Elekma  Autoracing

V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?

  • 336 Vastauksia
  • 92248 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tk84

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #330 : 22.02.2019, 14:26:40 »
Onko kenelläkään tietoa edullisesta pajasta mikä tekisi kytkinremontin v70 D5 -02 Heinolan tai Lahden alueella?

Poissa WNBjeti

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #331 : 15.03.2019, 19:11:16 »
Vauhtipyörien ero on juurikin siinä triggeri kehässä jota kampiakselin asentoanturi lukee, muuten päällepäin täysin saman näköiset. Omassa mustakoppaisessa tuo harmaakoppaisen vauhtipyörä josta triggeri kehä mulkattu sopivaksi.

Mitenkäs tämä uudemman kaksoismassan muokkaus vanhemman tilalle käytännössä onnistuu? Mitä tarvitsee tehdä? ???

https://www.ebay.com/itm/Genuine-Volvo-V70-S60-S80-XC90-D5-Clutch-Kit-Slave-Cylinder-And-Flywheel/191367241327?epid=5020842557&hash=item2c8e605e6f:g:TmAAAOSwAHZUNqke&_nkw=Volvo%20v70%20flywheel&fits=Car%20Make%3AVolvo%7CModel%3AV70%7CCars%20Year%3A2006%7CVariant%3AMK%20II%20%5B1999-2008%5D%20Estate%7CPlat_Gen%3AMK%20II%7CCars%20Type%3A2.4%20D5%7CBodyStyle%3AEstate%7CEngine%3A2401ccm%20185HP%20136KW%20(Diesel)

Ei olisi pahanhintainen tuo uudemman(2006-,185hp) kytkinsetti, itsellä kun on taas vanhempi D5(2005,163hp). Kestäisi ilmeisesti hieman enemmän voimaakin.

Poissa Jorma

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 605
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #332 : 18.03.2019, 07:50:36 »
Mitenkäs tämä uudemman kaksoismassan muokkaus vanhemman tilalle käytännössä onnistuu? Mitä tarvitsee tehdä? ???

https://www.ebay.com/itm/Genuine-Volvo-V70-S60-S80-XC90-D5-Clutch-Kit-Slave-Cylinder-And-Flywheel/191367241327?epid=5020842557&hash=item2c8e605e6f:g:TmAAAOSwAHZUNqke&_nkw=Volvo%20v70%20flywheel&fits=Car%20Make%3AVolvo%7CModel%3AV70%7CCars%20Year%3A2006%7CVariant%3AMK%20II%20%5B1999-2008%5D%20Estate%7CPlat_Gen%3AMK%20II%7CCars%20Type%3A2.4%20D5%7CBodyStyle%3AEstate%7CEngine%3A2401ccm%20185HP%20136KW%20(Diesel)

Ei olisi pahanhintainen tuo uudemman(2006-,185hp) kytkinsetti, itsellä kun on taas vanhempi D5(2005,163hp). Kestäisi ilmeisesti hieman enemmän voimaakin.

Itse vaihdoin alkuperäisen LUK:n 1½ vuotta sitten. Yli 500Nm löytyy - vaihtaneen liikkeen mukaan vanha kytkin ei ollut kulunut, mutta alkoi kuitenkin luistaa 4 ja 5 vaihteella. Nyt ei luista eikä pidä ääntä. Alkuperäinen kaksoismassa varmaan pohjasi kun jyristi jo 100k ajettuna heti lastutuksen jälkeen. Luulen, en tiedä, että uusi LUK on tukevampaa tekoa kuin alkuperäinen. Voi olla nykyään samat sisuskalut molemmissa, 163hp vs 185hp.
Alkuperäiseen kysymykseen, netistä löytyy kuvatkin, mutta laitat kaksoismassat vierekkäin, vertaat merkkien paikkoja ja siirrät uuden ajoitusmerkin vanhan kohdalle. Olen ymmärtänyt, että hitsaamalla.
Jos jokin menee pieleen, ei se paikkoja riko, mutta moottori ei lähde käyntiin ja minimissään päivän työ edessä taas. Moni on tehnyt onnistuneesti - eli huolellisuutta. 

Poissa sami_k

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 425
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #333 : 18.03.2019, 18:26:08 »
Homma menee juuri niin kuin jorma sen tuossa edellä sanoi, eli triggeri kehän tyhjä kohta siirretään eri kohtaan (muistaakseni harmaakoppaisen vauhtipyörässä tyhjä kohta kaksi pykälää aikaisemmalla)

Poissa WNBjeti

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #334 : 26.03.2019, 15:30:36 »
Ooprait, kiitoksia.
Katsotaan jos jaksaisi alkaa askartelemaan. ::)

Kuulostaa kuitenkin hyvältä, että vakio kaksoismassa kestäisi yli puoltuhattanyyttonia vääntöä pohjaamatta.

Itse vaihdoin alkuperäisen LUK:n 1½ vuotta sitten. Yli 500Nm löytyy - vaihtaneen liikkeen mukaan vanha kytkin ei ollut kulunut, mutta alkoi kuitenkin luistaa 4 ja 5 vaihteella. Nyt ei luista eikä pidä ääntä. Alkuperäinen kaksoismassa varmaan pohjasi kun jyristi jo 100k ajettuna heti lastutuksen jälkeen. Luulen, en tiedä, että uusi LUK on tukevampaa tekoa kuin alkuperäinen. Voi olla nykyään samat sisuskalut molemmissa, 163hp vs 185hp.
Alkuperäiseen kysymykseen, netistä löytyy kuvatkin, mutta laitat kaksoismassat vierekkäin, vertaat merkkien paikkoja ja siirrät uuden ajoitusmerkin vanhan kohdalle. Olen ymmärtänyt, että hitsaamalla.
Jos jokin menee pieleen, ei se paikkoja riko, mutta moottori ei lähde käyntiin ja minimissään päivän työ edessä taas. Moni on tehnyt onnistuneesti - eli huolellisuutta.

Poissa Sute

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 263
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #335 : 09.04.2019, 13:31:50 »
Laitoin tuossa omaan kutiteltuun tämän Sachs:in kytkinkitin:

https://www.sachsperformance.com/en/clutch-kit/performance-clutch-sachs/performance-clutch-kit-001115-999991

ja vauhtipyörän:

https://www.sachsperformance.com/en/clutch-kit/zf-sachs/sachs-clutch-flywheel-dmf-2294001359

Hyvin jaksaa pitää 600 NM vääntöä. Hieman jäykähkö on käyttää, mutta pääasia, että pitää.
Volvo V40 2.0T powered by Garret GTX4202R

Poissa paku97

  • :hello:
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2218
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #336 : 13.08.2019, 18:48:30 »
Taas vauhtipyörä hajalla, tilasin alkuparäiset taas, 180tkm tuli ajettua,edellisen vaihdon jälkeen, tehoja kyllä enemmän kuin alkuperäisessä. Osat maksaa n.800e työ n. 400e. Volvon mittarissa 608tkm, onneks on volvo, eikä auto. :P
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -03

 

TamCar  KKD Motorsport