Tuohon hiiliteoriaan en oikeen lämpee>luulis näkyvän merkkivalojen vilkkumisenakin jos alkaa finaaliin mennä ,ehkäpä jännitteen muuttuessa huomaisi valojen yleisestikkin "välkkyvän"/himenevän tai mittaritaulun varoituslamppujen palavan miten sattuu?
Ne laakerit tosin voinee kuivua jne... olipa sitte vaikka laturissa....100tkm?... on kyllä aika skeidaa
tavaraa jos ei sitä kestä...toisaalta poikiihan noita uusissa opeleissa jo 70 000km vaihtoon joten kaikki on mahdollista....jos ei hihnattomana ulise niin kai se noista laakereista joku kuuluisi olla, jäljellä taitaa olla laturi tai tehostin....50% mahdollisuus arvata oikein

...
tehostimella se 300tkm ja laturilla 100tkm...saattas olla se tehostinkin jos vielä välystäkin niin veivaako peräti sen hihnankin vinoon ja vinkaseepi sen vuoksi kunnes lämpenee ja välyksen pienentyessä lämpölaajenemisen seurauksena lopettaa vinkumisen...

(lienee tietty se kalliimpikin vaihtoehto?)>pessimisti ei pety

,>vuotaneeko vielä yhtään akselistakin tms. oili tippaa pumpun alapinnalla?