Itse kanssa tänään tuon alapallonivelen vaihdoin. Autona vm. -02 d5 manuaalilaatikolla. Alapallon vaihto onnistui hyvin ilman napapultin irrotusta. Irrotin ensin alapalloa pitelevät kolme pulttia (2 ylempää oli 15 mm kannalla ja se alapultti 19 mm, uudessa motonetin tarvikealapallossa nämä olivat 13 mm ja 18 mm). Kampesin alatukivartta rautakangella alaspäin (sai istua sen varren päällä, että sai tarpeeksi alas

) ja käänsin varovasti pyörän napaa sivulle niin alapallo mahtui hyvin pois. Vähän oli siitä navan puolelta jumissa, mutta meisselin ja vasaran avulla hakaten lähti irti suht helposti. Uuden laittaminen oli sitten vähän hankalampaa, kun ei meinannut booreille millään mennä

Tarpeeksi kun sitä pyöritteli ja vasaralla naputteli niin meni lopulta koloonsa. Aikaa koko operaatioon meni 2 tuntia ulkona taivasalla tunkin avulla laittaessa

ps. Ei se vetari ihan itsekseen irtoa, ainakaan jos ei kaksin käsin sitä voimalla ulospäin vedä
