Samppasport  Futurez

850 ei lähde käyntiin, vikakoodi 314

• 3 Vastauksia
  • 3256 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Maxell

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
850 ei lähde käyntiin, vikakoodi 314
« : 23.08.2012, 12:31:20 »
Eli eilen kävi näin että töissä ollessani kävin useammalla keikalla omalla autolla (firma maksaa kilsat :D ), kaikki toimi ihan ookoo siihen asti kunne töistä pitäisi lähtä. Käänsin virta-avainta, mutta auto ei lähtenyt käyntiin. Startti pyörittää iloisesti, mutta ei lupaa. Tarkistin tietysti kaikki sulakkeet ja ainakin sillä silmäyksellä mitään merkittävää sulaketta ei ollut palanut. Noh, virrat päälle ja vikakoodin lukuun. LED diagnostiikka antoi minulle vikakoodin 314 mikä on nokka-akselin asentotunnistin. Pitääkö tämä paikkansa vai voiko esim kampiakselin asentotunnistin rikki kuitenkin?? ( luin joskus että tälläistäkin olisi käynyt )

Olen myöskin kuullut sellaista huhua että jos nokka anturi menee rikki niin se hajoittaisi puolan samalla... Pitääkö tämä paikkansa???  ???

Mutta kysyn teiltä viisaammat että miten kannattaa tästä eteenpäin lähtä liikkeelle? KAIKKI ideat otetaan lämpimästi vastaan!!

EDIT: Voiko antureita mitata jotenki mikä on ehjä ja mikä kuollut ja millaisia arvoja niiden tulisi näyttää? :)
« Viimeksi muokattu: 23.08.2012, 12:35:30 kirjoittanut Maxell »
850 2.0 T5

Poissa ESE

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 ei lähde käyntiin, vikakoodi 314
« Vastaus #1 : 23.08.2012, 14:25:19 »

Poissa hessua

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 ei lähde käyntiin, vikakoodi 314
« Vastaus #2 : 24.08.2012, 14:40:49 »
Itse olen renkkaantunut noitten kasipätkien kanssa ja joutunut monenlaista testiä tekemään. Mm sellainen testi on tullut tehtyä että auto käynnistyy ilman nokka-akselin asentotunnistinta(oli vm -93 20v), tätä nykyistä en ole kokeillu käynnistyykö.
Itsellä aikoinaan kans halvaantu kasipätkä, starttas mutta ei lähteny pyörimään. Kipinän antoi ja bensaa sai niin pirusti. Sitten kokeiltiin hinaamalla, niin kas sehän lähti käyntiin! Tosin kävi aikansa kunnes alkoi temppuilemaan ja sammui. Viaksi paljastui lopulta sytytyspuola, ilmeisesti kipinä oli kuitenkin liian heikko tai sitä ei ollut ollenkaan kun oli paineen alla sylinterissä.
Silloin muuten myös oli ainut vikakoodi tuo nokka-akselin asentotunnistin ja sekin silloin turhaan vaihdettiin.

Poissa Maxell

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 ei lähde käyntiin, vikakoodi 314 [Korjattu]
« Vastaus #3 : 31.08.2012, 11:58:30 »
Joo eli taas käy ja kukkuu.. nokka-akselin asennon tunnistin ja puola vaihdettu. Piti paikkansa se että polttaa puolan samalla.
850 2.0 T5

Samppasport  Futurez