Nyt pidän siitä, mihin homma on menossa

No leikitään ajatuksella. Se ei vielä maksa mitään.
ns. laajakaistat. esim:
http://hifitalo.fi/verkkokauppa/tuotetiedot.php?p=3052Halpaa kuin saippua, mutta ääni on hunajaa, jos kaikki tehdään hyvin. Elementit
toistaa periaatteessä kaiken muun paitsi basson. Ja matalan mieslaulajan äänen
vain osittain. Diskanttipääkin on monelle riittävän hyvä, kunhan elementit suunnataan
kohti kuuntelijaa. Näiden elementtien suuri plussa on se, että laulaja saadaan sinne
kojelauden päälle. Mun omaan 240 tulee nuo elementit ja niille kaveriksi diskantit.
Mutta nuo diskantit eivät ole siis välttämättömät.
Sitten 6,5" bassot oviin, jos kerran se on mahdollista. Voi kaivaa tietoa noista bassoista,
jos homma lahtee liitoon.
Kojelaudalle ne laajakaistat ja 6,5" midit oveen. Sitten tarvitaan 4-kanavainen vahvistin.
Jos subbari tulee mukaan, niin sitten tarvitaan 5-kanavainen vahvistin.
Suurimmaksi haasteeksi tulee nyt jakosuotimet, koska systeemistä on tehtävä aktiivinen.
Eli joka elementillä oma vahvistinkanava. Ne jakosuotimet on löydyttävä joko soittimesta
tahi vahvistimesta. Sun Kenwoodissa niitä ei ole, joten ainoa vaihtoehto on siis vahvistin.
Se ei ole ongelma, sellaisia päätteitä varmaan löytyy, joissa suotimet sopisi tähän hommaan.
Koska mä olen himohifisti, vaatisin soittimen viiveidensäädöllä. Tarkottaa sitä, että
saadaan tasattua kaiutinelementtien etäisyyerot. Eli esim. jos subi on kontissa, niin se saadaan
kuulumaan edestä. Ymmärräsitkö idean

Samalla tavalla saadaan laulaja kojelaudan
keskelle. Ilman viivesäätöjänää ei onnistu. Yleensä soittimessa, josta löytyy viivesäädöt,
löytyy myöskin jakosuotimet. Mutta tämä saattoi jo mennä liian pitkälle ja maksaa jo jonkin
verran.
Mutta laajakaistat suunnattuina, bassot oviin ja 4-kanavainen pääte. Tulos on parempi mitä
nyt edes osaat kuvitella. Ei täydellistä (viiveet puuttuu), mutta taatusti hyvä ratkaisu.
Nyt pitää lähteä syömään konjakilla höystettyä hirvikäristystä. Palaan aiheeseen, jos tarvetta
ilmenee...