Futurez  Proturbo

b230 huohotus

  • 18 Vastauksia
  • 10512 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Vs: b230 huohotus
« Vastaus #15 : 25.07.2019, 23:32:48 »
En tiedä miten sulla nyt toi on toteutettu ja onko alkuperäinen huohotuspönttö paikallaan, mutta me saatiin huohotus toimiin hyvin, ku tehtiin lähtö letkulle ylöspäin siihen laippan, mikä tulee imusarjan alle kahdella ruuvilla. Laipasta lähtee letku 1.5l säiliöön, samaan menee myös alkuperäisestä huohotinpöntöstä letku. Ei puhalla juurikaan öljyä enään edes vartilla. Muistaakseni n.20:s lähtö kun tyhjättiin, eikä pullo ollut edes puolillaan vielä. Ilman lisäletkua huohotti saman määrän n.2-3 lähdössä. Käsittäkseni sitä alkuperäistä letkua, mikä menee öljypinnan alle, ei pitäs poistaa, tai ei me ainakaan poistettu.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4480
  • LH-uuno
Vs: b230 huohotus
« Vastaus #16 : 26.07.2019, 00:22:37 »
Olisi tarkoitus rakentaa huohotus kerääjäsäiliöön tällaisen lohkoon pultattavan laipan kanssa https://www.l-m-r.se/p/volvo/740-760/motordelar-48/olja-och-smorjning/adapter-vevhusventilation-an10-volvo-240-740-940-stal.html
Vanhassa huohotinpöntössä oleva paluuletkuhan kuuluu tällöin ottaa kokonaan pois?
Näin menin ainakin tekemään, kun sehän menee öljypinnan alle. ::)
Se pinnan alle menevähän on nimenomaan sitä varten että se irtosäiliö tyhjenis sitä nippaa pitkin. Jos katkasit sen letkun niin nyt sitten sulla ei ole paluuvaihtoehtoa vaan joudut tyhjäilemään säiliötä. Muutenhan tuo toimii kyllä...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Teemu R

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • www.vrcf.fi
Vs: b230 huohotus
« Vastaus #17 : 26.07.2019, 06:25:11 »
Se pinnan alle menevähän on nimenomaan sitä varten että se irtosäiliö tyhjenis sitä nippaa pitkin. Jos katkasit sen letkun niin nyt sitten sulla ei ole paluuvaihtoehtoa vaan joudut tyhjäilemään säiliötä. Muutenhan tuo toimii kyllä...
Mulla jäi tuo irtosäiliö niin alas, ettei takaisin kierrätys onnistu. Molemmista liittimistä menee letkut kerääjäsääiliölle. Ja letku on poistettu. Saako mennä niin? Vanha pönttö poistettu.
« Viimeksi muokattu: 26.07.2019, 06:28:12 kirjoittanut Teemu R »
Volvo 740 TDIC -89(ZBU)(kuusakoski vei), Volvo 245 classic -93(IGE), Volvo 940 B230FT+ZF GS6-37DZ -97(ZGR) ja Volvo 940 B230FK+AW71(GBU)

Poissa Teemu R

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • www.vrcf.fi
Vs: b230 huohotus
« Vastaus #18 : 26.07.2019, 22:59:30 »
Mulla jäi tuo irtosäiliö niin alas, ettei takaisin kierrätys onnistu. Molemmista liittimistä menee letkut kerääjäsääiliölle. Ja letku on poistettu. Saako mennä niin? Vanha pönttö poistettu.
Ongelma poistui, kun tulppasi laipan toisen lähdön(se missä normaalisti paluu öljypohjaan). toisessa lähdössä oli lohkon sisään loiskesuoja ja se jäi käyttöön. Huohotus loppui kuin seinään. Jossain välissä vois kokeilla laittaa takaisin kierrättäväksi.
Volvo 740 TDIC -89(ZBU)(kuusakoski vei), Volvo 245 classic -93(IGE), Volvo 940 B230FT+ZF GS6-37DZ -97(ZGR) ja Volvo 940 B230FK+AW71(GBU)

 

Ateho  Elekma