Selitetäänpä nyt sitten vielä vähän lisää

Vikakoodit tulevat seuraavista komponenteista.
-kytkin- ja jarrupolkimen asentotunnistimista, mutta tätä tietoa ei tarvita kuin cruisen toimintaan.
- L-signaali virheellinen. Johtuu laturin herätevirran erilaisesta kytkennästä.
- can-virhe. Johtunee useista puuttuvista ohjainlaitteista
Sitten on sellainen outo ominaisuus, että testerillä jos kytkee päälle polttoaineen paineensäätimen testin, niin normaalisti koneen käynti muuttuu erittäin karkeaksi, johtuen kohotetusta jakoputken paineesta. Tämä kyseinen yksilö, kuten myös eräs toinenkin auto, jossa on ECM:ssä vanha ohjelmisto, käy testin aktivoinnin jälkeen noin 2sekuntia ja sitten sammuu. Tämä on todellakin outoa ja pitäisi ehdottomasti tästäkin syystä saada se ECM päivitettyä, niin tietäisi, että onko kyseessä vika, vai vanhan softan ominaisuus.
Moottorista on mitattu ohivuodot ja kaikki oli ok.
Testerillä tehty käyntinopeus- ja puristuspainetesti näyttävät kaiken olen ihan just niin kuin pitääkin.
Kokeiltu toista ilmamassamittaria.
Kaikki mahdolliset parametrit luettu tästä ja "ehjästä" autosta ja kaikki arvot täsmäävät lähes 100% Ainut ero tulee tosiaan niistä aiemmin maintsemistani suuttimien ruiskutusmäärien korjauksista. Arvojen toleranssi on +-3ml ja vanhalla ECM:n softalla olevissa autoissa on kaikissa arvot seuraavanlaiset.
Sylinterit 1-3 arvo noin +7ml
Sylinteri 4 arvo noin +2,5ml
Sylinteri 5 arvo noin +30ml
Jos nuo arvot tarkoittavat suoraan sylinteriin ruiskutettavan polttoaineen määrän korjausta, niin ei ihmekään, jos vähän kuluttaa

Toisaalta tämä "vika" saattaa olla vaikka kuinka monessa autossa, eikä kukaan siitä välttämättä tiedä mitään. Tokihan D5:n kulutuksissa on aikamoisia eroja autoyksilöiden välillä.