Jos seuraavasta aiheesta löytyy asiaa niin ohjastkaa oikeaan paikkaan. Haku ei ole vielä tuottanut selkeää vastausta.
Eli ongelma on seuraavanlainen:
Asensin eilen turbosmart BoostTee ahtopaineensäätimeen vakio turboon. Ymmärtääkseni se tulee imusarjalta turbolle (hukkaportille?) menevän letkun paikalle. Ostin letkua (öljy/polttoaine/alipaine by motonet) ja asensin säätimen nuoli oikeaan suuntaan siihen väliin. Säätimen ruuvi oli kierretty kokonaan vastapäivään eli miinukselle ohjeen mukaan. Mielestäni siinä homma vielä toimi suhteellisen normaalisti. Ahtoja ei ollut enempää eikä vähempää kuin ennenkään. Avasin ruuvia ja kokeilin. Nyt syttyi varoitusvalot ja mitäs hittoa kone sammui. Uusi kokeilu. Vähän vetoa, ei edes lati pohjassa, kaasupoljin ylös ja hups... kierrokset vetää niin alas ettei pysy käynnissä kuin isällisellä ohjeistuksella. Avasin lisää ja samaa tekee. En edes kokeillut mitä se ahtaa jos ahtaa. Automaattilaatikko on kyseessä ja tuo tapahtuu silloin kun loota on D:llä. Laatikko viskaa kolmosen tai nelosen vedon jälkeen ja auto sakkaa. Pakkokakkosella kierrokset pysyy niin ylhäällä ettei kone sammahda. Kaasupolkimen noston yhteydessä jostain kuuluu "huokaus" tai vastaava. En tiedä onko se sieltä aina kuulunut kun harvemmin tulee ilman musiikkia autoiltua. Ensin luulin jo että ahtopainemittari päästää sen äänen tippuessaan nopsaa alas, muttei kyseessä ole sekään. Jätin ruuvailut siihen ja jolkottelin kakkosella kotia yöpuulle.
Äsken asensin vanhan letkunmutkan paikoilleen ja voilaa kone käy ja kukkuu. Huokaus on siellä edelleen. Enkä tiedä ahtaako se nyt 0,05baria enemmän kuin ennen. Aiemmin ei neula ole noussut yli 0,4-0,45:n, mutta nyt kävi kertaalleen 0,5:ssä.
Mitä meni vikaan ja missä. Onko väärät osat ja peikalo kämmenselässä? Turbon toimintaan en ole vielä ehtinyt perehtyä kun ei ole sellaista vielä aiemmin tarvinnut kiristellä. Ois tosi metkaa saada edes ahtopaineensäätö pelaamaan ennenkuin Tonin lähettämä koneenräjäytyspaketti tuloo tämän viikon aikana postissa.
