Samppasport  Futurez

B230F sahaa joskus käyntiin ja tyhjäkäynti korkea

  • 31 Vastauksia
  • 10370 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F sahaa joskus käyntiin ja tyhjäkäynti korkea
« Vastaus #15 : 23.08.2012, 10:55:38 »
-89...-92 Boschin mukaan käy mulle kylymäsumutin.

Ossaako joku sanua, nuin suurinpiirtein kuinka kauan kylmäsumu antaa bensaa. Riippuu tietenki pakkasesta. 10s..1min?
Taitaa olla vain 12v tai sitten ei liittimessä. Maadoituksen kautta kytkee.
ruikkii tiettyyn moottorinlämpötilaan asti

manuaali sanoo aukeavan alle -15 asteessa  kun moottorin kierrosluku on alle 900 rpm
toiminta loppuu heti rajojen täytytttyä

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: B230F sahaa joskus käyntiin ja tyhjäkäynti korkea
« Vastaus #16 : 23.08.2012, 11:51:28 »
Ruikkii starttauksen ajan ja loppuu kun kone käynnistyy.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa jaho

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
Vs: B230F sahaa joskus käyntiin ja tyhjäkäynti korkea
« Vastaus #17 : 23.08.2012, 12:17:17 »
Mulla ei vissiin ole sitä lämpöaika-kytkintä? 1991 malli.  Vai mistäpäin ko osa pitäisi löytyä, jos on. Taitaa ecu määrätä tahdin.
Papalla oli Duett

Poissa jaho

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
Vs: B230F sahaa joskus käyntiin ja tyhjäkäynti korkea
« Vastaus #18 : 24.08.2012, 09:35:17 »
Nyt toimii. Liittimeen tulee jatkuva virta, tai ainakin nyt tuli. Sehän voi sekoilla miten sattuu.  Eli joko jostakin saa maata, tai ecu sekoilee. Otin pistokkeen irti. Jos tuo ei lähde pakkasilla käyntiin ilman tuota suutinta, niin asennan painikkeen, milla ohjaan sen sähköä. Tänä aamuna oli -1C meilläpäin. Ei mitään heikkoa, heti tulille. Katotaan ku tulee -40C...
Papalla oli Duett

s73

  • Vieras
Vs: B230F sahaa joskus käyntiin ja tyhjäkäynti korkea
« Vastaus #19 : 24.08.2012, 11:15:18 »
eihän sitä suutinta ohjata muilla kuin lämpötila-anturilla ja onko suutin releessä erillistä ohjausta sille? En ole lukenut kaavioita, rele löytyy paisuntasäiliön kyljestä.

Poissa jaho

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
Vs: B230F sahaa joskus käyntiin ja tyhjäkäynti korkea
« Vastaus #20 : 24.08.2012, 11:48:07 »
Kyllä se minun mielestä eculta saa tiedon, liitin 32 (Regina)
« Viimeksi muokattu: 24.08.2012, 12:23:12 kirjoittanut jaho »
Papalla oli Duett

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: B230F sahaa joskus käyntiin ja tyhjäkäynti korkea
« Vastaus #21 : 24.08.2012, 13:10:31 »
eihän sitä suutinta ohjata muilla kuin lämpötila-anturilla ja onko suutin releessä erillistä ohjausta sille? En ole lukenut kaavioita, rele löytyy paisuntasäiliön kyljestä.
K-jetissä näin, mutta kyllä LH-koneissa se on ihan samalla lailla kytketty kun muutkin suuttimet, sille on vain oma ohjauskarva boksilta jota se maadottaa starttauksen ajan mikäli katsoo tarpeeliseksi.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa jaho

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
Vs: B230F sahaa joskus käyntiin ja tyhjäkäynti korkea
« Vastaus #22 : 24.08.2012, 14:19:19 »
Miten sellainen malli, jossa ei ole kylmäsuutinta erikseen, miten sen kylmäkäynnistys? Esim appiukon 940 2,3 vapari vm-91 ei ole sitä .
Papalla oli Duett

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1294
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F sahaa joskus käyntiin ja tyhjäkäynti korkea
« Vastaus #23 : 24.08.2012, 14:24:07 »
Miten sellainen malli, jossa ei ole kylmäsuutinta erikseen, miten sen kylmäkäynnistys? Esim appiukon 940 2,3 vapari vm-91 ei ole sitä .

Tupla suihku normaalista suuttimesta.

Poissa jaho

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
Vs: B230F sahaa joskus käyntiin ja tyhjäkäynti korkea
« Vastaus #24 : 26.08.2012, 08:14:29 »
Mistä ecu saa tiedon että kone käy?
Papalla oli Duett

Poissa jaho

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
Vs: B230F sahaa joskus käyntiin ja tyhjäkäynti korkea
« Vastaus #25 : 29.08.2012, 12:10:53 »
No voi prkl...viikon toimi hienosti. Nyt teki taas pitkän starttauksen lämpimänä. Eli se kusee vielä lisäksi kylmäsumu? Miksi viikon toiminut?? Ja liitin ollut irti, niin pelannut hienosti. Siihen tulee jatkuva virta, siksi irti.
Papalla oli Duett

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F sahaa joskus käyntiin ja tyhjäkäynti korkea
« Vastaus #26 : 29.08.2012, 14:25:10 »
No voi prkl...viikon toimi hienosti. Nyt teki taas pitkän starttauksen lämpimänä. Eli se kusee vielä lisäksi kylmäsumu? Miksi viikon toiminut?? Ja liitin ollut irti, niin pelannut hienosti. Siihen tulee jatkuva virta, siksi irti.
jatkuva virta tulee, mutta ecu ohjaa maadoitusta

Poissa jaho

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
Vs: B230F sahaa joskus käyntiin ja tyhjäkäynti korkea
« Vastaus #27 : 30.08.2012, 08:02:39 »
Mulla tulee myös miinus. Eli liittimien navoissa 12v koko ajan kun virrat päällä. Taitaa olla molemmat rikki. Suutin ei toimi ja kusta liruttaa sekä tuo jatkuva virta.

HEI! Nyt selvisi se, että sinne ei oikeasti tule sitä miinusta. Mutta miten on mahdollista, että kun yleismittarilla mittaa pistokkeen navoista, niin se näyttää 12V!!! Mutta kun "soittaa läpi" pistokkeen miinus navan-->akun miinus napaan, eli runkoon, ei miinusta tule. Eli toimii(kone kuuma). Eli se suutin kusee. Pitää hommata uusi.

« Viimeksi muokattu: 30.08.2012, 10:09:27 kirjoittanut jaho »
Papalla oli Duett

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: B230F sahaa joskus käyntiin ja tyhjäkäynti korkea
« Vastaus #28 : 30.08.2012, 13:06:07 »
Sitä suutinta maadottaa jonkunsortin trankku boksin sisällä, ja täysin ilman kuormaa se varmaankin sitten tuon verran vuotaa läpi että siihen saa mittarilla mitattua jännite-eron. Eli uusi suutin vaan ja rokkenroll!
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Juniku

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: B230F sahaa joskus käyntiin ja tyhjäkäynti korkea
« Vastaus #29 : 30.08.2012, 18:09:38 »
Sitä suutinta maadottaa jonkunsortin trankku boksin sisällä, ja täysin ilman kuormaa se varmaankin sitten tuon verran vuotaa läpi että siihen saa mittarilla mitattua jännite-eron. Eli uusi suutin vaan ja rokkenroll!

Jos ecussa on oma vikakoodi kylmäkäynnistyssuuttimelle, tarkoittaa se todennäköisesti sitä että tyhjäkäyntisuuttimen maadoitusjohdolle on ecun sisällä suuriohminen alasvetovastus, näin maadoituskarvasta mittaamalla boksi sitten tietää onko siellä suutinta ollenkaan, eli "johto poikki tai yhteys runkoon" jne.
Näin selittyisi ainakin tuo +12VDC näkyminen liittimen päässä.
Volvo 965 -91 461tkm B6304F AW30-40 1041 3,73 - Ajossa.

 

Kulkukoira  Proturbo