RallyBaron  Samppasport

740-90 Gl nestekytkin ongelma?

  • 5 Vastauksia
  • 3970 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa MattiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 497
  • www.vrcf.fi
740-90 Gl nestekytkin ongelma?
« : 17.08.2012, 17:57:46 »
Kylmän auton käynnistäisen jälkeen pakki menee päälle ilman "rutinaa",mutta sen jälkeen ei mitään toivoa. 1-vaihde menee paikoilleen vähän väkisin.
Vian luulin olevan silmälaakerissa tai kuivassa kytkinakselin boorissa,joten laatikko alas.
Silmälaakeri ihan kunnossa,mutta
epäilys liittyy painelaakerin "paakaan"onko se kytkinkopan pallossa vain ns.raudat vastakkain vai kuuluuko siinä olla muovinen välikappale,joka on toisessa kuvassa.




Kytkinlevyn paksuus oli 6,5 m/m ,joten on kai vaihtokunnossa
Onko kenelläkään räjäytyskuvaa ko.kytkin rakennelmasta!


Poissa sfrhkki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 480
  • www.vrcf.fi
Vs: 740-90 Gl nestekytkin ongelma?
« Vastaus #1 : 17.08.2012, 21:03:48 »
940:ssä vm.-94  ja m47:ssa minulla on tuo alempi. Vanhemmissa (vm ?) lienee tuo ylempi.
Tuon ylemmän voinee asentaa väärinkin. Muistelen siitä olevan korjausoppaassa varoitustekstin.
Uudemman muovikupin kanssa on vaikeampi töpätä.
Jos tuo on kuparitahnaa akselilla, en itse laittaisi sitä. Turhan tahmeaa tavaraa.

hevonen

  • Vieras
Vs: 740-90 Gl nestekytkin ongelma?
« Vastaus #2 : 18.08.2012, 17:00:03 »
Joo, se jousi kuuluu olla tuolla mahd. lähellä laatikkoa. Ei se kyllä irroituskohtaa muuta mitenkään missä se on...

Ei kai kukaan onneton ole mennyt laittamaan ylimääräistä palautusjousta haarukalta sylinteriin, vetää siis painelaakeria irti asetelmasta ettei "sirkuta".

Tuon jos tekee, sylinterin tekemä työmatka ei riitä ja kytkin ei irrota kunnolla. Tästä saa alkaa mulle luennoimaan miten se neste ei puristu kasaan mutta tuon työsylinterin tekemä matka polkimen yläasennosta alaasentoon on aina vakio ja jos männänvartta työnnetään sisään(nestettä työsylinteristä työntyy säiliöön), se matka ei riitä.
Mistäkö hokasin? No, joku oli sen tehnyt tähän nykyiseen takavetoon ja hetken ihmettelin ennen valaistumista... *taavih->

Poissa MattiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 497
  • www.vrcf.fi
Vs: 740-90 Gl nestekytkin ongelma?
« Vastaus #3 : 18.08.2012, 18:55:05 »
Joo, se jousi kuuluu olla tuolla mahd. lähellä laatikkoa. Ei se kyllä irroituskohtaa muuta mitenkään missä se on...

Ei kai kukaan onneton ole mennyt laittamaan ylimääräistä palautusjousta haarukalta sylinteriin, vetää siis painelaakeria irti asetelmasta ettei "sirkuta".
*taavih->
Ei tähän  mitään palautusjousta ollut laitettu edellisten omistajien toimesta,eikä "sirkuttajaa"kuulunut sisältä.
Polkimen päässä oli pääsylinterin varren poikkitapin reikä soikea,väljyys hoidettu puslitamalla.Eipä sillä saatu tilannetta
paranemaan.

hevonen

  • Vieras
Vs: 740-90 Gl nestekytkin ongelma?
« Vastaus #4 : 18.08.2012, 19:10:17 »
Ei tähän  mitään palautusjousta ollut laitettu edellisten omistajien toimesta,eikä "sirkuttajaa"kuulunut sisältä.
Polkimen päässä oli pääsylinterin varren poikkitapin reikä soikea,väljyys hoidettu puslitamalla.Eipä sillä saatu tilannetta
paranemaan.
Aa, oot pro tässä hommassa. Tarkista vielä sen työsylinterin ja kytkinhaarukan kohtaamispaikka, on monasti haarukkaan kulunut kuoppaa, oon hoitanut homman sopivalla prikalla siihen väliin, missä on sopiva reikä. :)

Loppupeleissä jos nuo vinkit ei auta, joudut tekemään sen, minkä moni muukin, eli jatkamaan(tekemään vähän pidemmän) työsylinterin työntötangon. Jostain rekipultista heleppo tehä.
« Viimeksi muokattu: 18.08.2012, 19:12:37 kirjoittanut hevonen »

Poissa MattiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 497
  • www.vrcf.fi
Vs: 740-90 Gl nestekytkin ongelma?
« Vastaus #5 : 29.08.2012, 19:49:22 »
Nyt toimii kytkin mallikkaasti,alkaa irrottamaan "alhaalta".Vaihtamalla uusi levy entisen tilalle ja yksi aluslevy kytkinkopas-
sa olevan mokulan alle. Työsylinterin työntötankoa ei tarvinnut ainakaan vielä jatkaa. 

 

Elekma  Autoracing