Ateho  Elekma

V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?

  • 336 Vastauksia
  • 92194 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4040
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #15 : 22.09.2012, 13:44:10 »
Postataanpa tännekin kun on aiheellinen asia itselläkin. Eli S60 -02 D5 163hp ~257tkm ja kaksoismassa raklattaa varsinkin tyhjäkäynnillä. Kiihdyttäessä samantapaista ylimääräistä kolinaa kuuluu ajoittain, ei aina.
Mielenrauhan vuoksi varmaan vaihdatan tässä vuoden sisään kytkimen ja tuon kaksoismassavauhtipyörän vaikka ei vielä hajoaisikaan.

Ajatuksena myös lastuttaa/optimoida auto. Sitä silmälläpitäen, kannattaisiko pistää kiinteä vauhtipyörä vai saisiko esim. D5244T4 vauhtipyörän ja kytkimen istuttamisella mitään etua kasvaneita vääntöjä silmälläpitäen?

Lueskelin jostain että kaksoismassalla on kaksi tarkoitusta, vähentää tärinää ja meteliä, ja suojella vaihdelaatikkoa vaihteiden vaihtamisessa tapahtuvalta nykäisyltä.
Onko jotain oikeaa riskiä kiinteässä vauhtipyörässä vai pitäisikö oikeasti vaihtaa vaihteita päin p:ttä että jotain voisi saada rikki?

Samppasportilta kyselin tuosta kiinteästä vauhtipyörästä ja tarinoi ettei niistä valituksia ole tullu. Että hyvin ne on pelannu. Kiinteän laitan tässä jossain vaiheessa itelle, joutuu vaan purkamaan ensin auki ja kattomaan kumpi akseli (20 vai 23 boorinen) siellä on ettei tilaa vääriä osia, ei nimittäin siniselläkään tiedetä kumpi siellä on..

Toi uudemman 185hv vauhtipyörä sinne sopii mutta ajoitusmerkit on aivan erinlaiset ja eri kohdissa. Mutta on niitä jotku laittanu.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa mkorkalo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #16 : 11.10.2012, 19:48:22 »
Otin pari ääninäytettä pirssistäni. Eka on heti käynnistyksen jälkeen n. 8c lämpötilassa.
Mitä mieltä?

http://youtu.be/0VRkGQxliUE
http://youtu.be/v6hAQFF1Ils
S60 D5 man. -02
Muita leluja: Suzuki GSX1300R Hayabusa K5,  Ski-Doo Summit Everest 600 H.O. E-TEC 2009

mikkis76

  • Vieras
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #17 : 13.10.2012, 13:21:43 »
Tuota en tiennytkään että kiinteitä vauhtipyöriä oli Samppasportilta saatavana? Paljonko hinta on kun en löydä sivustolta? Onko ne niitä ViVa:n pyöriä? Tee ny Julma-Henri äkkiä kytkinremppa niin pääset tänne sitten tarinoimaan kokemuksia ;D

185hv vauhtipyörässä ajoitusmerkit eri kohdassa, mutta ei kuuleman mukaan muuta eroa. Vanhasta mallia, niin tietää modata uutta. Ei, en ole tehnyt vaan isot pojat kertoneet.

Paikalla Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4040
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #18 : 13.10.2012, 14:10:07 »
Kerpele diisseeliin saanukkaan kovaa vauhtipyörää >:(

Vakio vp tulee ja vähän parempi asetelma.

Tuota en tiennytkään että kiinteitä vauhtipyöriä oli Samppasportilta saatavana? Paljonko hinta on kun en löydä sivustolta? Onko ne niitä ViVa:n pyöriä? Tee ny Julma-Henri äkkiä kytkinremppa niin pääset tänne sitten tarinoimaan kokemuksia ;D

185hv vauhtipyörässä ajoitusmerkit eri kohdassa, mutta ei kuuleman mukaan muuta eroa. Vanhasta mallia, niin tietää modata uutta. Ei, en ole tehnyt vaan isot pojat kertoneet.

Joo onhan ne niitä 185hv pyöriä laittanu mutta mulla ei riitä innostusta alkaa modaamaan, eikä sen puoleen ole kyllä sopivia työkaluja.

Tehään ku saadaan loput osat :buck2: Ei olis enään ku astelma, levy ja hallintasylinteri tulematta
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa mkorkalo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #19 : 15.10.2012, 16:16:23 »
Miltä nuo äänet kuulostaa verratuna teän pirsseihin? Ahistaa ku ei tarkalleen tiiä, kuinka pian vois aatella olevan kytkinrempan edessä :)
S60 D5 man. -02
Muita leluja: Suzuki GSX1300R Hayabusa K5,  Ski-Doo Summit Everest 600 H.O. E-TEC 2009

Paikalla Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4040
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #20 : 15.10.2012, 16:22:54 »
Miltä nuo äänet kuulostaa verratuna teän pirsseihin? Ahistaa ku ei tarkalleen tiiä, kuinka pian vois aatella olevan kytkinrempan edessä :)

Samalta kuulostaa niinku tuossa omassa. Voin ottaa joku päivä videon ku muistan ja jaksan uudesta ja vanhasta massapyörästä mikä siellä on oikeen sen kalkatuksen aiheuttaa.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Paikalla Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4040
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #21 : 16.10.2012, 10:07:03 »
http://s1069.photobucket.com/albums/u476/Julma-Henri/?action=view&current=video-2012-10-16-09-44-33.mp4

Tuossa olis uusi vs vanha. Tuo uus pyörä on paikallaan ja jonku verran enemmän pitäs liikkua pyörimissuunnassa. On vaan ne 2 pulttia pitässä vauhtiksen paikallaan ja ottaa niihin kiinni ku yrittää pyörittää... Mutta tuossa näkee kuitenki sen että vanha on jo väsyny ja kalkattaa.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa mkorkalo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #22 : 10.06.2013, 14:13:14 »
Oliko jollain tarkempaa tietoa laittaa tuosta 185hp vpn modauksesta sopivaksi 163hp koneelle? Osanumerot tiedossa joo, viittä vaille tilaamassa eurocarpartsilta.
Paljonko tuohon vois olettaa osaavalta mekaanikoota menevät ylimääräistä aikaa? Tunti?

Uusi Kytkin+sylinteripaketti menee toki myös samalla vaihtoon.
S60 D5 man. -02
Muita leluja: Suzuki GSX1300R Hayabusa K5,  Ski-Doo Summit Everest 600 H.O. E-TEC 2009

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 902
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #23 : 10.06.2013, 16:27:28 »
Oliko jollain tarkempaa tietoa laittaa tuosta 185hp vpn modauksesta sopivaksi 163hp koneelle? Osanumerot tiedossa
Itse en ole tehnyt ajan, budjetin ja mig hitsaus koneen puuttumisien takia, kuitenkin tiedustelin henkilöltä joka on tehnyt kys. muutoksen ja kertoi mitä tarvitsee muuttaa.

Eli ajoitus merkkejä joutuu rälläköimään ja hitsaamaan toiseen kohtaan.
kannattaa verrata vanhasta mihin kohtaan.

Poissa mkorkalo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #24 : 10.06.2013, 18:17:36 »
Itse en ole tehnyt ajan, budjetin ja mig hitsaus koneen puuttumisien takia, kuitenkin tiedustelin henkilöltä joka on tehnyt kys. muutoksen ja kertoi mitä tarvitsee muuttaa.

Eli ajoitus merkkejä joutuu rälläköimään ja hitsaamaan toiseen kohtaan.
kannattaa verrata vanhasta mihin kohtaan.
Jees, noh enköhän sen lujemman VP:n ja työn uskalla ostaa näillä puheilla. Jos on tosiaan nuin niin tuskin paljon yli tuntia voi saada ylimääräistä aikaa palamaan tuohon.
Alkaa pitämään jo pahaa ääntä kiihdyttäessä. Kuinkahan äkkiä se nakuttaa vaihelaatikon paskaksi? Oli heinäkuussa tarkotus käydä tutulla pajalla.
S60 D5 man. -02
Muita leluja: Suzuki GSX1300R Hayabusa K5,  Ski-Doo Summit Everest 600 H.O. E-TEC 2009

Poissa mkorkalo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #25 : 11.06.2013, 01:49:38 »
Semmonen varmistus vielä. Jos nyt otan tuon vahvemman vauhtipyörän, niin otanko siihen kaveriksi vanhan mallin kytkimen vai uudemman 2005+ mallin kytkimen?

Eli:
Tämä uusi #637669860
Vai vanha #637660030
S60 D5 man. -02
Muita leluja: Suzuki GSX1300R Hayabusa K5,  Ski-Doo Summit Everest 600 H.O. E-TEC 2009

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1588
  • Tampere - Pori
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #26 : 11.06.2013, 11:13:16 »
Jees, noh enköhän sen lujemman VP:n ja työn uskalla ostaa näillä puheilla. Jos on tosiaan nuin niin tuskin paljon yli tuntia voi saada ylimääräistä aikaa palamaan tuohon.
Alkaa pitämään jo pahaa ääntä kiihdyttäessä. Kuinkahan äkkiä se nakuttaa vaihelaatikon paskaksi? Oli heinäkuussa tarkotus käydä tutulla pajalla.

Paljonko autollasi on nyt ajettu? Paljonko ajattelit sillä ajaa kun tarvitset kestävämpää vauhtipyörää, jotta pääsisit ainakin samaan kuin nyt eli veikkaisin 250tkm... Noita asioita kannattaa miettiä, mutta tilanne on eri jos aikoo pitää vielä kyseistä autoa sen seuraavat 250tkm kun taas uutta seuraavaa omistajaa se tuskin kiinnostaa...
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa mkorkalo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #27 : 11.06.2013, 17:24:52 »
Paljonko autollasi on nyt ajettu? Paljonko ajattelit sillä ajaa kun tarvitset kestävämpää vauhtipyörää, jotta pääsisit ainakin samaan kuin nyt eli veikkaisin 250tkm... Noita asioita kannattaa miettiä, mutta tilanne on eri jos aikoo pitää vielä kyseistä autoa sen seuraavat 250tkm kun taas uutta seuraavaa omistajaa se tuskin kiinnostaa...
Mielummin ajan sillä 300 tkm kuin 100 tkm. Sen verran hyvänä tuota pitäny ettei kannata vaihtaa, ellei oikeasti lahoa käsiin.
Plus softauksen tuomat lisäväännöt varmaan paremmin kestäisi, ja ennen kaikkea suuremmalla mielenrauhalla. Osien hintaero pieni kokonaisuudessa - työtä menee kuitenkin asentajalta jo päivä pelkkiin purku/kasaushommiin.
S60 D5 man. -02
Muita leluja: Suzuki GSX1300R Hayabusa K5,  Ski-Doo Summit Everest 600 H.O. E-TEC 2009

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 902
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #28 : 11.06.2013, 18:34:22 »
Jos meinaa koneen pitää vakiona niin turha laittaa vahvempaa. Mutta jos lisää vääntöä niin silloin vahvempi kytkin ajaa asian.

Seuraava lainaus keskustelusta jonka olen kopionut omalle koneeellleni.
Toi 185hv kytkin kestää 251hv ja jopa +600Nm väännöt ilman jyrinöitä, tosin ei hyötyä kun pelkällä kaasun painamisella etuvetoinen lyö tyhjää kuivalla asfaltilla kolme ensimmäistä vaihdetta ja vaikka oli lukko.
Oli vaihtanut koko kytkin paketin -02 2.4D, 130hv josta oli sitten puristettu aiemmin mainitut tehot.

Sopivuus kannattaa varmistaa ja tietenkin liikkeen kanssa sopia mahdollisesta osien vaihdosta jos näyttää ettei onnistu.

Poissa mkorkalo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #29 : 11.06.2013, 18:42:49 »
Jos meinaa koneen pitää vakiona niin turha laittaa vahvempaa. Mutta jos lisää vääntöä niin silloin vahvempi kytkin ajaa asian.

Seuraava lainaus keskustelusta jonka olen kopionut omalle koneeellleni.
Toi 185hv kytkin kestää 251hv ja jopa +600Nm väännöt ilman jyrinöitä, tosin ei hyötyä kun pelkällä kaasun painamisella etuvetoinen lyö tyhjää kuivalla asfaltilla kolme ensimmäistä vaihdetta ja vaikka oli lukko.
Oli vaihtanut koko kytkin paketin -02 2.4D, 130hv josta oli sitten puristettu aiemmin mainitut tehot.

Sopivuus kannattaa varmistaa ja tietenkin liikkeen kanssa sopia mahdollisesta osien vaihdosta jos näyttää ettei onnistu.
Kiitos tiedosta.
Sitä sopivuuttahan tässä yritän vähän kysellä. Jos menisi 185hv koneen kytkin suoraan paikalleen niin sama laittaa sellainen, hinnassa ei juuri eroa eurocarpartsilta tilatessa.
Jos ei sovi niin varmasti tuo peruskytkinkin piisaa mulle. Mitään kummempia modiksia ei tarkoitus tehdä, muuta kuin ottaa maksimiväännöt softalla ulos.
Autossa vauhtipyörä ihan loppu ja kytkimessä ei mitään vikaa, mittarissa ~280 tkm. Jos tästä voi mitään osien kestävyydestä päätellä.
S60 D5 man. -02
Muita leluja: Suzuki GSX1300R Hayabusa K5,  Ski-Doo Summit Everest 600 H.O. E-TEC 2009

 

Elekma  Autoracing