Samppasport  Futurez

Mallisarjansa nuorimmissa ongelmia?

  • 32 Vastauksia
  • 7925 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Mallisarjansa nuorimmissa ongelmia?
« Vastaus #15 : 26.08.2012, 22:00:23 »
Mun uusikorisessa vaihdekepin nuppi on kyllä nahkaa - tai sitä mitä  Volvo nahaksi väittää, ei se tietenkään laadukkainta ole, muttei ole kallistakaan. Rahalla saa parempia.

On muuten samaa laatua kuin -05:ssakin oli. Ihan samaa nahkaa, mun mielestä vanhoissakaan ei istuimien takaosat ole aitoa nahkaa. Uudemmista en edes ole tunnustellut - eiköhän takaosat ole muovin jalompia versioita?

Paikalla Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12515
Vs: Mallisarjansa nuorimmissa ongelmia?
« Vastaus #16 : 26.08.2012, 22:04:28 »
Mun uusikorisessa vaihdekepin nuppi on kyllä nahkaa - tai sitä mitä  Volvo nahaksi väittää, ei se tietenkään laadukkainta ole, muttei ole kallistakaan. Rahalla saa parempia.

On muuten samaa laatua kuin -05:ssakin oli. Ihan samaa nahkaa, mun mielestä vanhoissakaan ei istuimien takaosat ole aitoa nahkaa. Uudemmista en edes ole tunnustellut - eiköhän takaosat ole muovin jalompia versioita?
Jopa S80 executivessa oli kovamuovia ja puuta vaihdekepinnuppi. Siis automaatissa.

Ei ole takaosat vanhoissa aitoja, mutta noissa uusissa ei ole etuosatkaan samaa nahkaa. Ainakin ne näyttävät erilaiselta. Monessa 100tkm ajetussa autossa vaaleat penkit on jo ihan kammottavassa kunnossa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Mallisarjansa nuorimmissa ongelmia?
« Vastaus #17 : 26.08.2012, 22:57:50 »
Samaa nahkaa keppi on.. ottaa vaikka verrokin vaikka ratista tai penkin istuonosasta. Ainakin mun vehkeissä. XC70 -08  ja -09 V70.. Eikä materiaalit ilman paremman luokan asiantuntemusta eroa -05 maliin vastaavista.

Toki huonommin varustelluissa noi varmaan on muovia. Exeä en ole sisältä nähnyt, "puukeppi" lienee oma lukunsa.

Sitsit saa huonoon kuntoon alle satkunkin.. Niin uusissa kuin ns. vanhemmissa.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Mallisarjansa nuorimmissa ongelmia?
« Vastaus #18 : 27.08.2012, 10:17:44 »
Ei kai välttämättä. Tutulla pirssi-isännällä on mk3 V70 D3 ja siinä on ollut likimain kaikki hajalla, joko uudesta lähtien tai hajonnu matkan varrella, ja tuohon lukeutuu sellaisia osia/osakokonaisuuksia jotka pitäisi kestää ja kestää.. Mittarissa tällä hetkellä joku about 280tkm ja eka omistaja, tokihan se on työkäytössä mutta silti eka omistaja eli se lukumäärä ei kyl ehkä kerro mitään.

On tuosta tosin jo monikin todennut että se on oikein todellinen maanantaikappale, näköjään sitä likimain mahdotonkin toteutuu joskus.

Harmin kun Suomessa ei tämä Lemon Law ole ihan niin käytössä kuin vaikkapa USA:ssa:

http://en.wikipedia.org/wiki/Lemon_law

Käytännössä tuo tarkoittaa sitä, että auton saa jättää myyjälle jos jotain vikaa ei saada korjattua tai tulee koko ajan uusia vikoja. Kun on uusi auto kyseessä siis. Yleensä tilalle saa uuden samanhintaisen, eli saa tilata uuden auton ilmaiseksi... sitten vain toivottava, että ko. viat olivat oikeasti vikoja eivätkä mallisarjan featureita.

Poissa Mariini

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 240
  • www.vrcf.fi
Vs: Mallisarjansa nuorimmissa ongelmia?
« Vastaus #19 : 27.08.2012, 11:15:41 »
Itse kyllä vältän ostamasta uutta mallia ennenkuin 1-1½ vuotta on ollut tuotannossa, vaikka sitä ei suuremmin huudella, kyllä niitä muutellaan ilman varsinaista faceliftiä jos havaitaan, että jokin osa ei kestä. Reilu vuosi "varoaikaa" vähentää niitä mahdollisuuksia saada paskaa käteen...
BMW 530xd Touring -15
Ducati 999S
Ex:Volvo S80 D5 AWD Executive -11
Ex:Volvo S80 D5 AWD Summum -08

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: Mallisarjansa nuorimmissa ongelmia?
« Vastaus #20 : 27.08.2012, 17:09:59 »
Harmin kun Suomessa ei tämä Lemon Law ole ihan niin käytössä kuin vaikkapa USA:ssa:

http://en.wikipedia.org/wiki/Lemon_law

Käytännössä tuo tarkoittaa sitä, että auton saa jättää myyjälle jos jotain vikaa ei saada korjattua tai tulee koko ajan uusia vikoja. Kun on uusi auto kyseessä siis. Yleensä tilalle saa uuden samanhintaisen, eli saa tilata uuden auton ilmaiseksi... sitten vain toivottava, että ko. viat olivat oikeasti vikoja eivätkä mallisarjan featureita.

Eräs asiakas aikanaan kertoi jokseenkin vastaavanlaisesta tapauksesta. Eli oli ostanut uuden auton ja oliko lie ensimmäisen kahden vuoden aikana joutunut käyttämään korjaamolla liki sata kertaa ( tai vastaavaa, joka tapauksessa aivan posketon määrä). Loppupelissä asiakas hermostui, vei asian oikeuteen ja pitkähkön puimisen jälkeen maahantuoja velvoitettiin ottamaan auto takaisin, korvaamaan asiakkaalle aiheutuneet kulut jne jne. Auto tuli maksamaan maahantuojalle muistaakseni useamman kymmenen tuhatta enemmän kuin mitä auton listahinta oli.

Netistä kun kaivelis niin löytys ehkä tarkemmin  :D
« Viimeksi muokattu: 27.08.2012, 17:11:35 kirjoittanut ÄRRRÄ »
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Mallisarjansa nuorimmissa ongelmia?
« Vastaus #21 : 27.08.2012, 20:44:50 »
Itse kyllä vältän ostamasta uutta mallia ennenkuin 1-1½ vuotta on ollut tuotannossa, vaikka sitä ei suuremmin huudella, kyllä niitä muutellaan ilman varsinaista faceliftiä jos havaitaan, että jokin osa ei kestä. Reilu vuosi "varoaikaa" vähentää niitä mahdollisuuksia saada paskaa käteen...

Totta kirjoitat, mutta vuodesta 07/ 08 on jo aikaa ja lastentaudit on jo korjattu? Jotenkin tuntuu ettei 1-1/2 vuoden varoaikakaan aina riitä.

Poissa Heikki75

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 311
  • V60 D4 AWD
Vs: Mallisarjansa nuorimmissa ongelmia?
« Vastaus #22 : 01.09.2012, 16:42:15 »
Juu.. Alkuperäisestä ajatuksesta huolimatta ajelin tuossa S60 2.4d Classiccia ja taitaa vaaka kallistua vanhemman korimallin puoleen.. Nätti auto hyvillä varusteilla sai jotenkin miettimään järkiperusteita.. Jos haluaa 100tkm. ajetun, ei aivan ensimmäisten sarjojen  V70/S80, niin hilloa on lyötävä se reilu 5000€ lisää.. Eikä se raha tee pesää näihin laitteisiin..


Poissa Säppo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: Mallisarjansa nuorimmissa ongelmia?
« Vastaus #23 : 01.09.2012, 17:59:29 »
Jos nyt vuonna 2012 ostaa esim. ensimmäisiä lajinsa edustajia olevan uuden mallin V70:n, niin eiköhän siitä ole surkeasti kestäviksi osoittautuneet osaset ehtineet jo tähän päivään mennessä, vuosien ja kilometrien varrella, hajota ja korvautua uudemmilla ja paremmilla. Niin kuin aikoinaan 2000-luvun alun kelvottomat koiranluut ovat varmaan jokaisessa vanhemmassa Volvossa ehtineet tulla vaihdetuiksi uusiin ja paljon parempiin. Jos pelkää, että uudessa mallissa on alkuun ollut joku laajempi rakenteellinen ongelma, on sitten viisaampi ostaa facelift-malli, joihin isommat fiksaukset tehdään. Volvossa ei tietääkseni mitään isoja ongelmia kuitenkaan ollut.

Itse jokin aika sitten ostin lajinsa ensimmäisiä yksilöitä olevan uudemman mallin S80:n (rek. 2006, mallivuosi 2007) ja olen sen toinen omistaja. Ensimmäisen omistajan luulisi hankkiutuneen autosta jo aiemmin eroon, jos ei olisi ollut hyvä. Kelpasi ostaa, kun auton tiedot ja taustat oli hyvin selvillä ja kaikesta näki, että auto oli hyvin pidetty ja huollettu. Minulla tämä auto on ekat puoli vuotta nyt ollut huoleton ja ongelmaton auto. Yhteensä se on kulkenut liki 200.000 km. En usko, että se tulevillakaan kilometreillä hajoaa itsekseen vain siksi, koska on joskus muinoin ollut ensimmäisiä tällaisia autoja. Ja nahkasisustus on aivan siisti vielä, kun sitä on hoidettu kunnolla.

Näiltä automerkkien harrastajapalstoilta lueskelemalla aika pian selviää, mikä missäkin autossa on ongelmallista jos on. Auton saavuttaessa muutaman vuoden malli-iän on ihan varmasti jo isoimmista tyyppivioista rutinoita luettavissa, jos tällaisia isoja tyyppivikoja on. Tietysti jos haluaa, niin voihan auto-ostoksilla tietysti pelätä kaikkea mahdollista, automaattivaihteita ja ensimmäisiä vuosimalleja ja nelivetoja ja ties mitä mitä kukakin nyt keksii pelätä, jos haluaa kaiken vaikeaksi tehdä. Toisaalta voi etsiä tietoa, tarkastella ostattelemaansa autoa yksilönä ja tehdä    johtopäätökset siitä yksittäisestä autosta. ::)
« Viimeksi muokattu: 01.09.2012, 18:03:32 kirjoittanut Säppo »

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Mallisarjansa nuorimmissa ongelmia?
« Vastaus #24 : 02.09.2012, 11:07:46 »
Juu.. Alkuperäisestä ajatuksesta huolimatta ajelin tuossa S60 2.4d Classiccia ja taitaa vaaka kallistua vanhemman korimallin puoleen.. Nätti auto hyvillä varusteilla sai jotenkin miettimään järkiperusteita.. Jos haluaa 100tkm. ajetun, ei aivan ensimmäisten sarjojen  V70/S80, niin hilloa on lyötävä se reilu 5000€ lisää.. Eikä se raha tee pesää näihin laitteisiin..

Itse arvostaa noissa vanhemmissa sitä, että ne ovat Volvon omaa tekoa. Itsenäinen pieni firma, ei Ford. Ja onhan eka kasikymppi historiallinen malli, viimeinen itsenäisyyden aikana tullut ja nykyäänkin näyttää todelta hienolta liikenteessä. Ei nykyinen ollut enää niin kova juttu mutta tokihan se vähän ehkä nuorenti mallia ja sai mm. V8:n.

Jos lähdetään vinoilemaan, niin XC 90 on viimeinen aito Volvo. Ainakin ennen Concept You:n ym. SPA-mallien tuloa ;D Ja itse pidän suorastaan hienona, että se on pysynyt tuotannossa ja tavallaan hypännyt Fordin yli.
a car you can believe in

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Vs: Mallisarjansa nuorimmissa ongelmia?
« Vastaus #25 : 06.09.2012, 08:51:35 »
Ei se ole aina niin sanottua,että ne tyyppiviat ois korjattu/korjautettu ensimmäisen omistajan aikana. Osa ihmisistä kun ei perusta pikku "featureista" mitään ellei vallan totaalisesti hyydy.
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Mallisarjansa nuorimmissa ongelmia?
« Vastaus #26 : 06.09.2012, 09:36:29 »
Niin, jotkut vaivat voi olla pitkiä. Laatikosta reklamoitu ensimmäisen omistuskuukauden aikana ja se vaihdettiin 140tkm ja useampi vuosi myöemmin takuuna ;D

Eiköhän ns. merkkihuolloissa korjata vikapaikkoja kaikessa hiljaisuudessa, meille enempää kertomatta. Uskon että poikkeuksia on, mutta lähtökohtaisesti uusin versio ei tarkoita lastentauteja. Toisaalta ei ne viimeiset linjalta rullanneet välttämättä ole viattomia.

Ihan yhtä todennäköisesti esim. vesipumpun rungossa on valmistus/materiaalivirhe ja se murtuu ennen aikojaan.

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Vs: Mallisarjansa nuorimmissa ongelmia?
« Vastaus #27 : 06.09.2012, 11:05:07 »
Voi kuule: lähtökohtaisesti uusin versio tarkoittaa aina jonkinasteisia lastentauteja :)
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Mallisarjansa nuorimmissa ongelmia?
« Vastaus #28 : 06.09.2012, 12:12:18 »
Voi kuule: ei todellakaan aina tarkoita.

Vai miten selität 2 samalla viikolla valmistunutta Volvoa, molemmat ensimmäisestä sarjasta, toinen täysin viaton ja toinen oli saanut sitten sitäkin enemmän osakseen? (Seuranta 4v ja 120-140tkm)

Omat kokemukset ja näkemykset perustuu 3 Volvoon (+1 kollegan samanlainen auto), jotka on tilattu ennen kun kunnollisia esitteitä tai kuvia on ollut tarjolla. 850 / V70 facelift / XC70 III.

Huonoin tuon 850-suden jälkeen on ollut 740, joka kärsi kokoajan lastentaudeista, vaikka mallisarja oli silloin jo vanha. Ehken vika oli siinä ettei Bilia osannut vikoja korjata/huoltaa autoa. V70 facelift kärsi useammasta viasta kuin uusikorinen XC - parempaan on menty kokoajan ja ennen kaikkea viat pääosin saadaan kuntoon.


Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Vs: Mallisarjansa nuorimmissa ongelmia?
« Vastaus #29 : 06.09.2012, 12:57:29 »
Seuranta 15v  :)
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo