Jep, taas kysellään näitä hankalia tapauksia. -95 FK, VX3-nokka, lastu bensapurkissa, FT:n kello ja virallinen yksi prikka kellon kiinityksien välissä. Nypyttää sopivilla pintakaasukuormilla säännöllisesti ja selkeästi, ilman mitään ilmeistä syytä. Joskus myös kaasu pohjaan painettaessa nyppäsee muutaman kerran ennenkun lähtee vetämään, ja veto saattaa "hypätä" vielä ahtojen nousuvaiheessakin kerran tai pari, ei kuitenkaan aina.
Läy kylmästartin jälkeen (myös kesäkelistä) pari sek ok, sitten heittää käymään aivan päin helvettiä jonkun 5-15sek riiippuen lämpötilasta, kuun asennosta ja jupiterin pilkuista...
-tulpat uudet, jakajankansi, pyörijä ja kaikki johdot tsekattu hyviksi ja testattu toisessa autossa, boschilaisia kaikki, OK
-pako- ja imusarjojen tiivisteet vaihdettu, samoin alipaineletkuja.
-tilkitty pakosarjan halkeamat hitsaamalla
-moottorin lämpöanturi mitattu ehjäksi
-ei vikakoodeja sytkä tai bensapuolelta
-bypassin kalvo ehjä/tiivis
-testattu vakiolastulla, ei tee eroa
-testattu eri ruisku- ja sytkäbokseilla, käytöseroja tienpäällä mutta käynnistyy yhä mitensattuu
Päivitys:
-testattu toisella, toimivasta autosta lainatulla IMM:llä, ja *pärrrrrr* mikään ei muuttunut.
-tulpattu hiilipöntön letkut, ei vaikutusta.
-lisätty lambdan maadotusta, vaihdettu ulkoisella anturimaalla oleva lambda, yhä nypyttää.
Todetaan, että käynnistymisongelma rauhoittuu kun ottaa 2 pientä alipaineletkua irti imusarjasta ja lyö tulille, joku 15 sek käytyään laittaa toisen paikalleen ja 15sek myöhemmin toisen niin moottori käy normaalisti. Lisäksi jos kone on yhtään alle täyden käyntilämmön niin kaasuläppäkytkimen naksahtaessa pois tyhjäkäynniltä kone yskähtää kerran, kaasua nopeasti lipsuttelemalla koneen saa lähes sammumaan.
Milläs tämmönen korjataan, megalla vai paalaimella?