Kesäkuussa pihaamme ilmestyi valkea Volvo V70 Classic vuosimallia 2000, moottorina 2.4 (B5244S) 170hv, 5 vaihteinen automaatti (AW55-50/51SN), mittarissa tuolloin 397 000km.Tämä on minulle ensimmäinen Volvo, aiemmin ajettu lähinnä mersuilla ja jenkeillä, entisessä elämässä kyllä istuin työkseni paljonkin volvon ratin takana.
Taival auton kanssa alkoi remontti hommissa, jakopää remppa tehtiin heti ekalla viikolla.Onni oli ettei sen kanssa viivytelty, hyvinkin pian olisi kone varmaan kilahtanut, edellinen aukaisu 70tkm ja neljä vuotta sitten.Vesipumppu rahisi aivan kuivana, rullien laakerit myös finaalissa.Samalla vaihtoon meni moniurahihnan kiristin, ihme että hihna pysyi vielä paikallaan, sen verran kovasti heilui hihnapyörä.Seuraavaksi piti vaihtaa tuulilasi, sattui sopivasti olemaan Karjalan-Purkupojilla tarjous 190€ asennettuna.Edellinen omistaja oli pistänyt auton alustaan paljon uutta osaa, sinne ei ole tarvinnus tehdä vielä mitään.Nyt autolla uskalsi jo ajella turvallisin mielin, seuraavat viikot meni kaikenlaisten pienten kunnostus töiden parissa.Sisusta on kuskinpenkkiä lukuun ottamatta hyvässä kunnossa, nahkapenkit pitäisi kuitenkin saada puolinahkojen tilalle, helpottaisi invalidin siirtymistä autoon ja pois.Auto oli nyt saatu kaikin puolin toimimaan ja kiiltämään, mutta nälkä vain kasvoi syödessä.
Hankin autoon takaspoilerin ja uudet vanteet, sekä jotakin muita pienempiä osia.Harmi etten tullut ottaneeksi kuvia tätä aiemmin, mutta tästä alkoi kuvaus (ei vaan aina kovin onnistuneesti).



Vanteiksi tuli Inter Action Rosso RR1 8x18 et40, renkaat edessä 215/40 ja takana 225/40.



Konehuonetta on tullut myös putsattua.


Hiekkamontulla kuvia räpsimässä.


Lisää kuvia ->
https://picasaweb.google.com/115493120551517143899Pahoittelen mahdollisia kielioppivirheitä joita minulla on tapana viljellä

Tarina jatkuu....