii..
« Vastaus #27 : 04.05.2011, 17:04:32 »
joo siis valkoisen alueen yli menee sen sentin puoltoista ja sitten siellä pätkäsee ja puottaa ahot nolla kohtaa elikkä mittarin puoleen väliin.

Kuulostaa siltä että ongelmia saattaa olla tiedossa. Siellä varmaan huitelee 1.8..2.0bar ahdot jos viisari käy vaakasuorana.

Poissa ordi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • 850 T-5
Vs: 850R nykii..
« Vastaus #28 : 04.05.2011, 20:58:04 »
joo sitä itekki oon arvellu mut tämä alkoi vasta sen jälkeen kun ahin kävi huollossa jossa vaihtovat pakopesän ja ilmeisesti samalla myös tekivät perus huollon.

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: 850R nykii..
« Vastaus #29 : 04.05.2011, 22:38:07 »
joo sitä itekki oon arvellu mut tämä alkoi vasta sen jälkeen kun ahin kävi huollossa jossa vaihtovat pakopesän ja ilmeisesti samalla myös tekivät perus huollon.

Sulla on ahtoja noin... 1.5 vähintään... tuo 1.8 voi olla hyvin lähellä totuutta.

Eli sun ahdin on enne ollu aika "susi" sit sitten joku aiempi omistaja tai muu on hukkaportintankoa kiristäny aivan tappiin.
Ja nyt kun ahdin on kunnossa niin sen pitäis saada oikeaan pituuteen.
Eli magneetti ventiiliin sähköt irti, pidennä tankoa kunnes saat korkeintaan 0.45bar.
sitten ohjaus kiinni taas ja ahdot pitäisi olla kohdalla!


toinen vaihtoehto on että sun mag vent ilmaletkut on väärinpäin!

Eli se fima joka on tehnyt tuon huollon ja laittanu turbon paikalle on ollut aika vastuuton.

En vain suosittele vaan käsken sua pitämään ahdot valkoien alueen sisällä kunnes tuo on korjattu.

yks "pätkäisy" valkoisen alueen ulkopuolella ja kangen voi olla entisiä tai niitten laakerit.

toinen on että lastun /mot. ohjauksen bensakartta ei riitä, Eli kone käy laihalla ja sulla on pakokaasut jopa 1400 astetta, tälloin volyymia on paljon ja turbo kiihtyy entisestään ja turbo voi lämmöstä vaurioitua

Lämöt on tietysty koneen sisälläkin joten sekin on paha asia.

Eli hoida asia kuntoon.
voin vaikka auttaa jos olet jossan vaasan lähialueella!

 

KL-varaosat  Race.fi